اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درخشش ستاره های منصوری در آسمان ژنو!(تصویری)



اخبار گوناگون - درخشش ستاره های منصوری در آسمان ژنو!(تصویری)

خودروهای مختلف از بنتلی و رولزرویس تا لامبورگینی و بوگاتی زیر تیغ جراحی خانه تیونیگ منصوری رفته و توجهات بسیاری را جلب کرده اند. علاوه بر ظاهر شم نواز این خودورها، زیر درپوش موتور آنها نیز هیولاهایی خفته آماده بیدار شدن هستند.

 شرکت منصوری به واسطه برخی از خلاقانه ترین و جسورانه ترین پروژه های سفارشی سازی خودرو در سراسر جهان مشهور است. برای حضور در نمایشگاه خودرو ژنو 2014، خودروهای مختلف از بنتلی و رولزرویس تا لامبورگینی و بوگاتی زیر تیغ جراحی خانه تیونیگ منصوری رفته و بار دیگر توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرده اند. اگرچه ظاهر این خودورها به خودی خود چشم نواز و تاثیرگذار بوده، اما زیر درپوش موتور آنها نیز هیولاهایی خفته آماده بیدار شدن هستند. در ادامه این مطلب معرفی کوتاهی از خودروهای منصوری - شرکتی آلمانی با مدیریت آقای کوروش منصوری - در نمایشگاه خودرو ژنو خواهیم داشت.

منصوری بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپر
این خودرو از طراحی رنگ جدید و ادوات داخلی چشم نواز و پیچیده منصوری سود می برد. منصوری بنتلی فلایینگ اسپر دارای پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر (W12) با دو توربوشارژر است که توانایی تولید 888 اسب بخار نیرو را دارد. این خودرو تنها طی 3.6 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رساند.
 

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 
منصوری رولز رویس ریث
این خودرو از پیشرانه 6.6 لیتری 12 سیلندر (V12) ارتقا یافته با دو توربوشارژر که توانایی تولید 730 اسب بخار نیرو را دارد، سود می برد. منصوری رولز رویس ریث قادر است طی 4.4 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت بیشینه سرعت 300 کیلومتر در ساعت را کسب کند.
 

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 
منصوری لامبورگینی اونتادور LP700-4 کربونادو جی تی
این خودرو تجلی بلندپروازی های منصوری بوده و با پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر (V12 ) با دو توربوشارژر توانایی تولید نیروی فوق العاده 1600 اسب بخار را دارد. منصوری لامبورگینی اونتادور LP700-4 کربونادو جی تی تنها طی 2.1 ثانیه سرعت خود را صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رساند. فیبر کربن در نقاط مختلف این سوپر اسپرت منصوری از کاپوت و زیررکابی تا رینگ ها و اسپویلر عقب مورد استفاده قرار گرفته است.

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 
منصوری بوگاتی ویرون ویور
یکی از برترین خودروهای منصوری در نمایشگاه خودرو ژنو بوگاتی ویرون ویور محسوب می شود. منصوری نیازی به دستکاری زیاد در پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر (W16 ) با چهار توربو بوگاتی ویرون نداشته، اما اطلاعاتی درباره میزان نیروی خروجی آن از سوی این شرکت ارائه نشده است. همانند اونتادور، منصوری ویرون ویور نیز از فیبر کربن در بخش های مختلف خود سود می برد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 

اخبار,اخبار گوناگون,نمایشگاه خودرو ژنو

 اخبار گوناگون - پول‌نیوز

 


ویدیو مرتبط :
منصوری در ژنو 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آسمان كم​ستاره جشنواره ۲۶ موسیقی فجر



 

آسمان كم​ستاره جشنواره ۲۶ موسیقی فجر

 

بیست و ششمین جشنواره بین​المللی موسیقی فجر درحالی برگزار می​شود كه بسیاری از چهره​های شاخص موسیقی ایران در این رویداد حضور ندارند.

