اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خانه سینما را دولت بست و دولت هم باز کرد


رئیس سازمان سینمایی گفت: از نظر من و سازمان سینمایی مساله خانه سینما تمام شده است. نمی خواهم چهار سال ماموریتم درگیر خانه سینما باشم. خانه سینما را دولت بسته بود و دولت هم باز کرد.

خبرگزاری مهر: حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که عصر دیروز شنبه 30 شهریور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره صنوف عضو خانه سینمای ایرانیان و نامه اخیر آنها به وی گفت: ما بنا بر حذف فرد یا گروهی را نداریم. به عقیده من عرصه فرهنگ و سینما به اندازه ای گسترده است که هیچ شخصی رقیب دیگری نیست.

وی افزود: همه خواهند دید که برخوردهای ما حذفی نیست. ما بر صندلی پدر نشسته‌ایم و تلاش می کنیم که برای همه پدری کنیم. خیلی چیزها را هم نمی شنویم و نمی بینیم که شما و همه شاهد هستید.

رئیس سازمان سینمایی درباره اختلاف بین صنوف سینمایی عنوان کرد: همه دور هم خواهند آمد. اطمینان می دهم هیچ کسی بازنده نیست. مسئله خانه سینما برد ـ برد است و همه در آن برنده هستند. یک زمان بالاخره مخالفان هم متوجه می شوند که آنها هم برنده هستند.

وی تاکید کرد: از نظر من و سازمان سینمایی مساله خانه سینما تمام شده است. نمی خواهم چهار سال ماموریتم درگیر خانه سینما باشم. خانه سینما را دولت بسته بود و دولت هم باز کرد. قطعا همه دور هم خواهند نشست و همانطور که می‌بینید فراخوان هم اعلام شده است. ما حداقل دخالت را در سینما خواهیم داشت و کارمان در حد نظارت است تا آنجایی که قانون اجازه دهد. مابقی هم توسط اهالی سینما و صنوف حل خواهد شد ما هم با آنها تعامل خواهیم داشت.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره توجه سازمان سینمایی به فیلم های دفاع مقدس و قرآنی و حمایت از آنها گفت: این آرزوی ما است و آن را عملی خواهیم کرد. به همین منظور برای تجدید میثاق با شهدا و دفاع مقدس به مزار آنها می رویم. من معتقدم همه سینمای ایران به دفاع مقدس مدیون است و باید دین خود را ادا کنند. دفاع مقدس گنجینه بزرگی است که باید سینما و فرهنگ ایران از آن ارتزاق کند.


ویدیو مرتبط :
بن بست برای تشکیل دولت ائتلافی در ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور احمدی نژاد در چله آخر دولت: خانه سینما را باز کنید/ چرا اینقدر بسته و با تنگ‌نظری برخورد می‌شود؟



دستور احمدی نژاد,نامه احمدی نژاد به  آقای شمقدری,چالش‌های جدیداحمدی نژاد درباره‌ی وضعیت سینما

دستور احمدی نژاد در چله آخر دولت: خانه سینما را باز کنید/ چرا اینقدر بسته و با تنگ‌نظری برخورد می‌شود؟

همزمان با چالش‌های جدید درباره‌ی وضعیت بازگشایی خانه سینما، «ایسنا» به متن نامه‌ی رییس دفتر رییس‌جمهور دست یافت که بر بازگشایی خانه سینما از سوی رییس‌جمهور تاکید دارد. نامه‌ای که با صراحت و لحنی منتقدانه به بازگشایی خانه سینما در دولت جاری تاکید شده اما به هر دلیل، ازسوی دستگاه مسئول آن تاکنون ترتیب اثر نیافته است.

به گزارش ایسنا، در متن این نامه‌ که از سوی رییس‌جمهور در پاسخ به گزارشی که در یازدهم فروردین ماه تحویل ایشان شده،خطاب به جواد شمقدری - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی - نوشته شده، آمده است: «گردشکار شماره 2812 مورخ 11 فروردین ماه 92 معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی این دفتر درخصوص گزارش نمایندگان خانه سینما در هیات هفت نفره اصلاح اساسنامه (تصویر پیوست) به استحضار ریاست‌ محترم جمهوری رسید، پی‌نوشت فرمودند:

باسمعه‌تعالی جناب آقای شمقدری چرا اینقدر بسته و با تنگ‌نظری برخورد می‌شود.

باید اجازه داد یک نهاد صنفی کار خودش را بکند. اکثریت قاطع اعضای خانه سینما متعهد به کشور و ارزش‌های الهی و انسانی هستند.

کاری نشود که گرایشات و اغراض شخصی و گروهی به نام انقلاب معرفی و یا خدای ناکرده با استفاده از قدرت سازمانی تحمیل گردد. فوری مشکل را حل کنید و اعلام نتیجه شود.»/عصرایران