اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله ناکام به کنسولگری ایران در استانبول


یک شهروند ایرانی تلاش کرد کنسولگری کشورش در استانبول را به آتش بکشد.

عصرایران: یک شهروند ایرانی تلاش کرد کنسولگری کشورش در استانبول را به آتش بکشد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در این باره گزارش داد: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول مورد هدف حمله قرار گرفت. مهاجم تلاش کرد کنسولگری را آتش بزند اما تنها موفق به آتش زدن درب ساختمان کنسولگری شد.

در این گزارش آمده است: پلیس ترکیه با دخالت در این ماجرا، مهاجم را دستگیر کرد سپس مشخص شد او یک ایرانی 66 ساله به نام جواد بیستحاب است. پلیس این ایرانی را بازداشت و از او بازجویی کرد.

به گفته پلیس ترکیه، فرد مهاجم به این اقدام خود، اعتراف کرد و گفت این رفتار را در اعتراض به حکومت ایران انجام داد.

همچنین در گزارش پلیس آمده است فرد مهاجم، به صورت غیرقانونی وارد خاک ترکیه شده و 5 ماه پیش از این هم، دست به همین اقدام زده بود.

کنسولگری ایران در استانبول یکی از پرمراجعه ترین نمایندگی های دیپلماتیک ایران در خارج از این کشور است. همچین شمار زیادی از ایرانیان در استانبول زندگی می کنند یا به عنوان گردشگر به این شهر سفر می کنند.

سفارتخانه ها و دفاتر نمایندگی دیپلماتیک ایران در اروپا نیز بارها از سوی نیروهای ضد انقلاب مورد حمله قرار گرفته اند.


ویدیو مرتبط :
کنسولگری آمریکا در استانبول هدف حمله قرار گرفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات اشتون و جلیلی در کنسولگری ایران در استانبول



مذاکرات اشتون و جلیلی,مذاکرات در استانبول

مذاکرات اشتون و جلیلی در کنسولگری ایران در استانبول برگزار می‌شود

مذاکرات دو جانبه سعید جلیلی و کاترین اشتون، چهارشنبه این هفته در محل کنسولگری ایران در استانبول برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،بر اساس توافق میان مذاکره‌کننده ارشد ایران و نماینده 1+5 قرار است سعید جلیلی و کاترین اشتون روز چهارشنبه 25 اردیبهشت در استانبول با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش این دیدار چهارشنبه شب در محل کنسولگری ایران در استانبول برگزار می‌شود.

دیدار اشتون و جلیلی در حالی روز چهارشنبه انجام می شود که قرار بود اشتون پس از مذاکرات آلماتی 2 ظرف چند روز با وزرای خارجه گروه 1+5 مشورت کرده و پاسخ لازم درباره پیشنهاد ایران را به طرف مقابل ارائه کند. اما با گذشت حدود یک ماه از مذاکرات، ایران هنوز پاسخی به پیشنهادهایش دریافت نکرده است.

ایران انتظار دارد این پاسخ را در نشست دو جانبه 25 اردیبهشت که در استانبول برگزار می‌شود، دریافت کند.

دفتر کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران نیز در این باره اعلام کرده است که در ادامه آخرین دور از مذاکرات ایران و 1+5 در آلماتی که در تاریخ 16 و 17 فروردین ماه برگزار شد، میان اشتون و جلیلی دیداری در 25 اردیبهشت صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، هنوز مشخص نیست که دو طرف پس از پایان مذاکرات بیانیه مجزا منتشر کرده یا کنفرانس خبری مشترک یا جداگانه برگزار می کنند.

هم چنین قرار است، مذاکره کننده ارشد ایران صبح روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در محل کنسولگری ایران در استانبول به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد./ایسنا