اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داربی رم برنده نداشت


در حساس‌ترین بازی هفته بیست و سوم رقابت‌های سری A رم با تساوی بدون گل برابر لاتزیو متوقف شد. یوونتوس هم در آخرین لحظات پیروزی را با تساوی عوض کرد اما اینتر در خانه با یک گل ساسولو را از پیش رو برداشت.

ایسنا: در حساس‌ترین بازی هفته بیست و سوم رقابت‌های سری A رم با تساوی بدون گل برابر لاتزیو متوقف شد. یوونتوس هم در آخرین لحظات پیروزی را با تساوی عوض کرد اما اینتر در خانه با یک گل ساسولو را از پیش رو برداشت.

هفته بیست وسوم رقابت‌های سری A با انجام هفت دیدار به پایان رسید که در حساس‌ترین بازی رم در داربی پایتخت ایتالیا به تساوی بدون گل برابر لاتزیو دست یافت.

در این دیدار که در ورزشگاه المپیکو و با حضور 32 هزار تماشاگر برگزار شد دو تیم موقعیت‌های را بر روی دروازه خلق کردند اما توپی از خط دروازها عبور نکرد تا دو تیم به یک امتیاز رضایت دهند.

در دیگر دیدار حساس یوونتوس صدرنشین به تساوی دو بر دو برابر هلاس ورونا پدیده این فصل رقابت‌های سری A دست یافت تا نتواند اختلاف خود در صدر جدول رده‌بندی را با رم نزدیکترین تعقیب‌کننده‌اش بیشتر کند.

در این دیدار که در ورزشگاه خانگی ورونا برگزار شد بازیکنان مهمان بازی را بهتر شروع کردند و در دقیقه 4 توسط کارلوس توس به گل رسیدند تا ورزشگاه غرق در سکوت شود. یوونتوس با وجود زدن این گل زودهنگام به بازی رو به جلوی خود ادامه داد و در دقیقه 21 گل دوم خود را این بارهم توسط توس آرژانتینی به ثمر رساند تا در آستانه یک پیروزی ارزشمند خارج خانه قرار گیرد اما در نیمه دوم همه چیز برعکس شد و این تیم میزبان بود که مزد بازی خوب خود را گرفت.

در دقیقه 52 لوکا تونی، مهاجم نام آشنای ورونا گل نخست تیمش را به ثمر رساند تا اختلاف به حداقل برسد و زنگ خطر برای یوونتوس به صدر درآید. در حالی که بازی با همین نتیجه در حال پایان یافتن بود گومز تالب مهاجم آرژانتینی ورونا گل تساوی را برای این تیم به ثمر رساند تا امتیازات این دیدار تقسیم شود.

ورونا با این تساوی 36 امتیازی شد تا با توجه به پیروزی اینتر تنها با اختلاف گل کمتر نسبت به نرآتزوری در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گیرد.

در دیگر دیدار حساس برگزار شده اینتر که در جوزپه مه‌آتسا از ساسولو پذیرایی کرد به سختی و تنها با یک گل برابر حریف گمنام خود به پیروزی رسید. تک گل اینتر را در این دیدار والتر ساموئل در دقیقه 48 به ثمر رساند تا شاگردان ماتزاری با 36 امتیاز در رده پنجم قرار گیرند و به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا امیدوار شوند.

نتایج دیگر بازی‌ها

تورینو یک - بولونیا 2

پارما صفر - کاتانیا صفر

سامپدوریا یک - کالیاری صفر

لیورنو صفر - جنوا یک

در جدول رده‌بندی یوونتوس با 60 امتیاز در صدر قرار دارد. رم با 51 امتیاز و یک بازی کمتر دوم است. ناپولی هم با 47 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
دربی لندن برنده نداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسپانیا 1- ایتالیا1؛داربی مدیترانه برنده نداشت!



استقلال , تمرین استقلال , امیر قلعه‌نویی


ایتالیا و اسپانیا دیدار نخست خود در یورو 2012 را با تساوی یک بر یک به پایان رساندند. دو تیم نبرد جذابی داشتند و هرچند آنتونیو دی‌ناتاله در دقیقه 60 ایتالیا را پیش انداخت، اما سسک فابرگاس تنها چهار دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند.

