اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دادگاه دو مأمور متجاوز سعودی برگزار شد/ دادستان جده تقاضای اعدام کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تجاوز به دو نوجوان در فرودگاه جده

جلسه محاکمه این دو پلیس خاطی صبح امروز در شعبه هفت دادگاه جنایی جده برگزار شد.

معاون امور مجلس، کنسولی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه از برگزاری جلسه محاکمه دو مامور پلیس خاطی سعودی که مرتکب تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده شده بودند خبر داد و گفت : دادستان جده در کیفرخواست خود ، مجازات اعدام را با استناد به شرع و قانون برای این دو متهم خواستار شد.

حسن قشقاوی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،‌ گفت:‌جلسه محاکمه این دو پلیس خاطی صبح امروز در شعبه هفت دادگاه جنایی جده برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه که آقای زارع سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده نیز حضور داشت کیفرخواست دادستان جده علیه دو متهم قرائت شد.

قشقاوی گفت: این دو پلیس خاطی به خیانت در امانت، ‌انجام ندادن صحیح وظیفه به عنوان پلیس و انجام دادن عمل شنیع جنایی متهم شدند.

وی اضافه کرد : ‌جلسه بعدی محاکمه این دو پلیس خاطی عربستان به منظور استماع دفاعیات وکیلشان به چهارشنبه هفته آینده موکول شد.


قشقاوی در پایان اظهار داشت: برداشت نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در ریاض و جده حاکی از جدی بودن طرف سعودی در محاکمه و برخورد قانونی با دو متهم است و دادگاه نیز همکاری خوبی با سرکنسولگری کشورمان در جده داشته است.

 

اخبار سیاست خارجی - خبرگزاری صدا و سیما

 


ویدیو مرتبط :
تقاضای قبل از اعدام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهدی هاشمی از دادگاه تقاضای استمهال کرد/ دادگاه زمان دیگری برگزار می‌شود



دادگاه مهدی هاشمی,برگزاری دادگاه مهدی هاشمی

مهدی هاشمی از دادگاه تقاضای استمهال کرد/ دادگاه زمان دیگری برگزار می‌شود

اولین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی صبح امروز در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ناصر سراج آغاز شد، ولی مهدی هاشمی از دادگاه تقاضای مهلت کرد که با این درخواست موافقت شد.

جلسه دادگاه مهدی هاشمی بر اساس اعلام قبلی صبح امروز یکشنبه آغاز و مهدی هاشمی به همراه فائزه و فاطمه هاشمی و همچنین محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع ‌ وارد دادگاه انقلاب شدند.

خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها در مقابل محل برگزاری دادگاه حضور داشتند و اطلاعی از علنی یا غیرعلنی برگزار شدن دادگاه به آنها داده نشده بود.

با گذشت حدود یک ساعت از زمان برگزاری دادگاه، مهدی هاشمی به همراه وکیل مدافعش از دادگاه خارج شده و به خبرنگاران اعلام کرد که با تقاضای استمهالش موافقت شد.

این درحالی است که مهدی هاشمی در بدو ورود به دادگاه درباره روند برگزاری جلسه دادگاه امروز به خبرنگار ایسنا گفته بود: بنده اطلاعی ندارم. نتیجه جلسه امروز بعدا مشخص خواهد شد.

در بدو ورود به دادگاه نیز خواهر مهدی هاشمی با صدای بلند گفت: بعد از پایان جلسه امروز مصاحبه مفصلی با رسانه‌ها انجام خواهیم داد./ایسنا