اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حریت: دولت اردوغان خواننده زن ترک را فراری داد



اخبار,اخبار بین الملل , خواننده زن ترک

 

اخبار بین الملل - حریت: دولت اردوغان خواننده زن ترک را فراری داد

روزنامه حریت ترکیه با انتشار یک گزارش نوشت نحوه مواجهه دولت اردوغان پس از وقایع 9 ماه پیش اعتراضات علیه تخرب پارک گزی ، باعث مهاجرت یکی از معروف ترین خوانندگان پاپ زن ترکیه به آمریکا شد.

به گزارش عصر ایران ، این روزنامه ترکیه ای در مطلبی که روز پنج شنبه منتشر کرده است ؛ نوشت پس از وقایع پارک گزی و اعتراضات پس از آن ، قرار بود فستیوالی موسیقی برگزار شود که برخی از خوانندگان معروف به آن دعوت شدند.

از "سرتاپ ارنر" خواننده مشهور پاپ نیز دعوت به عمل آمد اما سرتاپ این دعوت را بنا به دلیل اینکه دولت اردوغان پس از اعتراضات به تخریب پارک گزی در میدان تقسیم استانبول، می خواهد از این کنسرت ها در جهت مقاصد سیاسی خود سوء استفاده کند، نپذیرفت.

در مقابل یکی از مقامات ارشد دولت اردوغان پس از شنیدن پاسخ منفی "سرتاپ" برای او پیامی فرستاد با این مضمون که : اگر شما از وقایع پارک گزی ناراحت هستید ما هم از زندگی بدون ازدواج شما با " دوست پسرتان" ناراحتیم اما اعتراضی نمی کنیم.

حریت نوشت: پس از این پیام، سرتاپ و شریک غیر رسمی زندگی اش " دمیر دمیرکان" تصمیم به خروج از ترکیه گرفتند. سرتاپ از ترکیه مهاجرت کرد و به آمریکا رفت و هم اکنون بیش از 3 ماه است که در شیکاگو اقامت دارد.
اخبار بین الملل- عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
اجرای زیبای برادر گونل(خواننده زن ترک زبان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عذرخواهی اردوغان از روژین، خواننده زن کرد


ابراهیم شاهین مدیر شبکه های تلویزیونی و رادیویی دولتی TRT در پاسخ خبرنگاری که از توقف فعالیت خواننده کُرد روژین در شبکه تلویزیونی TRT6 سوال کرده بود، گفت: "روژین زن بی بندوباری است."

رجب طیب اردوغان از روژین خواننده کُرد عذرخواهی کرد.

ابراهیم شاهین مدیر شبکه های تلویزیونی و رادیویی دولتی TRT در پاسخ خبرنگاری که از توقف فعالیت خواننده کُرد روژین در شبکه تلویزیونی TRT6 سوال کرده بود، گفت: "روژین زن بی بندوباری است."

انتشار این خبر در رسانه های ترکیه با واکنش های زیادی روبرو شد و روژین تهدید کرد که علیه شاهین شکایت می کند.



 دیروز رجب طیب اردوغان و همسرش امینه اردوغان با روژین تماس تلفنی برقرار کرده و بابت اهانت صورت گرفته از وی عذرخواهی کردند.

همچنین بلنت آرنچ معاون نخست وزیر ترکیه نیز با وی تماس گرفته و دلجویی کرد.

گفتنی است روژین به عنوان گوینده در برنامه های کردی شبکه تلویزیونی TRT6 فعالیت می کرد اما به گفته منابع خبری ترکیه، به خاطر چند تهدید تلفنی پ.ک.ک ناچار شد دست از کار بکشد.


منبع: تابناک