اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش به تعبیر خواب متوسل شد!



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش به تعبیر خواب متوسل شد!

" تعبیرخواب " و" رویا " یکی از مهم ترین سلاح هایی است که گروه تروریستی داعش دقیقاً از آن مانند کلاشینکوف و آر.پی.جی و حتی خمپاره اندازها و کمربندهای انفجاری استفاده می کند.

 استفاده داعش از سلاح " تعبیر خواب " مساله عجیبی نیست، چرا که این موضوع در ادبیات منشأ این گروه تروریستی یعنی تشکیلات "القاعده" وجود داشته است.

روزنامه "الحیات" چاپ لندن نوشت: در روزهای گذشته صفحه ای در پایگاه اجتماعی توییتر ایجاد شده است که تخصص آن در زمینه تعبیر خواب برای طرفداران گروه داعش درجهان است که این صفحه " دار الارقم " نامگذاری شده است.

این صفحه تا زمان نوشتن این مطلب، حدود شش هزار دنبال کننده پیدا کرده است.

در نگاه اول به نظر می رسد که این صفحه " سناریوی یک داستان کمدی و یا طنز " است، و بیشتر قهرمانان آن را زنان تشکیل می دهند و فردتعبیر کننده خواب، قهرمانی است که پست های خود را با اطمینان و جدیت تمام می گذارد. وی گمان می کند که به خوبی تعبیر خواب می داند و بین هر آنچه که افراد درخواب می بینند ، با گروه داعش به آسانی ارتباط برقرار می کند.

شخص تعبیر کننده در صفحه دارالارقم که " بشارت و وعده و وعید دادن به مردم " را خوب یاد گرفته است، بیش از سه هزار پست در طی چند ماه نوشته است که براساس سوال های خصوصی افراد از او ، پاسخ های متفاوتی به تعبیرخواب های آن ها داده است.

درمیان کسانی که خواهان تعبیر خوابشان شده اند، یک دختر بیست ساله آرزوی خود را نوشته است و او درپاسخ به او گفته است که " تا زمانیکه داعش وارد شهر ریاض عربستان نشود، وی ازدواج نخواهد کرد".

وی از طرفدارانش خواسته است که به درگاه خداوند برای تعجیل در ازدواج کردن وی دعا کنند. !

این درحالی است که برخی از کاربران طرفدار داعش مدعی شده اند که در خواب رسول اکرم (ص) را دیده اند و پیامبرخواهان تشدید درگیری ها و جنگ شده اند و به آن ها (عناصر داعش) وعده پیروزی و فتح همه جهان را داده است.

صفحه " دارالارقم " این خواب ها را " رویاهایی بزرگ " توصیف کرده است.
تعبیرکننده خواب که طرفدار داعش است، با ادعای ستاره شناسی، پیش بینی کرده است که در ریاض ، باران تابستانی ببارد.

وی پیش بینی کرده است که خلافت البغدادی هفت سال به طول بیانجامد.

تعبیرکننده خواب برای یکی از کسانی که خواب دیده است ، علیرغم " کوتاهی در عبادت " ، مجوز ورود به بهشت صادر کرده است.
وی درباره بروز عشایری جدید که با داعش خصومت کنند، هشدار داده و در مقابل به این گروه بشارت داده است که به سه کشور عربی یورش خواهد برد.

حمود العتیبی کارشناس امور تروریسم گفته است " گروه های تروریستی همواره تلاش می کنند تا در تعامل با طرفداران خود ، جنبه عاطفی و روانی را درنظر بگیرند و بدین وسیله منافع خود را تامین کنند.

وی درگفتگو با الحیات اظهار داشت: این گروه ها به ویژه داعش با بهره برداری از مساله طایفه ای و استفاده از نقطه ضعف دختران و پسران جوان برآنان تاثیر می گذارند.

