اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حساب های مدیراطلاعات ملی آمریکا هک شد



اخبار,اخباربین الملل,هک جیمز کلاپر

یک هکر موفق شد به حساب های کاربری تلفن و اینترنت شخصی «جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا راه یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، تارنمای خبری «مادربرد» دیروز (سه شنبه) اعلام کرد سخنگوی دفتر کلاپر هک شدن حساب های کاربری وی را بدون اشاره به جزئیات آن، تایید کرده است.


«برایان هیل» سخنگوی کلاپر گفت: ما در جریان امر هستیم و مراتب را به مسئولان ذیربط اطلاع دادیم.


بر پایه این گزارش، یک هکر با یافتن کلمه عبور کلاپر در شرکت مخابراتی « ورایزن » توانسته به اطلاعات تلفن منزل و پست الکترونیکی کلاپر و همسرش دسترسی پیدا کند.


'ورایزن کامیونیکیشنز' یک شرکت مخابرات آمریکایی است که درصد قابل توجهی از پهنای باند جهانی اینترنت را تامین می کند و در زمینه مخابرات بی سیم، ارتباطات و سرویس دهی به شرکت های ارتباطات راه دور (وایرلس) نیز فعالیت گسترده ای دارد.


این هکر که از نام مستعار «کراکا» (Cracka) استفاده می کند یکی از اعضای گروهی است که پیشتر در هک پست الکترونیک شخصی «جان برنان» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) دست داشته است.

اخبار بین الملل - ایرنا


ویدیو مرتبط :
سرنوشت برجام در دستان سفیر آمریکا و گزارش او به ترامپ و تیم امنیت ملی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاور جدید امنیت ملی آمریکا کیست؟



 

 

 مشاور جدید امنیت ملی آمریکا کیست؟

 

 

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: با تعیین توماس دونیلون به عنوان مشاور جدید امنیت ملی آمریکا و جایگزین کردن جیمز جونز، مشاوران غیرنظامی در کاخ سفید جایگاه بالاتری را برای ارائه نظرات خود در مسائلی که نیازمند تصمیمات سخت است در اختیار خواهند داشت.

 

به گزارش عصر ایران ، از جمله این مسائل سخت، چگونگی خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان است.

این روزنامه در گزارشی درباره معرفی مشاور جدید امنیت ملی آمریکا توسط باراک اوباما اضافه می کند: تعیین دونیلون حتما به معنی تحول بزرگ در سیاست های دولت آمریکا نیست اما این تغییر می تواند این وعده را بدهد که مشاوران غیرنظامی و سیاستمدار اوباما ، قویتر خواهند شد.

قبل از این پیش بینی می شد که ژنرال جونز، پایان سال جاری میلادی از سمت خود کناره گیری کند اما او این تصمیم را زودتر اتخاذ کرد.

دلیل این استعفای پیش از این موعد این بود که پس از انتشار بخش هایی از اظهارات جونز (مشاور سابق امنیت ملی آمریکا) در کتاب "جنگ های اوباما "نوشته روزنامه نگار مشهور آمریکایی "پاپ وودورد" ، منجر به خشم کاخ سفید شد.

انتظار می رود نظرات "دونیلون" در دو گزارش بازنگری استراتژی جنگ که قرار است در دسامبر و تابستان آینده منتشرشوند، جایگاه خود را بیابد.

نظرات دونیلون بر این نکته تکیه می کند که صبر ملت آمریکا در زمینه جنگ افغانستان، حدی دارد و اهدافی را که آمریکا به دنبال آن است می بایست با توانمندی های این کشور متناسب باشد.

دونیلون همچنین بارها از ارتش و دستگاه های نظامی آمریکا خواسته بود که نیاز به اعزام نظامیان اضافی را برای جنگ در افغانستان، توجیه کنند. این سخنان پیش از اظهارات اوباما مطرح شد که گفته بود "جنگ بدون پایان" سیاست حکیمانه ای نیست و در بلند مدت از حمایت سیاسی برخوردار نخواهد بود.

براساس مطالبی که در کتاب "جنگ های اوباما" منتشر شده است، روبرت گیتس وزیر دفاع آمریکا نسبت به انتخاب دونیلون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داده بود و چنین اقدامی را یک فاجعه توصیف کرده بود.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین می نویسد که گیتس در گفت وگوی تلفنی با این روزنامه اعتراف می کند که بحران هایی را در ارتباط با دونیلون داشته است.

وی در عین حال اظهار داشت که تعیین فردی خبره در فعالیت سیاسی و سیاست خارجی نشان دهنده اقدامی براساس عرف است.

روزنامه گاردین چاپ لندن نیز می نویسد : دونیلون 55 ساله تا هنگامی که در کاخ سفید باقی بماند از نیاز به ایجاد  توازن دوباره در سیاست خارجی آمریکا سخن به میان می آورد و اهمیت بیشتری را برای قدرت های بزرگ و جایگاه آمریکا در آسیا در بلندمدت قائل است.

این روزنامه همچنین دونیلون را در زمینه سیاست خارجی، فردی عمیق توصیف می کند که به کار و فعالیت اعتیاد دارد و تعیین او در سمت مشاور امنیت ملی از روابط بحرانی احتمالی میان کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا خبر می دهد.

این روزنامه اضافه می کند: پنتاگون به مشاور جدید امنیت ملی را به عنوان دخالت کننده در این وزارتخانه می نگرد.

دونیلون از زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر در دهه 70 میلادی وارد سیاست شد و به عنوان مشاور ارشد سیاست خارجی در دوره بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا فعالیت می کرد.../عصر ایران