اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم دستگیری مهم ترین مخالف اردوغان صادر شد (+عکس)




اخبار بین الملل - حکم دستگیری مهم ترین مخالف اردوغان صادر شد (+عکس)

این نخستین حکم رسمی دستگیری گولن از سوی دستگاه قضایی ترکیه است، که به نظر می رسد با اعمال نفوذ مقامات حزب حاکم ترکیه به ویژه شخص اردوغان رییس جمهور که در یک سال گذشته در سخنرانی های متعدد خود با طعنه و کنایه فتح الله گولن را به دست داشتن در پرونده افشای فساد مالی متهم کرده است، صادر شده است.

دادستانی استانبول برای فتح الله گولن رهبر جماعت گولن و روحانی متنفذ ترکیه ای که از سال 1998 در تبعیدی خود خواسته در آمریکا به سر می برد حکم دستگیری صادر کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه در ادامه پرونده موسوم به مقابله با دولت موازی که در 14 دسامبر سال جاری (5 روز پیش) منجر به دستگیری دهها فعال رسانه ای و غیر رسانه ای هواخواه گولن شد، دادستانی استانبول بعد از ظهر جمعه (امروز) با صدور بیانیه ای رهبر معنوی جنبش خدمت ترکیه را به عنوان یکی از مظنونان اصلی هدایت شبکه غیر قانونی جنبش خدمت و با اتهاماتی چون تشکیل گروه غیر قانونی، شنود غیر قانونی، پرونده سازی و تلاش برای ضربه زدن به امنیت ملی ترکیه تحت تعقیب قرار داد.

در حکم دادستانی ترکیه آمده است که اتهامات گولن از مدت ها قبال قابل پیگیری بوده است، اما به دلیل حضور او در خارج از کشور (ایالت پنسیلوانیا آمریکا) امکان دستگیری و بازجویی از او به عنوان مظنون اصلی پرونده ممکن نبوده است.

فتح الله گولن نفوذ ساختاری ، معنوی و شبکه ای گسترده ای در جامعه و میان نخبگان حاکم برترکیه در دهه های گذشته داشته است

اخبار,اخبار اخبار بین الملل ,فساد اقتصادی  ترکیه


این نخستین حکم رسمی دستگیری گولن از سوی دستگاه قضایی ترکیه است، که به نظر می رسد با اعمال نفوذ مقامات حزب حاکم ترکیه به ویژه شخص اردوغان رییس جمهور که در یک سال گذشته در سخنرانی های متعدد خود با طعنه و کنایه فتح الله گولن را به دست داشتن در پرونده افشای فساد مالی متهم کرده است، صادر شده است.

اردوغان در هفته گذشته نیز دو بار در جریان سخنرانی های عمومی خود با نام بردن غیر مستقیم از گولن او را به عنوان متهم اصلی پرونده دولت موازی در ترکیه مطرح کرده است.

پیشر نیز برخی گزارش ها حاکی بود که اردوغان در دیدار با برخی مقامات آمریکایی درخواست استرداد گولن به ترکیه را مطرح کرده است، اما ظاهرا مقامات آمریکایی از اجابت این خواسته اردوغان به دلیل نبود دلایل و شواهد حقوقی متقن خودداری کرده اند.

فتح الله گولن حامیان و پیروان زیادی در داخل ترکیه دارد . او رهبر معنوی جنبش خدمت محسوب می شود که بنیادی خیریه و آموزشی است که میلیاردها دلار سرمایه در اختیار دارد. این جنبش اسلامگرای معتدل با اختلافات موجود با حزب حاکم ترکیه به عنوان رقیبی جدی برای اسلامگرایان حاکم بر ترکیه محسوب می شود.

سال گذشته نام گولن همزمان با افشای پرونده فساد مالی بزرگ برخی منسوبان کابینه اردوغان و دستگیری دهها تن از آنها به اتهام فساد مالی و فعالیت های پولشویی بر سر زبان ها افتاد.
اردوغان مدعی است گولن می خواهد با توطئه ضربه زدن به حزب حاکم  از طریق پرونده سازی برای منسوبان حزب حاکم ترکیه، این کشور را به دوران تاریک پیش از حکومت حزب عدالت و توسعه ببرد.

گولن اما با رد این اتهام می گوید او در سیاست مداخله نمی کند و فعالیت های جنبش خدمت عام المنفعه و غیر سیاسی است.