العتیبی تاکید کرد سرکردگان این گروه به خوبی می دانند که نقاط ضعف جوانان چیست و با بهره برداری از این نقاط ضعیف ، تلاش می کنند تا آنان را به سوی خود جذب کنند و افکار آنان را تاحت تاثیر قرار دهند و آنان را از تفکر عقلانی دور کنند تا به داعش بپیوندند و بدون سوال و پرس و جو ، اقدامات این گروه را انجام دهند.

گروه های تندرو خواب ها و تعبیرخواب ها را برای بستن تفکر جوانان و سوق دادن آنان به سمتی که خود می خواهند و برای رسیدن به اهداف خاص خود ، به کار گرفته اند.

این کارشناس مسائل تروریستی گفت این مساله نشانگر مشکلی دیگر است و آن نبود بعد تربیتی و عقلانی در جامعه ماست و درنتیجه این خرافه ها بروز پیدا کرده است و برخی از مبلغان تلاش دراین زمینه را آغاز کرده اند تا جائیکه برخی از آنان مدعی شده اند که ملائکه درکنار عناصر گروه های مسلح در سوریه و عراق می جنگند که این مساله به منزله به بازی گرفتن دین و استفاده از دین برای رسیدن به منافع دنیوی است.

وی تاکید کرد که داعش به شدت برای تاثیرگذاری درجنبه عاطفی و غیره تلاش می کند.

اخبار بین الملل - افکارنیوز

 


ویدیو مرتبط :
‫تعبیر خواب‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعبیر خواب



 

 

تعبیر خواب,تعبیرخواب,تعبیر خواب امام جعفر,تعبیر خواب ابن سیرین

تعبیر خواب

 

تعبیر خواب از اعصار گذشته مردم علاقه مند بودند که آینده را پیش بینی کنند لذا برای این منظور اقوام مختلف علوم متنوعی را خلق کرده اند مانند ستاره شناسی ، تعبیر خواب ، طالع بینی ، فال قهوه و ...که کم هم نیستند .تعبیر خواب نیز یکی از این علوم به شمار می رود و معایب و مزایاییدارد :تعبیر خواب از لحاظ پیش گوئی یکی از بالاترین سطح ها را دارد و می توان توسط آن محدوده بسیار بزرگی را پیش بینی کرد زیرا که عالم خواب عالم روح است و روح میتواند زمان را طی کند و در حال به آینده برسد و تنها عیب آن محدود بودن به خواب دیده شده است ولی با این حال تعبیر خواب را یکی از بهترین روشهای پیش بینی آینده می شناسند.

 

 آیا تعبیر خواب واقعیت دارد ؟

اولاً ؛ اصل خواب و تعبیر خواب مورد قبول همه است و واقعیت دارد .

ثانیاً؛ علم تعبیر خواب از هزاران سال پیش تا به امروز، همواره مورد توجه پیامبران و امامان و دانشمندان و عموم مردم بوده است. خدای تعالی علم تعبیر خواب را به حضرت یوسف(علیه‌السلام) و بعضی از پیامبران داده است و قرآن شریف نیز بدان اشاره نموده است.

 

نکته مهم در تعبیر خواب

علم تعبیر خواب روشمند و بر اساس قاعده است. بحث تعبیر خواب بحث کارشناسی و بحث تخصص است که با قواعد خاص خودش انجام می‌گیرد ،علم تعبیر خواب همانند علم تفسیر قرآن و دیگر علوم، باید روشمندانه انجام گیرد و قواعد خاص خودش را دارد.

آن چه در علم تعبیر خواب مهم است آن است که فرد از احاطه کافی بر تعبیر خواب برخوردار باشد و بر اساس قواعد خاص خود خواب‌ها را تعبیر و تفسیر بکند و روشنمندانه کار کارشناسی خود را دنبال کند. چنین کاری از ناحیه هر کس صورت گیرد ارزشمند است چه مطابق با واقع، واقع شود و چه به خطاء رود.اگر هم کارشناس در کار خود خطاء‌کند، مرتکب گناه نشده و عذاب نمی‌بیند. چون کارش را روشنمندانه و بر اساس قواعد دنبال کرده است.

