اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم قصاص چشم برای متهم به اسیدپاشی


وکیل مدافع معصومه عطایی گفت: حکم قصاص چشم برای متهم پرونده معصومه عطایی صادر شده و متهم برای وارد کردن جراحات به بدن موکل نیز به پرداخت دیه محکوم شد.

خبرگزاری ایسنا: وکیل مدافع معصومه عطایی گفت: حکم قصاص چشم برای متهم پرونده معصومه عطایی صادر شده و متهم برای وارد کردن جراحات به بدن موکل نیز به پرداخت دیه محکوم شد.

عبدالصمد خرمشاهی درباره پرونده معصومه عطایی یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی اظهار کرد: در دادگاهی که پنجم اسفندماه سال گذشته در شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شد، پدر شوهر سابق معصومه و وکیل وی مدعی بودند که موکلم علیرغم ادعای خودش بینایی‌اش را از دست نداده و به مجالس مختلف رفت و آمد می‌کند.

وی ادامه داد: همانند گذشته پدر شوهر معصومه مدعی شد که من قصد ریختن اسید بر روی زمین را داشتم، اما به طور غیرعمد اسید به صورت معصومه ریخته است.

وکیل مدافع این قربانی اسیدپاشی اظهار کرد: به دنبال دفاعیات ما، دادنامه‌ای در دادگاه صادر و بر اساس آن دادنامه وضعیت بینایی معصومه مورد بررسی دقیق قرار گرفت، که از نظر هیات پزشکی حاذق اعلام شد، معصومه بینایی‌اش را به طور کامل از دست داده است همچنین در دادگاه نیز قضات موضوع را بررسی کردند و مشخص شد که ادعای پدر شوهر سابق معصومه و وکیل وی درباره عدم بینایی موکلم صحت ندارد.

خرمشاهی تصریح کرد: بنابراین دادگاه حکم قصاص چشم را صادر کرد و برای جراحات وارد شده به صورت و بدن موکلم نیز بر اساس نظریه کارشناس متهم را به پرداخت دیه محکوم کرد.

وی با بیان این‌که «حکم صادر شده هنوز قطعی نیست» افزود: محکوم‌علیه می‌تواند ظرف مدت 20 روز در رابطه با حکم صادر شده به دیوان عالی کشور اعتراض کند.

در شهریور ماه سال 89 پدرشوهر معصومه عطایی به دلیل اینکه وی از شوهرش جدا شده بود اصرار داشت که معصومه به زندگی برگردد، اما معصومه درخواست پدرشوهرش را قبول نکرد و به همین دلیل بر روی صورتش اسید پاشید.


ویدیو مرتبط :
اعتراف متهم اسیدپاشی اخیر تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قصاص چشم برای متهم كور كردن دختربچه



 

 

مردی كه با ریختن آهك روی برادرزاده همسرش او را نابینا كرده است، به قصاص از ناحیه دو چشم محكوم شد. «امیر » پدر كودك نابینا درباره جزییات حادثه گفت: ساعت 9:30 صبح 17 تیر سال 88 به همراه خانواده‌ام از روستایمان در اسدآباد همدان به روستایی در شهرستان قروه سنندج رفتیم تا سری به خواهرم بزنیم. شوهرخواهر 33 ساله‌ام به نام «محمدرضا» كه معتاد است، ساعت 24 به خانه آمد و حدود ساعت سه بامداد بود كه خوابیدیم اما قبل از خواب «محمدرضا» سه لیوان شربت درست كرد و به من و دخترم «فاطمه» داد كه فاطمه آن را نخورد. پدر فاطمه ادامه داد: حدود ساعت پنج صبح همسرم از خواب بیدار شد و فهمید فاطمه در اتاق نیست. من هم متوجه نبودن شوهرخواهرم شدم و زمانی كه از بالكن نگاه كردم، دیدم فاطمه، ته حیاط كه یك اتاق مخروبه هم آنجا بود افتاده و «محمدرضا» نیز آنجاست. در حالی‌كه خواهرم و همسرم داد و فریاد می‌كردند، سراسیمه خود را به حیاط رساندم و دیدم كه فاطمه دستانش آهكی است و تمام لباس‌هایش سفید شده است. چون نمی‌توانست نفس بكشد، فكر كردیم مرده است. پدر این كودك با بیان اینكه فاطمه صورتش سوخته و كبود شده بود، ادامه داد: شوكه شده بودیم و خواهرم یقه شوهرش را گرفته بود و می‌پرسید چرا این كار را با فاطمه كرده است ما بلافاصله به روستای خودمان برگشتیم و دخترم را به درمانگاه بردیم اما آنجا تشخیص ندادند كه چه اتفاقی برای او افتاده است. در نتیجه دخترم را به بیمارستان «بعثت» همدان بردیم اما پزشكان گفتند دیگر دیر شده و چشمان فاطمه نابود شده است.» در پی این اتفاق پدر فاطمه علیه شوهر خواهرش شكایت كرد و او اكنون به قصاص دو چشم محكوم شده است. میر ضیاءالدینی وكیل فاطمه در این‌باره به ایسنا گفت: این حكم از سوی دادگاه كیفری استان كردستان صادر شده و ظرف 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی است.... / روزنامه شرق