اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش ۷ هزار نیرو را از دست داده است


به گفته‌ی یکی از مقامات ارتش استرالیا توان گروه تروریستی داعش در انجام عملیات تهاجمی کاهش یافته و این گروه بیشتر در تلاش حفظ اراضی است. همچنین گفته می‌شود که داعش ۷ هزار تن از نیروهایش را از دست داده است.

 انتخاب: به گفته‌ی یکی از مقامات ارتش استرالیا توان گروه تروریستی داعش در انجام عملیات تهاجمی کاهش یافته و این گروه بیشتر در تلاش حفظ اراضی است. همچنین گفته می‌شود که داعش ۷ هزار تن از نیروهایش را از دست داده است.

به نظر می‌رسد که تلاش‌های ائتلاف بین‌المللی در مقابله با تروریست های داعش و عقب راندن آنان با موفقیت‌هایی همراه بوده است. سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی استرالیا گفته‌اند که داعش در سال جاری میلادی بیش از ۷ هزار تن از نیروها و فرماندهان خود را از دست داده است.

دیوید جانستون، دریاسالار استرالیایی در این رابطه به نشریه بریتانیایی گاردین گفت که داعش در وهله اول سرگرم آن است که از اراضی و مناطق تحت تصرف خود دفاع کند و مانع از آن شود که این مناطق باز پس گرفته شوند.

این مقام ارتش استرالیا همچنین تصریح کرد، عملیات تهاجمی گسترده‌ای که ارتش عراق در ماه ژوئیه به منظور بازپس‌گیری شهر رمادی آغاز کرده، موفقیت‌آمیز بوده است، به طوری که تروریست های داعش کنترل بخشی از مناطق را از دست داده و از "قابلیت مانوردهی" برخوردار نیست.


ویدیو مرتبط :
تعدیل 10 هزار نیرو در صنعت قطعه سازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار8 هزار خانواده عراقی از دست داعش در رمادی



اخبار,اخبار بین الملل, گروه تروریستی داعش

عضو شورای استانداری الانبار از مهاجرت هشت هزار خانواده از شهر رمادی، خبر داد.

 "ایمان کردی" عضو شورای استانداری الانبار در مصاحبه با سومریه نیوز اعلام کرد: هشت هزار خانواده از شهر رمادی به علت ورود داعش و تسلط این گروه تروریستی بر این شهر، به عامریه فلوجه و شهرستان خالدیه مهاجرت کرده اند.

"علی داود" رییس شورای شهرستان الخالدیه نیز اظهار داشت: سه هزار خانواده مهاجر از رمادی وارد این شهرستان شده اند.

وی تاکید کرد، کمک هایی در اختیار این خانواده ها قرار گرفته است اما این کمک ها کافی نیست.  

از سوی دیگر فرماندهی عملیات مشترک دیروز (یکشنبه) اعلام کرد: حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، به همه واحدهای نظامی دستور داده است که پایگاه های خود را در عملیات الانبار ترک نکنند.

حیدر العبادی همچنین بنا به درخواست مقامات محلی و سران عشایر و روحانیون استان الانبار، به نیروهای بسیج مردمی دستور داده است برای عملیات آزادسازی استان الانبار به همراه نیروهای مسلح و افراد عشایر آماده شوند.

 

اخبار بین الملل - سایت العالم