اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاله رهبر کره شمالی علیه سه پناهنده سیاسی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خاله رهبر کره شمالی خواستار پیگرد قانونی سه پناهنده سیاسی در دادگاه های کره جنوبی شده است.

روز چهارشنبه، ۱۱ آذر (۲ دسامبر)، وکیل کو یونگ-سوک، خاله کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، گفت که موکل وی شکایتی را علیه سه شهروند آن کشور که به کره جنوبی پناهنده شده‌اند تسلیم دادگاه کرده و خواستار پیگرد آنان به اتهام افترا شده است. یکی از این سه نفر داماد نخست وزیر سابق کره شمالی، دیگری یک دیپلمات سابق و سومی یک مامور اطلاعاتی سابق آن کشور هستند.


به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، خانم کیم خواهر کوچک مادر کیم جونگ-اون است و زمانی که رهبر کره شمالی در سوئیس به مدرسه می‌رفت، سرپرستی او را برعهده داشت. مادر رهبر کره شمالی در سال ۲۰۰۴ در فرانسه درگذشت.


وی علیه سه پناهنده کره شمالی اعلام جرم کرده که در دهه ۱۹۹۰ به کره جنوبی گریختند و در آن کشور اقامت دارند. به گفته خانم کو، این سه نفر بارها "به نشر اکاذیب" در مورد او و خانواده اش پرداخته‌اند.


خانم کو گفته است که اظهارات افتراآمیز این افراد از جمله شامل این اتهام بوده است که او مسئول مدیریت حساب محرمانه ای بود که کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی برای مصارف شخصی به کار می برد و عمل جراحی زیبایی خود را با برداشت از این حساب انجام داد و همچنین با استفاده از این حساب، قمار می‌کرد.


اتهام دیگر علیه خانم کو این بوده که پدرش در دوره اشغال شبه جزیره کره توسط ارتش ژاپن در سال های قبل از پایان جنگ دوم جهانی با ژاپنی ها همکاری می‌کرد. همچنین، این سه نفر گفته بودند که کو یونگ-سوک از جمله کسانی بود که علیه کیم جونگ-نام، برادر رهبر کنونی کره شمالی توطئه کرد و مانع از آن شد تا جانشین پدرش شود.


این مطالب توسط سه پناهنده کره شمالی هنگام شرکت آنان در یک برنامه تلویزیونی کره جنوبی در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ پخش شد و وکیل خانم کو گفته است: "این سه نفر بدون آگاهی از زندگی واقعی کو یونگ-سوک به نشر اکاذیب پرداختند."


خانم کو خواستار دریافت خسارتی معادل ۵۲ هزار دلار از این سه نفر شده است.


کو یونگ-سوک و همسرش در سال ۱۹۸۹ به آمریکا پناهنده شدند و در آن کشور سکونت دارند. وکیل خانم کو گفته است که مطمئن نیست موکلش در جلسات دادگاه رسیدگی به این شکایت حضور خواهد یافت اما شوهرش برای نصب رسمی وکیل مدافع این پرونده روز دوشنبه به پایتخت کره جنوبی سفر خواهد کرد.

 

اخبار بین الملل - بی بی سی/ خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
جیمز درسناک : سرباز آمریکایی که به کره شمالی پناهنده شد !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لحظه دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی در نشست سیاسی حزب حاکم+عکس



اخبار بین الملل - خبرگزاری کره شمالی: شوهر عمه، با هیجان دست نمی زد

خبرگزاری کره شمالی قبل از این هم به هنگام بازداشت شوهر عمه رهبر این کشور نوشته بود: او و همراهانش اقدامات جنایتکارانه ای را انجام داده اند که به ذهن هیچ کسی نمی رسد و باعث آزار و اذیت بسیاری برای حزب و انقلاب ما شدند.

خبرگزاری کره شمالی در گزارشی با اشاره به اعدام "جانگ سونگ تائک" شوهر عمه رهبر این کشور یکی از اقدامات نامناسب او را "دست نزدن با هیجان" در نشست های سیاسی اعلام کرد.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: شوهر عمه رهبر کره شمالی که هفته گذشته به صورت ناگهانی به هنگام برگزاری نشست سیاسی حزب حاکم، بازداشت شد، روز پنجشنبه پس از محکومیت در دادگاه ویژه نظامی ویژه، اعدام شد.

 

ورود شوهر عمه رهبر کره شمالی به دادگاه 

اخبار ,اخبار بین الملل,دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی

 

این خبرگزاری افزود: متهم، خائن به خلق است و به دسیسه چینی علیه حزب (حاکم) و انقلاب برای سرنگونی رهبری حزب مان و حکومت و نظام سوسیالیست اقدام کرد. جانگ در محاکمه اش اعتراف کرد تلاش کرده بود از طریق بکارگیری شرکای خود در ارتش دست به کودتا بزند.

 

به نوشته این خبرگزاری، جانگ در دادگاه گفته است: تلاش کردم شکایت ها و اعتراضات ملت و ارتش علیه مدیریت وضعیت اقتصادی و منابع ملت توسط دولت افزایش دهم.

 

دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی در نشست سیاسی حزب حاکم

اخبار ,اخبار بین الملل,دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی

 

خبرگزاری کره شمالی افزود: جونگ چهره واقعی اش را به عنوان یک خائن در همه مراحل نشان داد. این مرد اقداماتی مانند دست زدن بدون شور و هیجان در نشست های سیاسی و ایجاد مانع در برنامه کاشی کاری یابود رهبر کره شمالی را در سابقه خود دارد. او اعتراف کرده است که برای رسیدن به جاه طلبی های سیاسی شخصی اش گروهی علیه حکومت را تشکیل داده است.

 

خبرگزاری کره شمالی قبل از این هم به هنگام بازداشت شوهر عمه رهبر این کشور نوشته بود: او و همراهانش اقدامات جنایتکارانه ای را انجام داده اند که به ذهن هیچ کسی نمی رسد و باعث آزار و اذیت بسیاری برای حزب و انقلاب ما شدند.

 

شوهر عمه رهبر کره شمالی در نشست رسمی 

اخبار ,اخبار بین الملل,دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی

 

اخبار ,اخبار بین الملل,دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی

 اخبار بین الملل -  عصر ایران