اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داوری: هنوز بسیار بی‌تجربه هستیم


اینتراخت براونشوایگ پس از نخستین بازی‌هایش در بوندسلیگای یک با ستایش فراوانی روبه‌رو شده است. اگرچه بازی خود برابر دورتموند را واگذار کرد و دومین شکست پیاپی خود را به چشم دید اما نمایش خوب تازه‌واردها و دانیل داوری از دید کارشناسان فوتبال آلمان دور نماند.

ایسنا: اینتراخت براونشوایگ پس از نخستین بازی‌هایش در بوندسلیگای یک با ستایش فراوانی روبه‌رو شده است. اگرچه بازی خود برابر دورتموند را واگذار کرد و دومین شکست پیاپی خود را به چشم دید اما نمایش خوب تازه‌واردها و دانیل داوری از دید کارشناسان فوتبال آلمان دور نماند.

پایگاه اینترنتی بوندسلیگا در گفت‌وگویی با دانیل داوری با او از نخستین حضورش در بوندسلیگای یک و همچنین عملکرد همبازیانش در این رقابت‌ها صحبت کرد. متن این پرسش و پاسخ در زیر می‌آید:

آقای داوری شما و همبازیانتان هنوز هم حضور در بوندسلیگا را به عنوان ماجراجوی بزرگی تصور می‌کنید؟

نمی‌دانم آیا ماجراجویی واژه درستی است یا خیر اما حقیقت آن است که من خودم در دورتموند نخستین بازی بوندسلیگایی‌ام را تجربه کردم. بازیکن حتی اگر در پایان بازی امتیازی را هم به دست نیاورد، از حضور در بوندسلیگا لذت می‌برد. روی هم رفته هنوز بسیار بی‌تجربه هستیم. بسیاری از ما اکنون نخستین یا دومین بازی بوندسلیگایی خود را انجام داده‌اند. بدیهی است هم‌چنان با احترام فراوانی از سوی بوندسلیگا و دیگر تیم‌ها همانند دورتموند روبه‌رو هستیم. با این همه هیچ ترسی نداریم و در مقابل، شجاعانه به هر مسابقه پای می‌گذاریم.

آیا شکست در دورتموند یکی از بازی‌هایی بود که با وجود نبردن از آن لذت بردید؟

وقتی که فرد در بوندسلیگا اجازه‌ بازی می‌یابد، باید اساسا از این موضوع لذت ببرد. بدیهی است وقتی که تیم بدون امتیاز به خانه برمی‌گردد، ناراحت باشد. با همه‌ اینها باید از هر بازی در بوندسلیگا لذت ببریم. هرچه باشد برای هرکدام از ما رخداد ویژه‌ای است که در آن حضور داریم.

آیا حضور در دورتموند برابر جمعیتی 80 هزار نفری رخداد ویژه‌ای است؟

می‌خواستیم بازی در دورتموند را به رخداد کاملا ویژه‌ای تبدیل کنیم. از عهده‌ این کار هم برآمدیم. برای مدت زیادی مقاومت کردیم و نتیجه را نگه داشتیم. می‌توانیم از این بازی نکته‌هایی را یاد بگیریم. در واقع برابر یکی از بهترین تیم‌های اروپا حاضر شدیم. در این بازی برای زمانی طولانی بسیار خوب ایستادگی کردیم. می‌توانیم با اعتماد به نفس بالا در بازی خانگی بعدی برابر فرانکفورت حاضر شویم. آن‌چه برای ما در دورتموند رقم خورد، حمایت خوب هوادارانمان بود. آنها جو فوق‌العاده‌ای را پدید آوردند.

داوری: هنوز بسیار بی‌تجربه هستیم

برای هواداران هم بوندسلیگا اتفاق تازه و ویژه‌ای است. نزدیک به 7 هزار تماشاگر اینتراخت در دورتموند تیم را با فریادهای بلندشان حمایت کردند.

پشتیبانی همواره ارتباط تنگاتنگی با سبک بازی و نمایش ما دارد. هواداران درک بسیار خوبی داشتند از این‌که ما در دورتموند چگونه جنگیدیم و چگونه از بازی بیرون آمدیم. پس از گل ما جو ورزشگاه بسیار عجیب بود؛ چنان‌ که می‌توانستیم گل تساوی را هم به ثمر برسانیم. سر و صدای ورزشگاه بسیار زیاد بود.

در حال حاضر بزرگ‌ترین مساله‌ براونشوایگ چیست؟ آیا این مشکل بی‌تجربگی است؟

در بوندسلیگا دو هم تجربه کمی داشتیم. برای بسیاری از بازیکنان بوندسلیگا دو هم سرزمین تازه‌ای بود. با این همه در پایان صعود کردیم. فکر نمی‌کنم بتوان موفقیت یا ناکامی را با تجربه پیوند داد. تجربه با گذشت زمان به طور خودکار به دست می‌آید و بدیهی است که ما از هر بازی می‌آموزیم. حتی وقتی که امتیازهای ما از دو بازی نخست برابر برمن و دورتموند صفر باشد، باز هم از این دو بازی چیزهای بسیار زیادی را آموخته‌ایم. در بازی برابر دورتموند بار دیگر دیدیم که مهاجمان در بوندسلیگا کیفیت بسیار زیادی دارند. آنها از هیچ، موقعیت می‌سازند. تو حتی لحظه‌ای هم حق اشتباه نداری.