بیسنته دل‌بوسکه ترکیبی نامتعارف به میدان فرستاده بود و فابرگاس به عنوان شماره 9 کاذب در ترکیب قرار گرفته بود. او جای فرناندو تورس و فرناندو یورنته را گرفته بود.

چزاره پراندلی هم از سیستم 2-5-3 استفاده می‌کرد و دانیله دروسی در مرکز دفاع قرار داشت. امانوئله جاکرینی هم در پست بال تدافعی اولین بازی ملی خود را تجربه کرد.

اسپانیا در اوایل دیدار تلاش کرد که تیکی-تاکای همیشگی خود را اجرا کند، اما دفاع مستحکم ایتالیا به رهبری دروسی حملات آنها را خنثی می‌کرد.

اولین فرصت بازی نصیب داوید سیلوا شد. تکل نابهنگام دروسی توپ را مقابل پای آندرس اینیستا انداخت و او هم آن را به سیلوا داد ولی ضربه او را جیان‌لوییجی بوفون به آسانی گرفت.

ایتالیا در دقیقه 13 می‌توانست به گل برسد اما ضربه ایستگاهی دیدنی آندره‌آ پیرلو را ایکر کاسیاس به خوبی دفع کرد.

ایتالیا سپس اوضاع بهتری یافت. آنتونیو کاسانو پاس عمقی کلودیو مارکیزیو را گرفت اما ضربه او در حالی که کاسیاس هم تسلیم شده بود به بیرون رفت. سپس مارکیزیو شوت زد که کاسیاس آن را گرفت.

اسپانیا ناگهان برتری خود در میدان را از دست داده بود، اما آنها در هر حال اینیستا را داشتند که با توپ فوق‌العاده بود و دفاع حریف را می‌آزرد.

سپس نوبت به کریستین ماجو رسید که از سمت راست حمله کند و توپ را برای تیاگو موتا بفرستد. ضربه سر موتا را کاسیاس به شکلی عالی دفع کرد.

در ابتدای نیمه دوم، چابی شوتی محکم از گوشه محوطه جریمه زد که بوفون آن را با شیرجه دفع کرد.

سپس نوبت به اینیستا رسید که باز هم بخت خود را بیازماید ولی ضربه او هم راهی به دروازه نیافت و به شکلی بسیار خطرناک از زاویه ای بسته به بیرون رفت.

سپس ماریو بالوتلی موقعیتی فوق‌العاده یافت تا گل بزند. او از دفاع اسپانیا گریخت و تک به تک شد اما تعلل او به حدی زیاد بود که کاسیاس به آسانی توپ را گرفت.

چزاره پراندلی بالوتلی را تعویض کرد و آنتونیو دی‌ناتاله 34 ساله به میدان رفت. او لحظاتی پس از ورودش به میدان بود که روی پاس عمقی تماشایی آندره‌آ پیرلو از دفاع اسپانیا گذشت و با ضربه‌ای دقیق و زیبا دروازه کاسیاس را در دقیقه 60 گشود.

اما برتری ایتالیا دوامی نداشت. تنها چهار دقیقه بعد روی اشتباه دفاع ایتالیا، اینیستا و سیلوا با هم همکاری کردند و در نهایت پاس سیلوا در عمق به فابرگاس رسید و او هم که از جاکرینی گذشته بود توپ را با خونسردی تحت فشار مدافعان حریف به گل تبدیل کرد.

در 20 دقیقه پایانی دو تیم موقعیت‌هایی عالی داشتند. فرناندو تورس تازه‌وارد یک بار از تله آفساید گریخت، اما در موقعیت تک به تک با بوفون بد عمل کرد و دروازه‌بان ایتالیا توپ را با پا دفع کرد.

لحظاتی بعد سباستین جووینکو که او هم تازه‌وارد بود پاسی عالی به دی‌ناتاله داد. این مهاجم از جرارد پیکه گذشت اما آن طور که می‌خواست پایش به توپ نخورد و توپ به بیرون رفت.

سپس باز هم تورس صاحب موقعیت شد. او فرصت آن را یافت که منتقدانش را خاموش کند، اما در موقعیت تک به تک دیگری با بوفون دوباره تعلل کرد و در حالی که خسوس ناباس را در کنار خود داشت توپ را با ضربه‌ای چیپ به سمت دروازه ایتالیا زد که با فاصله زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت..../سایت گل