اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خرازی: اصلاحات برنده انتخابات می‌شود اگر...


رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت، اگر شورای نگهبان و نهادهای نظارتی به وظایف خود عمل کنند، اصلاحات برنده انتخابات بعدی خواهد بود.

صادق خرازی در حاشیه همایش سراسری اصلاح‌طلبان در جمع خبرنگاران درباره شانس موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات بعدی مجلس اظهار کرد، اگر شورای نگهبان و نهادهایی که نظارت می‌کنند، به وظیفه‌شان عمل کنند، تردید نکنید که اصلاحات برنده انتخابات بعدی خواهد بود.

وی همچنین درباره محوریت حزب کارگزاران در انتخابات آینده گفت: هنوز درباره کارگزاران و محوریت آن صحبتی نشده است. به هر حال کارگزاران هم یکی از احزاب به حساب می‌آیند، در حالی‌که اصلاحات یک مجموعه است.

خرازی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه براساس سیاست‌های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات حرکت خواهید کرد خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبدیل به نهادی شده تا در بین احزاب اصلاح‌طلب یک سری هماهنگی‌ها را انجام دهد و طبیعی است که هر اصلاح‌طلبی باید خودش را موظف بداند در آن چارچوب هماهنگ شود. ما با چارچوبی که با اساسنامه و مرام‌نامه‌مان آمیخته باشد همکاری می‌کنیم و معتقد به همگرایی هستیم و در جایی هم که مواضع‌مان هماهنگ نباشد، رسما اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین درباره احتمال ادغام حزب ندای ایرانیان با حزب اتحاد ملت ایران تصریح کرد: ما به هر حزب سیاسی در ایران که مجوز بگیرد، خوش‌آمد می‌گوییم و از آن استقبال می‌کنیم، ولی بنا بر ادغام نداریم.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پایان اظهار کرد:‌ تولد اصلاحات در سرزمین و محیط تندروانه شکل نمی‌گیرد. محیط جغرافیایی و سیاسی اصلاحات آمیخته و آموخته با یک نوع متانت، طمانینه و اعتدال است و اگر اینگونه باشد اعتدال می‌تواند بر مبنای فکر اصلاحات کار خود را انجام دهد.


ویدیو مرتبط :
زنده باد اصلاحات{در مورد بعد انتخابات 88 هست}

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جواد لاریجانی: پرچمداران اصلاحات لیاقت شركت در پروسه‌ انتخابات را ندارند



 

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تاكید بر لزوم حساسیت نسبت به جبهه معارض داخلی گفت: نسخه‌ای برای دولت و شورای نگهبان نمی‌پیچم اما آنهایی كه در فتنه در جبهه معارض بودند، لیاقت مشاركت در انتخابات را ندارند.
به گزارش ایسنا، محمدجواد لاریجانی طی سخنانی در اولین نشست هم‌افزایی مشترك نمایندگان وزیر علوم و هیات‌های نظارت بر تشكل‌های اسلامی و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر كشور با اشاره به اعتراضات «وال‌استریت» تصریح كرد: غرب خود از میزان گسترش این مساله و ابعاد و استقبال مردم غافلگیر شده است.
وی با بیان اینكه دو جناح دموكرات و جمهوری‌خواه تلاش دارند از این قضیه استفاده كنند، ادامه داد: علایم این موضوع وجود دارد؛ به طوری كه در جبهه دموكرات، اتحادیه‌های كارگری را به این جنبش پیوند داده‌اند و جمهوری‌خواهان نیز به نحو دیگری از این قضیه استفاده می‌كند.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به شعارهای این جنبش، اظهار كرد: برخی از شعارها مشخص است كه شعارهای «سیا» است؛ مانند شعار گروهی با این عنوان كه هرچه به دست آوردی، اشغال كن. مردم آمریكا از این شعارها می‌ترسند بنابراین تلاش تشكیلات امنیتی آمریكا مهار كردن این جنبش در جهت اهداف خود است.
لاریجانی با بیان اینكه لابی‌های قدرتمند به صهیونیسم برمی‌گردد، خاطرنشان كرد: صهیونیست‌ها بسیار ناراحت هستند چرا كه اگر پرده‌برداری شود، آنان نیز دچار مشكل خواهند شد.
وی با اشاره به غیرمترقبه بودن جنبش وال‌استریت یادآور شد: این پدیده از لحاظ وسعت و آثار آن در آینده برای متفكران غربی هنوز معلوم نیست.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینكه این پدیده فرصتی طلایی برای تماشا و فرصت مهمی برای اقدام است، تصریح كرد: آمریكایی‌ها امیدوارند حزب دموكرات بتواند سوار این موج شود و از آن برای انتخابات استفاده كند.
لاریجانی همچنین با اشاره به جبهه معارض داخلی به عنوان جبهه‌ای خطرناك كه دشمن آن را در جامعه ایجاد كرده است، ادامه داد: اصولگرایان ما جبهه قابلی هستند اما در میان اصولگرایان نیز افرادی داشتیم كه در مقابله با فتنه كوتاه آمدند.
وی تاكید كرد: نسخه‌ای برای دولت و شورای نگهبان نمی‌پیچم اما افرادی كه پرچم اصلاحات را در دست گرفته‌اند، لیاقت شركت در پروسه‌ انتخابات را ندارند زیرا این افراد به اصل نظام قائل نیستند و سكولارند.
لاریجانی اضافه كرد: این افراد، فرصت‌طلب هستند زیرا در دامن غرب رفتند و هیچ توضیحی در قبال راهپیمایی علیه ولایت مطلقه فقیه ارائه نكردند.
وی با بیان اینكه در فتنه 88 علیه ملت ایران جنایت شد، افزود: نسبت به مصالح نظام جمهوری اسلامی نیز بزرگ‌ترین خیانت‌ها اتفاق افتاد.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اظهار كرد: در اینجا صحبت از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و موسوی نیست بلكه صحبت از ایجاد یك كودتای تمام عیار با راهنمایی غرب علیه نظام است.
لاریجانی با بیان اینكه آنان در انتخاباتی قانونی شركت كردند، خاطرنشان كرد: در این زمینه بهترین میدان رقابت را صداوسیما گذاشت اما از شور و هیجان انتخابات علیه نظام استفاده شد كه این خود یك كودتاست.../ایسنا