اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دخالت کره شمالی در حمله هکری به سونی


سونی پیکچرز هک شد، سرورهایش از کار افتادند، ایمیل‌های سازمانی کارمندانش مورد حمله قرار گرفت و از همه مهم‌تر، در اتفاقی کم‌سابقه، تولیدات اخیر و آماده اکران سونی بر روی اینترنت منتشر شد. حال سونی به دنبال شناسایی عوامل و دست‌های پشت پرده این اتفاق است.

گجت نیوز: سونی پیکچرز هک شد، سرورهایش از کار افتادند، ایمیل‌های سازمانی کارمندانش مورد حمله قرار گرفت و از همه مهم‌تر، در اتفاقی کم‌سابقه، تولیدات اخیر و آماده اکران سونی بر روی اینترنت منتشر شد. حال سونی به دنبال شناسایی عوامل و دست‌های پشت پرده این اتفاق است.

همان‌طور که پیش‌تر خواندید، سونی دولت کره شمالی را به عنوان اصلی‌ترین مظنون این پرونده معرفی کرده است. در گزارش جدید WSJ آمده است که کارشناسان با بررسی دقیق‌تر این هک و شیوه رفتار بدافزار نفوذ کرده به سیستم، به شباهت‌های بسیار نزدیک این کد مخرب با کدی که در مارس ۲۰۱۳ به بانک‌ها و شبکه‌های تلویزیونی و مخابراتی کره جنوبی حمله کردند، پی برده‌اند. حمله‌ای که جنوب نشینان اقلیم کره، آن را به هم خونان بالای سرشان نسبت دادند. پیش از این نیز چنین اتهاماتی به کره شمالی وارد شده بود؛ اما نتیجه این بررسی‌ها، فعلا محکم‌ترین دلیل وارد کردن این اتهام است.

اگر این اتهام به درستی متوجه کره شمالی باشد، اصلی‌ترین دلیل این حمله، نمایش فیلم بحث‌برانگیز مصاحبه (The Interview) است؛ فیلمی کمدی و تولید سونی پیکچرز که در آن دو خبرنگار امریکایی با هدف ترور کیم جونگ-اون راهی کره می‌شوند. البته سونی صحنه مناقشه برانگیز و به اصطلاح مورد دار را از فیلمش حذف کرده است؛ از جمله صحنه‌ای که در آن، صورت کیم جونگ-اون گداخته شده و از هم فرو می‌ریزد.

مقامات رسمی کره شمالی در واکنش به اخبار شکل گرفته پیرامون این فیلم و هک سونی پیکچرز گفته‌اند:

ساخت فیلمی درباره ترور یک رهبر خارجی، منعکس کننده اعمالی است که ایالات‌متحده در افغانستان، عراق، سوریه و اوکراین انجام داده است.

اظهارات تیم هک کننده نیز به نوعی بیانگر صحبت‌های مقامات کره‌ای است. از آنجایی که اعضای این گروه علاقه عجیبی به برقراری ارتباط از طریق سرویس‌های ایمیل حفاظت نشده دارند، رسیدن به این نقطه که قطعا این ایمیل از طرف این گروه ارسال شده، بسیار دشوار است. اما وب‌سایت The Verge به تازگی ایمیلی دریافت کرده که در آن فیلم The Interview به عنوان حرکتی خطرناک و غیر مسئولانه از طرف سونی پیکچرز مطرح شده است.

این ایمیل از طرف ایمیلی منتسب به گروه با پسورد رمزگذاری شده فرستاده شده است و متن آن به این شرح است:

هدف‌گذاری ما، آن‌طوری که سونی پیکچرز عنوان می‌کند متوجه فیلم The Interview نبوده است. اما به صورت گسترده گزارش شده که فعالیت ما به The Interview مربوط است. این موضوع، نمایانگر میزان خطرناکی فیلم The Interview است. The Interview آن قدر خطرناک هست که حمله سایبری عظیمی را سبب شود. سونی پیکچرز این فیلم را با هدف آسیب رساندن به صلح منطقه‌ای و امنیت و نقض حقوق بشر و به خاطر پول ساخته است. اخبار The Interview ما را کاملا با جرم‌هایی که سونی پیکچرز مرتکب شده آشنا می‌کند. مشابه این مورد، فعالیت آن‌ها با فلسفه ما متفاوت است. ما برای مبارزه با حریص بودن این‌چنینی سونی پیکچرز می‌جنگیم.

همچنین در جای دیگری از این ایمیل آمده است:

ما از حمله دست برنمی‌داریم تا زمانی که سونی پیکچرز کاملا و تا انتها از هم فرو بپاشد.