 

برخی از چهرهای غایب: شهرام ناظری خواننده، جلیل شهناز نوازنده، حسین علیزاده،اهنگساز و نوارنده، كیهان كلهر نوازنده و آهنگساز، داریوش طلایی نوازنده و آهنگساز، مجید كیانی نوازنده و آهنگساز،هوشنگ ظریف نوازنده، حلال ذوالفنون نوازنده و اهنگساز، مسعود شعاری نوازنده و آهنگساز، محمود موسوی نوازنده، خانواده​كامكار، خانواده پورناظری، همایون خرم نوازنده و آهنگساز، علی اكبر مرادی نوازنده تنبور، مجید انتظامی،همایون شجریان خواننده، حسام الدین سراج خواننده، صدیق تعریف خواننده، علیرضا قربانی خواننده، فریدون شهبازیان آهنگساز.

بیست و ششمین جشنواره بین​المللی موسیقی فجر درحالی برگزار می​شود كه بسیاری از چهره​های شاخص موسیقی ایران در این رویداد حضور ندارند.

هره​های شناخته شده موسیقی ایران این روز​ها حسابی سرشان شلوغ است، اما این گرفتاری هیچ ربطی به برگزاری بیست و شمین جشنواره بین​المللی موسیقی فجر ندارد.

حسین علیزاده در تور موسیقایی​اش به گیلان رسیده، خانواده پورناظری سرگرم رتق و فتق امور كنسرتی هستند كه قرار است به مناسبت ۳۰ سالگی این گروه برگزارشود. همایون خرم منتظر است تا هفته اول اسفند تمام شود و از هفته دوم كنسرتش را در تهران آغاز كند و...این اتفاقات در حالی رخ می​دهد كه جشنواره موسیقی فجر از ۲ اسفند كارش را در ۹ تالار تهران آغاز كرده، آن هم در غیاب چهره​های سرشناس موسیقی ایران.

از اوج تا فرود

موسیقی دیرتر از تئاتر و سینما به جشنواره​هایی پیوست كه هدف​شان تبدیل شدن به ویترینی برای هنرایران پس از انقلاب بود.اهالی تئاتر و سینما سرگرم برپایی سومین جشنواره فجر بودند كه موسیقی هم به كاروان این جشنواره​ها پیوست،البته با نام سرود و آهنگ​های انقلابی. چند دوره كه از عمر جشنواره گذشت آرام آرام این جشنواره به محلی برای حضور چهره​های شاخص موسیقی ایران تبدیل شد و سیاست​هایی را در پیش گرفت تا از یكسو به موسیقی ایرانی توجه كند و از سوی دیگر برای دعوت از گروه​های خارجی برنامه ریزی كند.

از اوایل دهه ۷۰ جشنواره موسیقی فجر ساختار حرفه​ای تری پیدا كرد و كوشید به انواع موسیقی حاضر در جامعه توجه كند، به همین خاطر هم پای چهره هاس شناخته شده موسیقی سنتی ایران و گره های شاخص به جشنواره باز شد و هم این جشنواره به محلی برای اجرای آثار هنرمندان ایرانی از سوی اركستر سمفونیك و سایر اركستر​های فعال تبدیل شد.

موسیقی نواحی صاحب بخشی اختصاصی شد و اجرا​های هنرمندانش رنگ و لعاب پژوهشی پیدا كرد، بانوان فعال در حوزه موسیقی هم صاحب تالاری اختصاصی برای اجرای برنامه شدند و برای مخاطبانشان(بانوان)برنامه اجرا كردند.

این روند اما از اواسط دهه ۸۰ به فراموشی سپرده شد،تا از یكسو موسیقی نواحی از ساختار جشنواره حذف شود و از سوی دیگر موسیقی پاپ به یكی از بخش​های پر سرو صدای این رویداد تبدیل شود.

جشنواره​ای كه نصف شد

بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر اما در این بین حكایت دیگری دارد، مقدمات برپایی این جشنواره در حالی چیده شد كه عملا طی یك سال گذشته دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سرپرست اداره می​شد.

همین مساله باعث شد تا این جشنواره در قیاس با سایر جشنواره​های فرهنگی و هنری دهه فجر دیر تر كلید بخورد.مشخص نبودن سیاست های حاكم بر این بخش هم یكی دیگر از آفت​های بود كه گریبان جشنواره را گرفت.

پیش از آغاز برنامه​ریزی​ها یك روز از حذف بخش​هایی از جشنواره مثل موسیقی پاپ خبر می رسید و روز بعد اعلام می​شد كه قرار است فقط بخش رقابتی موسیقی پاپ حذف شود و در بخش جنبی هنرمندان این عرصه حضور داشته باشند.مشخص نبودن بخش ها رقابتی جشنواره و كاهش این بخش​ها هم عملا باعث شد تا جشنواره امسال با ریزش گروه​ها علاقمند برای حضور در جشنواره مواجه شود.