مهاجمان سه نفره شما برای دفاع چهار نفره دورتموند دردسرهای بزرگی را ایجاد کردند. آیا اینتراخت از نظر فنی می‌تواند بار دیگر شگفتی بیافریند؟

بدون تردید این یکی از قابلیت‌های ماست که قابل پیش‌بینی نیستیم. می‌توانیم با چیدمان‌های متفاوتی بازی کنیم و از نظر تاکتیکی بسیار انعطاف‌پذیر هستیم. مربی هم با آگاهی از این موضوع ما را تمرین می‌دهد و با دانستن این توانایی ما را هدایت می‌کند. می‌توانیم با این کار حریفانمان در بوندسلیگا را بارها غافلگیر کنیم.

با همه‌ تعریف و تمجیدها تیم نیازمند امتیاز است. آیا رفته‌رفته فشار را روی خودتان احساس می‌کنید؟

فشار همیشه هست. این طبیعی است که با فشار برای پیروزی در هر مسابقه روبه‌رو باشیم. با این همه اکنون به خاطر امتیازهایی که شاید هنوز به دست نیاورده‌ایم، خود را دیوانه نمی‌کنیم. بدیهی است که باید زمانی امتیازآوری کرد. این کاملا روشن است. با این همه از نظر ما پیشرفت تیم و هریک از بازیکنان در اولویت قرار دارد. تا زمانی که پیشرفت ما به همین شکل ادامه داشته باشد، همه چیز خود به خود درست می‌شود. به این موضوع باور دارم.

آیا پیشرفت برای رسیدن به سه امتیاز بازی برابر اینتراخت فرانکفورت کافی است؟

البته اما این کار آسان نخواهد بود. فرانکفورت هم دو بازی نخست خود را واگذار کرده است که برای آنها هم آسان نیست. ما فرانکفورت را از بوندسلیگای دو می‌شناسیم. آنها تیم بسیار قدرتمندی هستند. با این همه می‌خواهیم بهترین عملکردمان را ارایه دهیم؛ به‌ ویژه در حضور هوادارانمان و در ورزشگاهی لبریز از تماشاگر.

سرمربی شما از سیستم چرخشی درون دروازه تیمش خبر داده است. آیا باز هم احتمال می‌دهید که یکشنبه در بازی خانگی برابر فرانکفورت بتوانید نخستین بازی خانگی‌تان در بوندسلیگا را جشن بگیرید؟

واقعا خبر ندارم. مربی پیش از بازی با دورتموند در یکی از تمرین‌های میانه هفته به ما گفت که چه کسی درون دروازه می‌ایستد. حدس می‌زنم برای بازی بعد هم اتفاق مشابهی بیفتد.


ویدیو مرتبط :
مصاحبه تاریخی و خنده دار فیروز کریمی درباره اشتباهات داوری جزیی از داوری است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش کمیته داوران درکاهش تنش های داوری



نشست اعضاي کميته داوران امروز صبح در دفتر رئيس فدراسيون فوتبال تشکيل و راهکارهاي کاهش تنش براي داوران با کمک صدا و سيما بررسي شد.به گزارش سايت ايرنا، در اين جلسه که با حضور علي کفاشيان ، مسعود عنايت، بهروان، آيت اللهي، خوشخوان، نظري و حسيني برگزار شد، نقطه نظرات اعضاي کميته داوران و رئيس فدراسيون فوتبال بيان شد تا دو طرف به جمع بندي هاي مناسبي برسند.

 

در اين نشست قرار شد کميته داوران به پنج زير کميته با نام هاي زيرکميته هاي چيدمان ،نظارت، آموزش ، توسعه و استعداديابي و انضباطي تقسيم و قرار شد هريک از اعضاي کميته داوران مسئوليت هر کدام از زيرشاخه ها را بر عهده بگيرند.در ادامه جلسه مقرر شد که اين زيرکميته ها جلسات هفتگي داشته باشند و به صورت سيستماتيک با آنها برخورد شود.

 

در جلسه امروز قرار شد تا تمهيداتي انديشيده شود که حملات لفظي و رواني روي داوران کاهش پيدا کند.يکي از اين تمهيدات که مي تواند منجر به کاهش تنش ها شود همکاري صدا و سيماست. اعضاي کميته داوران در جلسه امروز به اين نتيجه رسيدند که صدا وسيما هم مي تواند تدابيري بيانديشد که تنش ها کمتر شود.

 

به اين صورت که از مصاحبه بلافاصله پس از بازي و يا صحنه هاي اخراج و درگيري جلوگيري شود. ضمن اينکه گزارشگران تلويزيوني بازي در حين گزارش به مسايل داوري نپردازند تا با گمانه زني ها موجب افزايش التهاب در ميان افکار عمومي نشوند.

 

البته بحث هاي کارشناسي پس از بازي در رسانه ها هم مي تواند به التهاب بيفزايد.در پايان نيز مقرر شد علاوه بر اضافه شدن 50 درصد به دستمزد داوران ليگ برتري، 50 درصد هم به دستمزد داوران در ساير رده ها اضافه شود.