اختلافات سیاسی بین حزب حاکم ترکیه و جنبش خدمت ترکیه از زمانی آغاز شد که دولت ترکیه قصد کرد تا صدها مدارس و آموزشگاه  تحت پوشش بنیاد گولن را تحت کنترل دولت در آورد.

ناظران امور ترکیه معتقدند قصد حزب حاکم ترکیه و شخص اردوغان این است که گولن را در جایگاه یک رهبر گروه زیر زمینی با فعالیت های غیر قانونی و حتی تروریستی تحت تعقیب قرار دهد و این گونه فشارها را به دولت آمریکا برای استرداد او افزایش دهد.

 

 اخبار  بین الملل  - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
حکم ایت الله جنتی مخالف حکم امام رضا علیه السلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سورپرایز کلاه قرمزی برای جام جهانی با هنرمندی عادل فردوسی پور/حکم دستگیری هافبک ملی پوش پرسپولیس صادر شد!



اخبار ,اخبار ورزشی ,سورپرایز کلاه قرمزی برای جام جهانی

اخبار ورزشی - سورپرایز کلاه قرمزی برای جام جهانی با هنرمندی عادل فردوسی پور

خبر خوب همین است که در روزهای جام جهانی 2014، ویژه‌برنامه کلاه‌قرمزی در شبکه دو پخش می شود و حداقل تا این لحظه قرار است سه برنامه پخش شود.

خیلی وقت بود که به دنبالش بودند. زمستان 91 بود که ایرج طهماسب و حمید جبلی با عادل فردوسی پور تماس گرفتند و از او دعوت کردند تا در کنار دیگر ستاره هایی که پا به سریال کلاه قرمزی می گذارند، در یک قسمت از مجموعه نوروزی کلاه قرمزی حاضر شود و با عروسکهای دوست داشتنی یک قسمت را روی آنتن ببرند. اما عادل قبول نکرد. فردوسی پور مدتهاست که اجرای برنامه های تلویزیونی نوروزی را قبول نمی کند. کلا دم لای تله نمی دهد. آخرین بار که در یک برنامه نوروزی اجرا کرده بود، یکی نوروزهای دهه 80 بود. آن زمان هم محبوب بود. مثل الان! هر چند همه می گویند این روزها عادل محبوب تر هم شده است. در هر حال فردوسی پور عقیده دارد که آنچه که لازم است را در برنامه اش نود می گوید. برنامه ای که حالا دیگر فقط یک برنامه تلویزیونی ورزشی نیست و زندگی می بخشد و محکوم به اعدام را از پای چوبه دار پایین می کشد و رضایت اولیای دم را می گیرد.

 

 ** از سه ستاره تا کلاه قرمزی

 عادل فردوسی پور پس از مدتها اواخر سال 92 در یک برنامه تلویزیونی(غیر از برنامه نود و برنامه های زنده مربوط به پخش زنده فوتبال) به نام سه ستاره حاضر شد. این برنامه به حضور گزارشگران ورزشی در رسانه ملی اختصاص داشت و البته فردوسی پور در آن هم زیاد صحبت نکرد و به گفتن یکی دو خاطره بسنده کرد. اما مثل اینکه در همان روزها، فردوسی پور بالاخره حاضر شده تا با ایرج طهماسب و حمید جبلی همکاری کند. مثل اینکه خود فردوسی پور به طهماسب و جبلی پیشنهاد می دهد که برای روزهای جام جهانی، ویژه برنامه هایی تدارک ببینند و اگر برنامه ها با همین مضمون ساخته شود، فردوسی پور حاضر می شود در یکی از قسمتها حضور پیدا کند. این پیشنهاد باعث می شود تا طهماسب و جبلی پیشنهاد کار را به شبکه دو بدهند و آنها هم قبول می کنند و ویژه برنامه کلاه قرمزی ویژه جام جهانی ساخته می شود اما کسی خبر دار نمی شود که فردوسی پور قرار است در یک قسمت این سریال بازی کند.

