اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داوود اوغلو: ترکیه با داعش نخواهد جنگید



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که کشورش به هیچ وجه با داعش در عراق و سوریه نخواهد جنگید و به حمایت از مبارزه با تروریسم بسنده خواهد کرد.

به گزارش فارس، «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه امروز (پنجشنبه) کفت که آنکارا در نبردها علیه داعش در عراق شرکت نخواهد کرد بلکه تنها از دولت این کشور برای مبارزه با جهادی‌ها حمایت خواهد کرد.

وی در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: ترکیه در هیچ منازعه مسلحانه در عراق یا سوریه شرکت نخواهد کرد. ما از حمله موصل حمایت می‌کنیم اما مستقیم وارد نبرد نخواهیم شد.

داوود اوغلو گفت که کشورش تنها می‌خواهد تهدیدها در مرزهایش با سوریه و عراق را محدود کند.

ترکیه از جمله کشورهایی است که در فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای حضور افراطی‌ها و جهادی‌ها در سوریه از طریق دادن اجازه عبور به آنها از خاک خود و در اختیار گذاشتن سلاح به آنها دست داشته است.

گزارش های متعددی وجود دارد که نشان می دهد توافقی میان داعش و سازمان امنیت ترکیه حاصل شده بود که به موجب آن امنیت مرزهای ترکیه و سوریه به ویژه در مناطق کردنشین تامین شود در مقابل ترکیه نسبت به فعالیت‌های این جریان چشم پوشی می کند.
اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
وقتی داوود اوغلو با زبان اشاره سخن می گوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داوود اوغلو: داعش به تهدیدی جدی علیه ترکیه تبدیل شده است



اخبار,اخباربین الملل,نخست‌وزیر ترکیه

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد، گروه داعش و سایر گروه‌های تروریستی افراط‌گرا به تهدیدی جدی برای این کشور و تمام جهان تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ای.پی.ای، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در این باره اظهار کرد: متاسفانه ترکیه در مرکز حوادثی قرار دارد که در منطقه رخ می‌دهند.

نخست‌وزیر ترکیه با اشاره به تغییرات گسترده در کشورهای مختلف عربی مدعی شد: بهار عربی در تعدادی از کشورهای خاورمیانه نه تنها موجب دموکراتیک شدن این کشورها نشد بلکه باعث شد تا در این کشورها افراط‌گراها به قدرت برسند.


اخبار بین الملل -  ایسنا