اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه های دادگاه پرونده اختلاس میلیاردی


این برادران قبل از راه‌اندازی شرکت آب‌معدنی داماش زندگی بسیار معمولی داشتند تا اینکه تصمیم به راه‌اندازی این شرکت گرفتند.

خبرآنلاین: عباس جعفری دولت‌آبادی می گوید صاحبان اصلی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری آریا ۴ فرزند ذکور شخصی به نام منصور‌خان در منطقه شهرستان رودبار بودند عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح امروز شنبه در قرائت کیفرخواست متهمان پرونده فساد مالی اخیر با قرائت فراز‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت برخورد همه جانبه با مفاسد اقتصادی در تشریح شکل‌گیری گروه توسعه سرمایه‌گذاری امیر‌منصور آریا اظهار داشت: صاحبان اصلی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری آریا 4 فرزند ذکور شخصی به نام منصور‌خان در منطقه شهرستان رودبار بودند.

وی ادامه داد: این برادران قبل از راه‌اندازی شرکت آب‌معدنی داماش زندگی بسیار معمولی داشتند تا اینکه تصمیم به راه‌اندازی این شرکت گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران خاطر نشان کرد: این افراد از همان ابتدا با برقراری ارتباط ناصحیح با برخی مسئولان، عناصر سیاسی و اجرایی و همچنین پرداخت رشوه به کسب ثروت اقدام کردند.

وی با بیان اینکه این ارتباطات ناصحیح به کام آنها شیرین آمد، گفت: شرکت آریا در سال 85 تأسیس شد که اسناد موجود نشان دهنده وجود ده‌ها مورد پرداخت رشوه به دستگاه‌های مختلف از جمله بانک‌ها توسط این افراد بوده است.

جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: این گروه با رهبری مه‌آفرید امیرخسروی با برقراری ارتباطات ناصحیح و همچنین پرداخت رشوه‌های کلان به چند هزار میلیارد تومان ثروت نامشروع دست یافت.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه با کشف این فساد لازم بود به خاطر حجم گسترده کارشناسی‌های دقیق و ویژه‌ای صورت گیرد، گفت: این اقدامات با جدیت کامل پیگیری شد و پرونده حاضر مصداق باند سازمان‌یافته‌ای است که با اقدام مجرمانه خود امنیت اقتصادی کشور را مخدوش کرده است.

وی ادامه داد: کشف جرم این گروه که در کمتر از یک دهه فعالیت به یک قطب اقتصادی در کشور تبدیل شده بود از مرداد‌ماه سال جاری آغاز و در مهر امسال پرونده از دادسرای اهواز به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احاله شد.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه به خاطر اهمیت ویژه پرونده ناظر ویژه دستگاه قضایی برای پرونده تعیین و پرونده کمتر از چهار ماه منتهی به صدور کیفرخواست شد، گفت: در این خصوص 33 جلد پرونده بالغ بر 12 هزار صفحه تشکیل شده است.

جعفری دولت‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیفرخواست برای 32 متهم حاضر صادر شده است ولی در خصوص دیگر متهمان و همچنین بخشی دیگر از اتهامات متهمان فعلی، پرونده همچنان مفتوح است.

از حاشیه های این دادگان این که متهمانی كه در زندان به سر می‌برند با لباس زندانی در دادگاه حضور دارند و مابقی كه تحت قرار هستند لباس شخصی به تن دارند.

وكلای متهمان در این جلسه حضور دارند كه چهار نفر از آنها خانم و دو نفر نیز روحانی هستند.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران مقدمه كیفرخواست را قرائت كرد. مابقی كیفرخواست توسط «فراهانی» نماینده دادستان قرائت شد.

در جلسه دادگاه تعدادی از خانواده‌های متهمان، نمایندگان اصحاب رسانه‌های مختلف و جمعی از شهروندان حضور دارند.      


ویدیو مرتبط :
کنایه فردوسی پور به پرونده اختلاس 3000 میلیاردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان دادگاه پرونده اختلاس میلیاردی اعلام شد


پرونده هم اکنون در اختیار قاضی است و اگر قاضی به نقص بزرگی برنخورد تا پایان بهمن‌ماه دادگاه تشکیل می‌شود.

مهر: سخنگوی قوه قضائیه در مورد آخرین وضعیت پرونده فساد مالی سه هزار میلیاردی گفت: پرونده هم اکنون در اختیار قاضی است و اگر قاضی به نقص بزرگی برنخورد تا پایان بهمن‌ماه دادگاه تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در بیست و پنجمین نشست خبری خود که بعداز ظهر دوشنبه برگزار شد در مورد آخرین وضعیت پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: خوب رسیدگی کردن بهتر از سریع رسیدگی کردن به این پرونده است.

وی افزود:  البته اگر مجموع ساعات کار و عمق پرونده را مطالعه کنید متوجه می شوید که با این حجم کار وقت معقولی بوده است و مطمئن باشید تمامی دست اندرکاران با تمام توان روی پرونده کار کرده اند.

ناظر پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی اظهار داشت: برای 24 نفر از متهمان پرونده کیفرخواست صادر شد و از هفته گذشته تا کنون قاضی پرونده در حال مطالعه است.

همچنین تا هفته آینده 6 نفر دیگر به متهمان افزوده می شود. در این چهار هفته که اخباری منتشر نشده اموال بیشتری کشف و ضبط شده است.


وی افزود: اموال غیر کارخانجات توسط کارشناسان کار کارشناسی شده و چندین نفر هم در مسئولیتهای مختلف دستگیر شدند.

هر چند مسئولان رده بالایی نیستند ولی از مسئولان اجرایی بودند که اعتراف به دریافت رشوه های میلیونی و میلیاردی کردند.


محسنی اژه ای گفت: امیدواریم اگر مشکل خاصی رخ ندهد و قاضی به نقص بزرگی  برنخورد اواخر بهمن ماه اولین جلسه دادگاه برگزار می شود.

وی افزود: مطمئن باشید دادگاه علنی برگزار می شود.