اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله ی ویروسی جدید به تاسیسات هسته ای ایران!



ادعای جدید رسانه های غربی:

حمله ی ویروسی جدید به تاسیسات هسته ای ایران/ کامپیوترها شب ها روشن شده و صدای خواننده ای می آید که راک می خواند!راشاتودی مدعی شد: تاسیسات هسته ای ایران از سوی یک ویروس "موزیکال" تحت حمله قرار گرفته است. با نفوذ این ویروس، کامیپوترها در شب روشن شده و اهنگ "تاندراستراک" گروه AC/DC با صدای بلند پخش می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

راشاتودی مدعی شد: تاسیسات هسته ای ایران از سوی یک ویروس "موزیکال" تحت حمله قرار گرفته است. با نفوذ این ویروس، کامیپوترها در شب روشن شده و اهنگ "تاندراستراک" گروه AC/DC با صدای بلند پخش می شود.

میکو هیپونن مدیر شرکت فنلاندی مطالعات مبارزه با حملات سایبری «اف-سکیور» در وبلاگ خود ضمن اشاره به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان های داخلی ایران اظهار داشت که احتمال وقوع حمله جدید سایبری به تاسیسات اتمی ایران در این اواخر وجود داشته است.

وی می گوید که دو سال پیش در ماه جولای 2010، ویروسی به نام کرم «استاکس نت» صدمات جدی به زیرساخت های اتمی ایران وارد ساخت.

به گفته هیپونن، یکی از دانشمندان نامه ای به وی ارسال نموده که به خاطر مسایل امنیتی نام وی را آشکار نخواهد کرد. این دانشمند خبر از وقوع حملات جدید در تاسیسات اتمی ایران داده است.

دانشمند مذکور در نامه خود می نویسد: «برنامه هسته ای ما یک بار دیگر مورد هجوم ویروس رایانه ای قرارگرفته که منجر به از کار افتادن سامانه های هوشمند در سایت های نطنز و قم شده است.»

در این نامه همچنین تاکید شده که از ابزار موسوم به Metasploit Framework برای حمله استفاده شده که غالبا توسط مهاجمان به کار گرفته می شود.

میکو هیپونن تاکید دارد که هنوز هیچ یک از موارد ذکر شده در نامه مورد تایید قرار نگرفته است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است.  در برخی از ایستگاه های کاری در طول شبانه روز آهنگ "تاندراستراک" گروه AC/DC با صدای بلند پخش می شود./انتخاب


ویدیو مرتبط :
ماجرای حمله ویروس پیشرفته آمریکایی به تاسیسات هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شانس حمله مؤثر به تاسیسات هسته ای ایران روز به روز کم می شود



 

 

شانس حمله مؤثر به تاسیسات هسته ای ایران روز به روز کم می شود

 

كارشناس آمریكایی-اسراییلی:‌

شانس حمله مؤثر به تاسیسات هسته ای ایران روز به روز کم می شود

یك كارشناس آمریكایی-اسراییلی مسایل هسته ای در مصاحبه با یك روزنامه اسراییلی از كم شدن روز به روز شانس موثر بودن حمله نظامی برای نابودی تاسیسات و توان هسته ای ایران ابراز نگرانی كرد .

پروفسور  "آنور كوهن " كارشناس آمریكایی - اسراییلی اشاعه تسلیحات هسته ای در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست اسراییل ضمن اشاره به این مطلب خاطر نشان كرد ‌:"‌ من فكر می كنم ما داریم به سمتی می رویم كه شانس موفقیت برای اقدام نظامی موثر علیه ایران از بین می رود ."

این كارشناس آمریكایی - اسراییلی افزود : ‌" تاسیسات هسته ای ایران پراكنده است ، زمان مورد نیاز برای ایران برای تولید بمب اتم روز به روز كاهش می یابد و توانایی ایران برای جابجایی سریع تر مواد خود در مراكز پرشمار و پراكنده هسته ای اش در سرتاسر این كشور روز به روز زیادتر می شود و لذا نیازمند  یك ساختار اطلاعاتی پویا هستیم تا بتوانیم ارزیابی درستی از محل و جابجایی های هسته ای ایران داشته باشیم."

وی افزود :‌"‌برخی از آمریكاییان كه به منابع اطلاعاتی دسترسی دارند معتقدند كه شانس موثر بودن حمله نظامی برای نابودی تاسیسات و توان هسته ای ایران روز به روز كمتر می شود."

كوهن مدعی شد استراتژی هسته ای ایران نیز همانند اسراییل ابهام آلود است و ایران نیز همچون اسراییل توان هسته ای خود را نه تایید و نه تكذیب می كند.

این درحالی است که ایران برخلاف اسرائیل ،‌بارها تصریح کرده است که به دنبال سلاح اتمی نیست.

وی افزود كه استراتژی هسته ای ایران بر مبنای رشد بطئی و آرام توان اتمی بنا نهاده شده و ایران در نظر دارد تا قابلیت ساخت سلاح هسته ای را كسب كند و این الزاما به معنای تولید سلاح هسته ای نیست.

از نظر این كارشناس آمریكایی زمان كاملا به نفع ایران در گذر است و این كشور روز به روز با نزدیك تر شدن به نقطه غیر قابل بازگشت ، شانس موفقیت و موثر بودن حمله نظامی برای نابودی توان هسته ای اش را از بین می برد...../تحلیل:عصرایران