 

اما جبلی و طهماسب سوژه خودشان را نمی سوزانند و در مجموعه نوروز 92، یک قسمت را با موضوع شوخی با برنامه نود روی آنتن می برند. عروسک فامیل دور نقش فردوسی پور را بازی می کند و دیگر عروسکها هم در نقش مربیان و بازیکنان و مدیران فوتبال ایران حاضر می شوند و شیرهای آب در نقش میکروفون ظاهر می شوند و خلاصه این قسمت یکی از پربیننده ترین قسمتهای کلاه قرمزی در اینترنت و شبکه های اجتماعی می شود. طهماسب و جبلی دیالوگ های خوب و بازی درآوردن عالی از عروسکها را فدای حضور فردوسی پور نمی کنند. هر چند که آنهایی که اهل فن هستند، خیلی خوب می دانند که در آن برنامه، برای فردوسی پور هم دیالوگی تعریف شده بود.

 

 ** عادل فقط قاه قاه می خندید

 اما در روزهای جام جهانی 2014 فردوسی پور هم در یکی از قسمتهای مربوط به قبل از بازی ایران و نیجریه حضور دارد و فیلمبرداری اش هم به پایان رسیده و آماده پخش است. خبر خوب همین است که در روزهای جام جهانی 2014، ویژه‌برنامه کلاه‌قرمزی در شبکه دو پخش می شود و حداقل تا این لحظه قرار است سه برنامه پخش شود. البته شبکه دو خواسته تا در روزهای جام جهانی بیشتر از سه قسمت ساخته شود اما ظاهرا ایرج طهماسب و حمید جبلی قبول نکرده اند اما بر اساس اینکه بین بازیهای ایران دو سه روزی فرصت هست، بقیه قسمتهای ویژه جام جهانی پس از بازی ایران مقابل نیجریه و بر اساس اتفاقات تیم ملی در برزیل می افتد. در هر حال مهم این است که عروسک‌های مجموعه با ویژگی های منحصر بفرد و محبوبیتی که دارند، با موضوع فوتبال و جام جهانی هنرنمایی می کنند ولی شنیده شده عادل فردوسی پور تنها در یک قسمت و با اتفاقا با پوشش زمستانی حضور دارد! در عکس هم این ماجرا مشخص است. البته مهم حضور فردوسی پور در کنار عروسکهاست و اینکه شنیده شده که طهماسب و جبلی برای فردوسی پور دیالوگ خاصی ننوشته اند و او را در فی البداهه گویی آزاد گذاشته اند. عروسک‌ها هم هر کدام طرفدار یک تیم ملی هستند و با نشانه های مشخص فوتبال پیراهن تیم‌های ملی مختلف در جام جهانی، بوق زدن ها و تکان دادن پرچم ها قسمت های خنده آوری را روی آنتن می برند که می تواند مجموعه کلاه قرمزی را پر بیننده تر هم بکند. البته مثل اینکه فردوسی پور هم از دست عروسک ها آنقدر خندیده که روده بر شده است. جمعه هفته گذشته عکس حضورش در لوکیشن مجموعه منتشر شد که نشان می دد عادل فردوسی‌پور و کلاه‌قرمزی حسابی از هم خوششان آمده است. در روزهای جام جهانی جو همه چیز فوتبالی می شود و برنامه های تلویزیونی منهای فوتبالی هم از این قاعده مستثنی نیستند.

 

-----------------------------------------

 

 اخبار ورزشی - حکم دستگیری هافبک ملی پوش پرسپولیس صادر شد!

ماشین بدون سند مدیران گذشته پرسپولیس به رضا حقیقی بار دیگر برای این بازیکن دردسرساز شد.

حکم جلب رضا حقیقی بار دیگر به خانه این بازیکن آمد.

 

ها‌فبک پرسپولیس که در اواخر فصل گذشته به دلیل مساله خودروی دریافتی‌اش از باشگاه و بدون سند بودن آن خودرو با شکایت از سوی یک فرد حقیقی مواجه شده بود، برای حل این مشکل از طریق مدیر برنامه‌هایش با مسئولان باشگاه مذاکره کرد اما هنوز این مساله برطرف نشده است، چرا که امروز بار دیگر حکم جلب و احضار حقیقی به خانه این بازیکن رسیده است.

 

به گزارش ایسنا، طبق این حکم به محض این که رضا حقیقی از اردوی اتریش به همراه سایر ملی‌پوشان به ایران برگردد دستگیر خواهد شد و باید دید مسئولان باشگاه پرسپولیس تا آن زمان این مشکل را حل می‌کنند یا خیر.

اخبار ورزشی - آی اسپرت ,ایسنا