اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور دومین خلبان زن در حملات علیه داعش


به دنبال مشارکت یك خلبان زن اماراتی در عملیات نیروهای ائتلاف بین المللی علیه گروهك تروریستی داعش، این بار یك خلبان زن انگلیسی هم در عملیات نیروهای ائتلاف تحت رهبری امریكا حضور یافت.

تابناک: روزنامه عربستانی المرصد نوشت: پس از حضور "مریم المنصوری" خلبان زن اماراتی در بمباران مواضع داعش، یک خلبان زن انگلیسی كه نامش فاش نشده نیز روز شنبه با یك جنگنده به سوی عراق پرواز كرد، اما به نوشته روزنامه دیلی میل انگلیس وی در عملیات مذكور، مواضع تروریست ها را بمباران نکرده است.

یادآور می شود وزارت دفاع انگلیس اعلام كرد دو فروند جنگنده این كشور در اولین مأموریتشان پس از موافقت پارلمان با شركت در جنگ علیه داعش، روز شنبه اقدام به پرواز بر فراز عراق كردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یك شاهد عینی در پایگاه اكروتری انگلیس در قبرس نوشت كه دو فروند جنگنده تورنادوی این كشور از این پایگاه پرواز كرده و پس از هفت ساعت به آن بازگشته اند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس از آمادگی جنگنده های تورنادوی این كشور برای پرواز بر فراز عراق پس از موافقت پارلمان با حضور در این عملیات خبر داد و اعلام كرد: تحولات وضعیت در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

یادآور می شود سه فروند جنگنده تورنادوی انگلیس كه معمولا در پایگاه هوایی مارهام این كشور مستقر هستند از ماه آگوست گذشته به پایگاه اكروتری قبرس منتقل شده اند و در عملیات كسب اطلاعات و شناسایی در آسمان عراق در شش هفته اخیر شركت داشته اند.

انگلیس از زمان استقلال قبرس در سال 1960 تاكنون، دارای دو پایگاه نظامی در این كشور است.


ویدیو مرتبط :
حضور خلبان زن اماراتی در حملات علیه داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خلبان زن اماراتی در حملات علیه داعش


حضور یک خلبان زن اماراتی در حملات هوایی بر ضد مواضع داعش بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است.

تابناک: به گزارش العالم، یک افسر زن اماراتی با درجه سرگردی به عنوان اولین خلبان جنگی درحملات ائتلاف بین المللی علیه داعش درعراق و سوریه شرکت کرد.

پایگاه "مرآة البحرین" به نقل از رسانه های بحرینی نوشت، "مریم المنصوری" افسر اماراتی، اولین خلبان زن است که خلبانی یک جنگنده اماراتی را در اجرای حملات ضد داعش برعهده داشته است.

درهمین ارتباط، رسانه های رسمی عربستان تصاویری را منتشر کردند که وزارت دفاع این کشوراز دو خلبان سعودی منتشر کرده است که درحمله به مواضع داعش در سوریه شرکت کرده اند.

انتشاراین تصاویر واکنش های متفاوتی را درپایگاه های اجتماعی به دنبال داشت و برخی ها اظهاراتی به نشانه افتخار و تقدیر از آنان و برخی دیگر اظهاراتی به نشانه غضب و تهدید به قتل آنان نوشتند.

خبرگزاری عربستان گزارش داد که از جمله این خلبانان، شاهزاده خالد پسر سلمان بن عبد العزیز ولیعهدعربستان و شاهزاده طلال بن عبد العزیز بن بندر بن عبد العزیز آل سعوداست.

دیری نپائید که صفحه های حامی گروه های مسلح در شبکه های اجتماعی این تصاویر را بازنشر و تهدید کردند که این خلبانان را هدف قرار خواهند داد.

در شبکه توییتر، هشتگ " شناسایی هویت خلبانان آل سلول (سعود)" ایجاد شده است و پست هایی با نظرهای متفاوت نوشته شد که برخی از آنان در استقبال از حملات ضد مواضع داعش و برخی دیگر در انتقاد از این گروه تندرو بود.