اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور روسیه در نمایشگاه ملی صنایع ایران


وزارت صنعت و تجارت فدراسیون روسیه در نمایشگاه ملی صنایع ایران که فردا شنبه در مجموعه نمایشگاه بین المللی تهران گشایش می یابد، شرکت می کند.

خبرگزاری ایرنا: وزارت صنعت و تجارت فدراسیون روسیه در نمایشگاه ملی صنایع ایران که شنبه در مجموعه نمایشگاه بین المللی تهران گشایش می یابد، شرکت می کند.

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه روز جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد: نمایشگاه ملی صنایع ایران « گفتمان تجاری – صنعتی ایران و روسیه» از 21 آذر تا 2 دی ماه درمجموعه نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار می کند.

تصمیم برای برگزاری این نمایشگاه از جانب رؤسای جمهوری ایران و روسیه گرفته شده است که به سرپرستی «دنیس مانتوروف» وزیرصنعت و تجارت فدراسیون روسیه برگزار می شود.

درمجموعه نمایشگاه بین المللی تهران نمایش و معرفی طرح های تولیدی- فنی شرکت های صنعتی برجسته ی روسی در حوزه های متالورژی ، ماشین سازی ، موتورسازی، خودروسازی، فناوری های هوانوردی ، حمل و نقل و همچنین پروژه های بلند مدت همکاری های دوجانبه ، از جمله درخصوص ایجاد شرکت ها ،مراکز مهندسی و پارک های صنعتی مشترک ، برنامه ریزی شده است.

شرکت های روسی در این نمایشگاه در فضایی به مساحت 4 هزار مترمربع به معرفی اقدامات و فعالیت ها و محصولات تولیدی خود می پردازند.

در چارچوب این نمایشگاه برنامه کاری مشتمل بر نشست عمومی و میز گردهای موضوعی و دیدارهایی در سطوح مختلف و پذیرایی رسمی از شرکت کنندگان در ماموریت تجاری پیش بینی شده است.

بر اساس اطلاعیه دیگری از سفارت کشورمان در روسیه ، 21 دسامبر(30آذر) در قالب نمایشگاه ملی صنایع ایران « گفتمان تجاری-صنعتی ایران و روسیه» در محل نمایشگاه هوایی تهران نشست موضوعی «ماشین سازی سنگین و حوزه انرژی » برگزار می شود و در آن از مدیران و نمایندگان چندین شرکت روسی و ایرانی دعوت شده است.

سفارت ایران در اطلاعیه خود خاطرنشان کرد: اجرای اقداماتی همچون «گفتمان تجاری- صنعتی ایران و روسیه» ،امکان ایجاد انگیزه ای مضاعف در تحکم روابط تجاری- اقتصادی ایران وروسیه و همچنین ثبات جایگاه صنعت روسیه در ایران را فراهم خواهد آورد.


ویدیو مرتبط :
حضور دکترسیدمحمدحسینی زیدآبادی در نمایشگاه صنایع نفت و گاز روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده روسیه در 1+5 با معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد



 

 

 نماینده روسیه در 1+5 با معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد

 

ژنو- معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده این کشور در مذاکرات ایران و گروه 1+5، شب گذشته با معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد.

سرگئی ریابکوف شب گذشته (یکشنبه) با حضور در محل اقامت تیم مذاکره کننده ایرانی در ژنو درخواست ملاقات با دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را داشت که با برگزاری این دیدار میان وی و دکتر علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان موافقت شد.

در این دیدار، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تأکید کرد که مبنای مورد قبول ایران برای مذاکره با کشورهای عضو گروه 1+5 نامه 6 ژوئیه 2010 (15 تیر 89) دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به خانم کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا است و آن را قابل تغییر نمی‌دانیم.

در این دیدار، تلاش طرف روسی برای ایجاد فضای مثبت در مذاکرات مورد توجه قرار گرفت...../تحلیل:ایرنا