اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جواب جالب بابک زنجانی به مسئولان


بابک زنجانی سرمایه دار بزرگ یک دهه اخیر ایران که نام وی این روزها در فضای مجازی و رسانه های داخلی و خارجی در سطحی گسترده، مشاهده می شود، اعلام کرد که پروژه ایران زمین با سرعت پیش خواهد رفت.

ایرنا: برج سازی در منطقه ای از تهران تحت عنوان پروژه ایران زمین متعلق به بابک زنجانی در نشست روز یکشنبه شورای عالی معماری و شهرسازی این شورا لغو شد.

پیشنهاد لغو مجوز ساخت برج ایران زمین پس از مطرح شدن گزارشی از ریزش گودبرداری پروژه ایران زمین و اظهار نظرهای اعضای این شورا از طرف «محمد سالاری» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ارایه شد و اعضای این شورا به لغو مصوبه کمیسیون ماده 5 مبنی بر ارائه مجوز ساخت برای این پروژه، رای دادند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، رییس شورای عالی معماری و شهرسازی است و ریاست کمیسیون ماده پنج برعهده شهردار تهران است.

در پی انتشار این خبر بابک زنجانی، سرمایه دار بزرگ ایرانی و مالک این پروژه در صفحه فیس بوک خود به این اقدام واکنش نشان داد.

او در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: پروژه ایران زمین با سرعت پیش خواهد رفت سلیقه و احترام به عقاید مسوولین واجب است ولی قبلا باید فکر می کردند و مجوز نمی دادند.

زنجانی تاکید کرد: بعد دو سال که ٤٠٠ میلیارد تومان نقد گرفتند و رای کمیته داده اند و ٤٧٠٠٠ کامیون خاکبرداری شده و ٩٠٠ میلیون یورو هزینه شده امکان این زورگوی های سیاسی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه «سرمایه گذاران ایرانی را به خاطر قدرت نمایی نمی توانند به چالش بکشند» یادآوری کرد: «سورینت اجازه زور گویی و حرف غیر منطقی به هیچ کس نخواهد نداد کسی نمی تواند حماسه اقتصادی موظف شده امسال را که به عهده مردم و سرمایه گذاران است را به پوچی ببرد.»


ویدیو مرتبط :
حاشیه جالب از دادگاه بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سنخیت جالب بابک زنجانی و علی مطهری و چند سئوال کوچک!



اخبار,بابک زنجانی و علی مطهری

 

اخبار سیاسی - یک بازداشت و یک اعلام جرم بی ربط اما همزمان
سنخیت جالب بابک زنجانی و علی مطهری و چند سئوال کوچک!

اگر قرار به رسیدگی به اتهامات سیاسی باشد یک دو جین اظهار نظرهای عجیب و غریب علیه بزرگان نظام طرح و عرضه شده و هیچ گاه دادستانی و مدعی العموم نه تنها با این سرعت عکس العمل نشان نداده اند که سعی شده از کنار گفتارها براحتی گذر کنند اما در خصوص مطهری بلافاصله اعلام جرم می شود.

خبر ساده بود و مختصر " اعلام جرم دادستانی تهران علیه علی مطهری" آن یکی خبر هم ساده بود و مختصر: " بازداشت بابک زنجانی میلیاردر جنجالی" با این فعل و انفعالات باید گفت قوه قضاییه در آستانه تعطیلات چند روزه، روز پر مشغله ای را سپری کرده است.

گاهی برخی افراد و خبرها هیچ ارتباط مستقیمی با هم ندارند، اصلا سنخیتی هم با هم ندارند اما برخی فعل و انفعالات و تلازم ها و تزاحم ها ناخودگاه ذهن آدمی را به سوی شبیه سازی و گمانه زنی سوق می دهد.

نمونه اش آنکه دو یا سه سالی می شود که نام بابک زنجانی با پرونده های مختلف تخلف مالی گره خورده و هر جا ارقام چند میلیاردی و شبهات آنچنانی مطرح است از این جوان تازه سر برآورده در عرصه های اقتصادی، نامی و نشانی هست از پرونده بدهی چند میلیارد دلاری به وزارت نفت و پرونده 17 هزار میلیاردی بگیرید تا پروژه ایران زمین و همراهی با مرتضوی و این آخری ها هم پرونده تخلف 87 میلیارد یورویی که در ترکیه تشکیل یافته و جوان ایرانیِ متهم به پولشویی با صراحت از بابک زنجانی به عنوان بزرگ و رئیس خود سخن گفته است.

اما به ناگهان درست در روزی که علیه " علی مطهری" نماینده مجلس نهم به خاطر اظهارت سیاسی اش در کسوت نمایندگی مجلس اعلام جرم می شود به ناگهان حکم بازداشت بابک زنجانی هم صادر می شود!.