شما چه فکر می کنید ، به نظر شما کره شمالی در این عملیات دست داشته است  ؟ آیا سونی حق ساخت فیلم های تمسخر آمیز بر عیله سران و شخصیت های کشور ها را دارد ؟


ویدیو مرتبط :
حمله نظامی کره شمالی به کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کره شمالی برای حمله به آمریکا آماده شد + تکمیلی



حمله به آمریکا,حمله کره شمالی به آمریکا,اخبار سیاسی

کره شمالی برای حمله به آمریکا آماده شد + تکمیلی

پس از چند هفته تهدیدات لفظی شدید و مداوم از سوی کره شمالی علیه آمریکا و هم پیمانان منطقه ایش، امروز این کشور در اقدامی بی سابقه به نیروهای خود دستور رسمی آماده باش برای حمله به آمریکا را داده است. اقدامی که در صورت انجام، تأثیری غیرقابل پیش بینی بر تعاملات منطقه ای و جهانی خواهد داشت.

پس از چند هفته تهدیدات لفظی شدید و مداوم از سوی کره شمالی علیه آمریکا و هم پیمانان منطقه ایش، امروز این کشور در اقدامی بی سابقه به نیروهای خود دستور رسمی آماده باش برای حمله به آمریکا را داده است. اقدامی که در صورت انجام، تأثیری غیرقابل پیش بینی بر تعاملات منطقه ای و جهانی خواهد داشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، کره شمالی ارتش خود را در وضعیت «آماده نبرد» قرار داده و به واحدهای موشکی راهبردی این کشور نیز دستور داده شده برای حملات احتمالی به خاک آمریکا آماده شوند. تلویزیون دولتی کره شمالی، هاوایی و گوام را به عنوان اهداف این کشور در خاک آمریکا اعلام کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی ضمن انتشار این خبر گفته: «فرماندهی عالی ارتش خلق کره اعلام کرده همه واحدهای توپخانه، از جمله واحدهای راهبردی و واحدهای توپخانه برد بلند باید خود را در وضعیت آمادگی جنگی سطح "الف" قرار دهند».

این خبر در شرایطی اعلام می شود که تصاویر جدید منتشر شده، نشانگر انجام دور جدیدی از رزمایش های نظامی از سوی کره شمالی است. این تصاویر، بیانگر شبیه سازی حمله ای دریایی با استفاده از هاورکرافت ها و همچنین یک رزمایش نظامی با استفاده از موشک اندازهای چندگانه است.

این تصاویر که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده، هم راستا با اظهارات شدیداللحنی است که طی هفته های اخیر از سوی مقامات کره ابراز شده است.

به نوشته این خبرگزاری، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی بر ضرورت نابود کردن و از میان بردن هر دشمنی در سواحل خود به واسطه قدرت آتش تأکید کرده و به سربازان «ارتش قهرمان خلق کره» دستور داده در جنگ بزرگ علیه دشمنان، غیرت و شجاعت خود را نشان دهند.

کیم گفته: «همچون گرگ های وحشی که با آتش مورد تهدید قرار گرفته اند، همگی آن ها را به قعر دریا بفرستید».

گفته می شود این مانورهای نظامی و تصاویر منتشر شده مربوط به آن، پاسخی به مجموعه ای از مانورهای نظامی برگزار شده توسط آمریکا و کره جنوبی بوده است. مجموعه این تحولات، فضایی پرتنش را در شبه جزیره کره به وجود آورده که از سال ها پیش تاکنون سابقه نداشته است.

از سوی دیگر، این اظهارات در شرایطی از سوی کره شمالی مطرح می شود که این کشور، سالگرد غرق کردن یک کشتی جنگی کره جنوبی را جشن گرفته است. در 26 مارس سال 2010، ارتش کره شمالی با هدف قرار دادن این کشتی، سبب کشته شدن 46 سرباز و خدمه آن شد.

تنش های اخیر از زمانی شدت گرفت که در ماه دسامبر، کره شمالی یک ماهواره را به فضا فرستاد. کشورهای غربی مدعی شدند این آزمایش، در حقیقت با هدف سنجش برد موشک های بالیستیک این کشور انجام گرفته است. در این میان، آزمایش هسته ای زیرزمینی کره شمالی در ماه فوریه، بر شدت تنش ها افزود.

پس از آن بود که دولت کره شمالی اعلام کرد تمامی این اقدامات در حقیقت بخشی از برنامه این کشور برای نابود کردن دشمن بزرگش، یعنی آمریکاست. در پی این واقعه، قرارداد آتش بس میان دو کره، به طور یکجانبه از سوی کره شمالی لغو شد و تهدیدات علیه همسایه جنوبی شدت گرفت.

به هر حال، مجموعه این تحولات اوضاع را در شبه جزیره کره بار دیگر بسیار شکننده کرده و پتانسیل بی ثباتی و وقوع درگیری در این منطقه را به شدت افزایش داده است./تابناک