سال گذشته و در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۵۲ گروه موسیقی از سراسر كشور برای حضور در این رویداد ثبت نام كردند كه شامل ۸۳ گروه سنتی ، ۲۰ گروه كلاسیك ، ۵۷گروه موسیقی نواحی، ۳۶ گروه پاپ، ۱۷گروه اركسترال، ۱۰گروه آواز جمعی و ۲۹ اثر (آهنگسازی) می شدند. اما امسال این تعداد نصف شد و تنها ۵۳ گروه آهنگسازی، ۵۲گروه كلاسیك ایرانی، ۱۴ گروه كلاسیك غیرایرانی و ۱۱ گروه آواز جمعی برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی كردند.

غیبت چهره​های شاخص

نگاهی به جدول اجراهای بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نشان می​دهد كه خبری از چهر​های سرشناس موسیقی ایران در این جشنواره نیست.همانطور كه از موسیقی نواحی ایران و چهره​های پیشكسوت این موسیقی ردی در جشنواره امسال دیده نمی شود.

بخش بانوان جشنواره عملا به چند اجرا محدود شده و در بعد بین الملی نیز تنها ۶ گروه موسیقی به جشنواره آمده اند كه بیشتر منتخبی از موسیقی كشور​های همسایه هستند.

البته این ماجرا در بخش موسیقی كلاسیك بر عكس است و اكثر اركستر​های فعال، امسال نیز در جشنواره حضور دارند.از اركستر سمفونیك به رهبری شهرداد روحانی گرفته تا اركستر موسیق نو به رهبری علیرضا مشایخی.

اركستر موسیقی ملی هم كه كه طی ماه​های گذشته حایت دوباره​اش را اغاز كرده، امسال در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد و به رهبری بردیا كیارس هنرمند جوان ایرانی در چهارمین و پنجمین روز این جشنواره به صحنه می​رود.

پاپ در بخش جنبی

موسیقی پاپ كه از بخش رقابتی جشنواره حذف شده، امسال در بخش جنبی جشنواره حضور دارد و سالن مركز همایش​های برج میلاد به این موسیقی​اختصاص یافته است.رضا صادقی، گروه داركوب با خوانندگی حامد بهداد و نیما مسیحا از جمله چهره​های شناخته شده این بخش جشنواره هستند.

در این بخش هم با نگاهی به اسامی گروه ها و هنرمندان فعال می توان دریافت كه عملا بخش عمده ای از موزیسین های موسقی پاپ جایشان در جشنواره خالی​است، گروه​ها و چهره​هایی كه مثل هنرمندان حوزه موسیقی سنتی این روز​ها سرگرم تدارك مقدمات برپایی برنامه​های شخصی شان هستند.

جدول چهر​ه های حاضر و غایب در جشنواره موسیقی فجر

برخی از چهر​ه های حاضر

شهرداد روحانی رهبر اركستر، حسن ناهید نوازنده نی،علیرضا مشایخی رهبر اركستر و اهنگساز،شاهین فرهت آهنگساز،پری ملكی،ناصرو مسعود نظر آهنگساز و رهبر اركستر، دلبر حكیم آوا نوازنده پیانو،شهلا میلانی،نسرین ناصحی، رضا صادقی خواننده پاپ، نیما مسیحا خواننده پاپ.

برخی از چهرهای غایب

شهرام ناظری خواننده، جلیل شهناز نوازنده، حسین علیزاده،اهنگساز و نوارند،كیهان كلهر نوازنده و آهنگساز، داریوش طلایی نوازنده و آهنگساز، مجید كیانی نوازنده و آهنگساز، هوشنگ ظریف نوازنده، حلال ذوالفنون نوازنده و اهنگساز، مسعود شعاری نوازنده و آهنگساز،محمود موسوی نوازنده،خانواده​كامكار،خانواده پورناظری، همایون خرم نوازنده و آهنگساز، علی اكبر مرادی نوازنده تنبور،مجید انتظامی،همایون شجریان خواننده، حسام الدین سراج خواننده،صدیق تعریف خواننده،علیرضا قربانی خواننده، فریدون شهبازیان آهنگساز.... / گزارش : خبر آنلاین