اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جک استراو از حسن روحانی می گوید: به شدت مودب، حرفه ای و مصمم به دفاع از منافع ایران



جک استراو,حسن روحانی,انتخابات ریاست جمهوری

جک استراو از حسن روحانی می گوید: به شدت مودب، حرفه ای و مصمم به دفاع از منافع ایران

"جک استراو" وزیر خارجه اسبق انگلیس در خصوص مذاکرات هسته ای با حسن روحانی، گفت و گویی انجام داده است که در آن به تبحر او در این گفتگوها اشاره می کند. استراو می گوید: زمانیکه دکتر روحانی پشت میز مذاکره بود مشخص بود که قدرت و اجازه ی کافی را داشت.

"جک استراو" وزیر خارجه اسبق انگلیس در خصوص مذاکرات هسته ای با حسن روحانی، گفت و گویی انجام داده است که در آن به تبحر او در این گفتگوها اشاره می کند.

استراو می گوید:  زمانیکه دکتر روحانی پشت میز مذاکره بود مشخص بود که قدرت و اجازه ی کافی را داشت.

وی می افزاید: او همیشه به شدت مودب بود و واضح بود که مصمم به دفاع از منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران بود.  

جک استرا اضافه کرد: اما او این نکته را در نظر داشت که ما هم منافعی داریم.

وزیر خارجه اسبق انگلیس در بخش دیگری از این مصاحبه می گوید: او مشخضا مسئول امور هسته ای ایران بود و از طرفی دیگر به شدت حرفه ای بود. 

وی در بخش دیگری از این گفتگو بیان داشت: تفاوت مذاکرات گذشته و مذاکرات امروز به متفاوت بودن فضا هاست، چرا که در آن زمان هر دو طرف به دنبال  توافق بودند. مدل سه کشور بزرگ اروپایی متشکل از انگلیس، آلمان و فرانسه به طور حتم انعطاف پذیری بیشتری در مقایسه با مدل کنونی یعنی گروه 1+5  دارد.

او می افزاید: موسویان و کمال خرازی می دانستد که ما به دنبال توافق بودیم و مانند آمریکایی های نئومحافظه کار عمل نمی کردیم.

این مقام سابق انگلیسی در پایان اظهار داشت: جان بولتون و نئو محافظه کاران به آنچه می خواستند رسیدند. آنها رئیس جمهور خاتمی را تضعیف کردند. اکنون  دیدگاه های آمریکا و اسرائیل در مورد ایران دستیابی به راهکار را دشوار تر کرده است./انتخاب

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پا روی میز انداختن جک استراو در برابر روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاور حسن روحانی: نگفتم جک استراو برای مراسم تحلیف به ایران می آید



مشاور حسن روحانی,سفر جک استروا به ایران


مشاور حسن روحانی: نگفتم جک استراو برای مراسم تحلیف به ایران می آید

مشاور حسن روحانی گفت: بخشی از مصاحبه منتشر شده اینجانب با خبرگزاری فارس انعکاس دقیقی از نظرات من نبوده است..

"بانک" با بیان اینکه «آقای جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس آنطور که خود گفتند حتماً به ایران می آیند »، در عین حال افزود: من نگفتم که آقای جک استراو برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به ایران می آیند.
بانک تصریح کرد: سایت های مختلف براساس دیدگاه خودشان به این موضوع پرداخته اند، در صورتی که من به این شکل در مورد حضور آقای استراو در ایران صحبتی نکرده بودم./سایت انتخاب