ما عادت داریم حمل به خیر کنیم و بگوییم ان شاء الله که خیر است و چه نیکو که برای تنویر افکار عمومی فردی را بازداشت کردید که پیرامون طرق کسب اموال منقول و نامنقول پر شمارش حرف و حدیث بسیار است. این کار قوه قضائیه هم فارغ از هر حاشیه ای امر ستودنی است و باید گفت چرا تاکنون نیز به تاخیر افتاده است.

البته در پرانتز بگوییم که میلیاردر شدن نه تنها مذموم نیست که ممدوح هم هست اما اگر از طریق مشروع و متعارف باشد و بالاخره قوه محترم قضائیه هم با نهایت دقت پرونده وی را بررسی کرده و مو را از ماست خواهد کشید و ان شاء الله که تخلفی نباشد اما اگر باشد بی شک بابک زنجانی می تواند تنها یک مهره عیان بوده و بدیهی است که این نمایه بیرونی حلقه مکثره درونی نیز دارد و برای ریشه کنی فساد اقتصادی لازم است که حامیان و آمران اصلی در هر جایگاه و پایگاه و نهادی که باشند، مورد مواخذه و بازخواست قرار گرفته و به حکم قانون به جزای اعمال خود برسند. پرانتز بسته!

اما نکته کلیدی که در این مجال کوتاه قصد اشاره به آن داریم این است که چرا علیه " علی مطهری" بواسطه اظهار نظر هایش اعلام جرم شده است و همزمان بابک زنجانی نیز بازداشت گردیده است.

در واقع نکته مورد اشاره آن است که مطهری فارغ از درستی نگرش و بینش سیاسی و اعتقادیش به عنوان یک کنش گر سیاسی و نماینده مجلس اظهار نظری کرده است که نه می توان نفع فردی بر آن مترتب کرد و نه وی تحریک به تشویش اذهان عمومی داشته است. وفق اصول متعدد قانون اساسی و روح حاکم بر آن نیز افراد مختار و مجاز به ارائه نظرات شان هستند تا جایی که اصل اسلام و حاکمیت قانون را خدشه دار نساخته و به منافع عمومی و ملی آسیبی نرسانند.

اینکه مطهری نظری متفاوت نسبت به گفتمان حتی اکثریت و یا حتی رویکرد کلیت اضلاع نظام داشته باشد تا زمانی که سخنان وی اصول اسلام و اساس حاکمیت را مورد خدشه قرار ندهد، کسی نمی تواند متعرض وی شود به خصوص که او برخوردار از جایگاه حقوقی نمایندگی مجلس و شان منتخبی ملت است.

حال بدیهی بود که فارغ از این نکات نفس اعلام جرم علیه مطهری این سئوال را در اذهان ایجاد می کرد که چرا به عنوان مثال، پرونده تخلف سعید مرتضوی یا همین بابک زنجانی و یا تخلفاتی که متوجه محمود احمدی نژاد است و در یک نمونه رئیس دیوان عدالت اداری با صراحت اعلام داشته که رئیس جمهوری مملکت دروغ می گفته، مورد رسیدگی قرار نگرفته است؟ از پرونده تخلفات محمد رضا رحیمی که نامش در چند پرونده به عیان آمده و اتهامات اخلاقی و فکری و نظری که متوجه اسفندیار رحیم مشایی هست و پرونده تخلف قشم و 16 میلیارد تومان و .... که مقادیر متنبهی از آن بر اساس شایعات متوجه دولت های نهم و دهم است نیز  لیست بلند بالایی طرح و عرضه شده و خود فصل مجزایی دارد نیز بگذریم. 

این پرونده ها که حاوی اتهامات معطوف به عمل مجرمانه است مدت زیادی است که در سطح عمومی و رسانه ای مورد سئوال و پرسش است آنگاه چگونه برای علی مطهری بواسطه اظهار نظرش دادستان تهران اعلام جرم می کند؟ اگر قرار به رسیدگی به اتهامات سیاسی باشد یک دو جین اظهار نظرهای عجیب و غریب علیه بزرگان نظام طرح و عرضه شده و هیچ گاه دادستانی و مدعی العموم نه تنها با این سرعت عکس العمل نشان نداده اند که سعی شده از کنار گفتارها براحتی گذر کنند اما در خصوص مطهری بلافاصله اعلام جرم می شود.

حق بدهید که کمی تعجب برانگیز است و بدیهی است که افکار عمومی هم دچار سئوال می شوند و اینجاست که به هنگامه بازداشت زنجانی در چند ساعت بعد از این فعل و انفعال این نکته از ذهن بگذرد که چرا این بازداشت و این اعلام جرم در یک روز رخ می دهد؟! شاید برای اینکه افکار عمومی با علامت سئوال های پرشمارتری روبرو نشود. البته شاید همه چیز هم اتفاقی است و البته اینکه عمل به مر قانون نباید تابع هیچ ملاحظه ای باشد هم نکته کلیدی در این میان است، که ان شاء الله خیر است.

والبته این امیدواری هم وجود دارد که در خصوص تمامی پرونده های معطل مانده و مورد پرسش افکار عمومی نیز با همین سرعت و قاطعیت عمل شود. 
اخبار سیاسی - خردادنیوز