اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر بد مالیاتی برای صاحبان خانه‌ های خالی


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه صاحبان خانه‌های خالی و واحدهای بدون سکنه در برج‌ها به زودی باید مالیات بپردازند، گفت: نرخ مالیات بر واحدی که یک سال خالی است، با واحدی که سه سال خالی باشد، متفاوت خواهد بود.

مهر: علی عسکری در گفتگویی از برنامه جدی سازمان امور مالیاتی کشور برای اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه و واحدهایی که در برج‌ها بدون ساکن هستند، خبرداد و گفت: برای اجرایی شدن این برنامه منتظر ابلاغ قانون هستیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اجرای این برنامه مستلزم شناسایی این واحدها است، اظهار داشت: البته محدودیتی قانونی برای این کار نداریم و با ابلاغ قانون با هماهنگی با شهرداری ها و دستگاه های مربوطه اطلاعات واحدهای خالی را اخذ و نسبت به شناسایی اقدام خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه در اصلاحیه قانون مالیاتی، اخذ مالیات از خانه های خالی دیده شده و در مجلس نیز به تصویب رسیده است، افزود: سازمان امور مالیاتی برای اجرای این برنامه منتظر ابلاغ قانون است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: بر این اساس از واحدهای مسکونی خالی به میزان مدت زمانی که بدون ساکن باشند، مالیات بر آنها وضع می شود، به عنوان نمونه، نرخ مالیات بر واحدی که یک سال خالی است، با واحدی که سه سال خالی باشد، متفاوت خواهد بود.

عسکری با ذکر این مطلب که در حال حاضر قانونی برای اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه نداریم، گفت: با ابلاغ قانون براساس آن اقدام و عمل خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
یک فرد 20 ساله بدون هیچ پرونده مالیاتی، صاحب153 خانه خالی است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش‌های عجیب صاحبان خانه‌های خالی برای فرار از پرداخت مالیات



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - رییس سابق اتحادیه املاک تهران اعلام کرد:
روش‌های عجیب صاحبان خانه‌های خالی برای فرار از پرداخت مالیات

مردم همیشه راهی برای دور زدن این روش‌های شناسایی خانه‌های خالی داشتند یکی از این راه ها چیدن اثاثیه در خانه خالی بود.

رییس سابق اتحادیه املاک تهران با بیان اینکه آمار ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار خانه خالی در تهران آمار قابل اعتمادی نیست، گفت: یکی از راه‌های شناسایی خانه خالی در تهران این بود که ماموران سازمان امور مالیاتی زنگ در خانه‌ها را می‌زدند.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به روش‌های عجیب تهیه آمار واحدهای خالی در تهران، ادامه داد: در روش زدن زنگ در خانه‌ها اگر واحدی جوابگو نبود از همسایه‌ها پرس و جو می‌شد که خانه خالی از سکنه است یا نه؟

وی افزود: حال اگر در خانه اثاثیه چیده شده بود اما کسی زندگی نمی‌کرد، این واحد هم خالی به حساب نمی‌امد و مالیاتی برای آن وضع نمی‌شد.

قلی خسروی با اشاره به سایر روش‌های شناسایی خانه‌های خالی، گفت: پس از اینکه روش در زدن به نتیجه نرسید، قبض آب و برق را ملاک تعیین و کشف خانه‌های خالی قرار دادند و براین اساس هر خانه‌ای که بهای قبض آب و برقش در حد آبونمان بود و حداقل مصرف را نشان می‌داد؛ به لیست خانه‌های خالی می‌پیوست.

رییس سابق اتحادیه املاک تهران با بیان روش‌های دور زدن مردم، ادامه داد: مردم همیشه راهی برای دور زدن این روش‌های شناسایی خانه‌های خالی داشتند یکی از این راه‌ها چیدن اثاثیه در خانه خالی بود.

وی افزود: یکی دیگر از روش‌های دور زدن هم این بود که آب حمام و آشپزخانه را باز بگذارند یا اینکه لامپ‌های خانه را روشن بگذارند تا واحدهای خالی از طریق قبض آب و برق هم قابل شناسایی نباشد.
اخبار اقتصادی - ایلنا