اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خوردن خربزه با عسل، واقعا خطرناک است؟



کلمات کلیدی

 

 اخباراجتماعی - خوردن خربزه با عسل، واقعا خطرناک است؟

 یک استاد دانشکده داروسازی نوشت:

زمانی كه عسل با خربزه مخلوط می‌شود، تركیب‌های موجود در این دو ماده خوراكی با یكدیگر واكنشی نشان می‌دهند كه نتیجه این واكنش، به وجود آمدن یك ماده سفت و سخت است. به همین دلیل، اگر خربزه و عسل باهم مصرف شوند، سفت شدن ماده حاصل از تركیب آنها، باعث می‌شود هضم برای دستگاه گوارش بسیار سخت شود. در یك كلام اینكه خربزه و عسل، تركیبی دیرهضم و بدهضم است. در موارد بسیار زیادی هم دیده شده افرادی كه خربزه و عسل را باهم خورده‌اند، دچار دل‌دردهای شدیدی می‌شوند. البته این دل‌دردها در حدی نیستند كه بتوانند منجر به مرگ یا مرگ آنی افراد سالم شوند.

 

 اخبار اجتماعی -   روزنامه جمهوری اسلامی


ویدیو مرتبط :
خوردن عسل و خربزه ( خربوزه ) باهم بسیار خطرناک و کشنده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوردن خربزه با عسل واقعا خطرناک است؟


ترکیب خربزه و عسل ماده‌ای سخت و سفت را تولید می‌کند که عمل دستگاه گوارش را با مشکل روبرو می‌سازد.

روزنامه جمهوری اسلامی: زمانی كه عسل با خربزه مخلوط می‌شود، تركیب‌های موجود در این دو ماده خوراكی با یكدیگر واكنشی نشان می‌دهند كه نتیجه این واكنش، به وجود آمدن یك ماده سفت و سخت است.

به همین دلیل، اگر خربزه و عسل باهم مصرف شوند، سفت شدن ماده حاصل از تركیب آنها، باعث می‌شود هضم برای دستگاه گوارش بسیار سخت شود.

در یك كلام اینكه خربزه و عسل، تركیبی دیرهضم و بدهضم است. در موارد بسیار زیادی هم دیده شده افرادی كه خربزه و عسل را باهم خورده‌اند، دچار دل‌دردهای شدیدی می‌شوند.

البته این دل‌دردها در حدی نیستند كه بتوانند منجر به مرگ یا مرگ آنی افراد سالم شوند.