اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خدمات دندانپزشکی بیمه شد


هزینه های خدمات دندانپزشکی و آزمایش ژنتیک پیش از تولد بیماری فنیل کتونوری مشمول تعهدات بیمه پایه سازمان های بیمه گر قرار گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: هزینه های خدمات دندانپزشکی و آزمایش ژنتیک پیش از تولد بیماری فنیل کتونوری مشمول تعهدات بیمه پایه سازمان های بیمه گر قرار گرفت.

بر این اساس، معاینه و طرح درمان، جرم گیری و بروساژ (سفیدکردن) ، رادیوگرافی و کشیدن دندان دائمی و عقل ویژه جمعیت بالای 14 سال مشمول بیمه قرار گرفت.

این اقدام با موافقت هیات دولت و در راستای بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان در بین گروه های مختلف سنی و ایجاد تسهیلات بیشتر برای اقشار کم درآمد جامعه صورت می گیرد.

بنا به این گزارش، هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و شورای های بیمه سلامت کشور و به استناد مواد(9) و (10) قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور -مصوب 1373- تصویب کرد تا خدمات دندانپزشکی مشمول تعهدات بیمه پایه سازمانهای بیمه گر قرار گیرد.

همچنین بر اساس مصوبه دولت، هزینه های آزمایش ژنتیک پیش از تولد بیماری فنیل کتونوری (نوعی بیماری ژنتیکی) در خانواده هایی که دارای حداقل یک فرزند مبتلا هستند، در صورت تمایل به داشتن فرزند مجدد، مشمول تعهدات بیمه پایه سازمان های بیمه گر قرار می گیرند.

خانواده های مزبور باید به پزشکان مشاور ژنتیک مستقر در مراکز بهداشتی درمانی ویژه مشاوره ژنتیک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه و با اخذ معرفی نامه مرکز بهداشت مربوط و تاییدیه سازمانهای بیمه گر به آزمایشگاه اعلام شده از طرف وزارت بهداشت مراجعه کنند.

این مصوبه مورخ 30/11/1392 از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


ویدیو مرتبط :
آموزش دندانپزشکی - فیلم های دندانپزشکی و کتاب آموزشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی اعلام شد



اخبار,اخبار اجتماعی,خدمات دندانپزشکی


اخبار اجتماعی - خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی اعلام شد

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ضمن اشاره به خدمات دندانپزشکی که قرار است تحت پوشش بیمه قرار گیرد، گفت: بر اساس تصمیمات جدید، آموزش بهداشت دهان و دندان نیز به بسته حمایت بیمه‌ها از خدمات دندانپزشکی اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حسین خوش‌نویسان درباره آخرین اقدامات انجام شده جهت پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی، گفت: تمام اقدامات مربوط به قوانین و مقررات و تدوین دستورالعمل‌ها در این زمینه انجام شده است. تنها باید شرکت‌های بیمه‌ای برنامه‌هایشان را در این زمینه تنظیم کنند.

وی گفت: به این منظور تنها بیمه روستایی تعیین تکلیف نشده بود که این موضوع نیز در دست اقدام است و به زودی جهت پوشش خدمات مشخص شده دندانپزشکی به سایر بیمه‌ها ملحق می‌شود.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تاکید کرد: بر این اساس تمام افرادی که از دفترچه بیمه برخوردارند، باید بتوانند از خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی استفاده کنند.

خوش‌نویسان در پاسخ به سئوالی درباره خدماتی که تحت پوشش بیمه‌ها قرار می‌گیرند، گفت: کنترل مشکلات اورژانسی دندانی، کشیدن دندان‌های چرکی و غیر قابل نگهداری، گرفتن عکس رادیوگرافی و همچنین آموزش بهداشت در زمینه سلامت دهان و دندان توسط بیمه‌ها پوشش داده خواهد شد.

وی گفت: با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آموزش بهداشت دهان و دندان، امیدواریم که دندانپزشکان وقت بیشتری برای آموزش بیماران بگذارند.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت افزود: در فاز بعدی اجرای این برنامه وارنیش فلوراید جهت محکم شدن سطح مینای دندان و فیشورسیلانت دندان‌های دائمی نیز با حمایت‌های بیمه‌ای انجام خواهد شد.

خوش‌نویسان در پایان گفت: به محض آن که آیین‌نامه اجرایی این امر مصوب شود، می‌توان اقدامات مربوط به اجرای این آیین‌نامه را آغاز کرد. تنها موضوعی که باقی می‌ماند، مسئله تعرفه‌هاست که در این زمینه نیز باید تعرفه‌های جدید ابلاغ شود تا دندانپزشکان بتوانند با عقد قرارداد با بیمه‌ها، نسبت به انجام آن، اقدام کنند.

اخبار اجتماعی - ایسنا