 

اثر زمان در تعبیر خواب

تاثیر زمان در تعبیر خواب-در متونی دیده می‌شود که بیان شده شب‌هایی از ماه خواب باطل ، شب‌هایی خواب کاملاً درست ، شبهایی درست است اما با تأخیر به وقوع می‌پیوندند. بعضی شب‌ها خواب،تعبیر برعکس دارد ....مگر روزها و شب‌های خدا باهم فرق دارند؟

همچنین نوشته است در بعضی از ساعت‌های شب خواب باطل و بعضی ساعات خواب تعبیر دارد مثلاً اول شب باشد باطل است، نزدیک اذان خواب صحیح است،بعد از اذان نباید به خواب اعتنایی کرد ؟اما چرا؟

عناصری مانند زمان خواب ، مکان خوابیدن ، حالت خوابیدن و ... بر خواب‌هایی که انسان می‌بیند تأثیر می‌گذارند.همان گونه که این عوامل و حالات بر استجابت دعا تأثیر دارند.

 

 

تعبیر خواب,تعبیرخواب,تعبیر خواب امام جعفر,تعبیر خواب ابن سیرین

تعبیر خواب

 

نکته‌ی مهم دیگر اینکه تعبیر خواب،علم مخصوصی دارد.در علم تعبیر خواب بیان شده که زمان خواب دیدن مثل سر شب یا وسط شب یا آخر شب یا بعد از نماز صبح غالباً در تعبیر خواب تأثیر دارد. معمولاً خواب‌های صادقه نیمه‌های شب می‌باشد و معمولاً خواب‌های بعد از نماز صبح قابل تعبیر نیست، حتی فصل‌های سال هم در تعبیر خواب تأثیر دارد؛ مثلاً فردی در پاییز ببیند که درختان او میوه کرده است، این دلالت بر ضرر وی دارد و اگر هنگام بهار ببیند دلالت بر منفعت او دارد.

 

 

 

تعبیر خواب از لحاظ پیش گوئی یکی از بالاترین سطح ها را دارد و می توان توسط آن محدوده بسیار بزرگی را پیش بینی کرد زیرا که عالم خواب عالم روح است و روح میتواند زمان را طی کند و در حال به آینده برسد، تنها کافیست خوابی را که دیده اید به خاطر بیا ورید و روشن طرین قسمت آن را در زیر جستجو کنید و تعبیر آن را ببینید به همین راحتی !

 

برای مشاهده تعبیر خواب خود کلیک کنید


 

 

چرا زمان خواب دیدن در تعبیر خواب مهم است ؟

علت دقیق این که چرا زمان در تعبیر خواب نقش دارد، برای ما روشن نیست و تنها به آن مقدار و آن زمان‌هایی که در روایات آمده است بسنده می‌کنیم.(همچنان که برای ما مشخص نیست چرا نمازهای یومیه در این ساعات واجب شده‌اند و مثلاً چرا در فاصله بین طلوع آفتاب تا اذان ظهر هیچ نماز واجب یومیه‌ای نداریم و ....)

به عنوان نمونه : خواب صادقه، در ثلث آخر شب دیده می‌شود، که آن وقت نزول ملائکه است.(علامه محمد باقر مجلسی، حلیة المتقین (قم، انتشارات هجرت، 1373) ص 246. )

نکته :منظور این است که بیشتر خواب‌های صادقه در این زمان‌ها دیده می‌شود نه این که فقط در این زمان‌ها است که رویا صادقه می‌شود.

 

حرفه‌ی افراد در تعبیر خواب مهم است !

حتی شخصی که خواب می‌بیند فرق دارد مثلاً اگر کاسب خواب ببیند کاسه شیر می‌نوشد دلالت بر کسب مال دارد؛ ولی اگر دانشجو و طالب علم چنین خوابی ببیند، دلالت به تحصیل علم دارد و...

 

منبع: تلخیص از سایت تبیان