اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جواب این خانواده‌ها را چه کسی باید بدهد؟


نایب رییس اتحادیه زنان کارگر با اشاره به سقوط دو زن در حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری گفت: چه کسی باید جوابگوی اتفاقاتی باشد که در کارگاه‌های فاقد شرایط ایمن رخ می‌دهد؟ جواب این خانواده‌های داغدار را باید چه کسی بدهد؟

خبرگزاری ایسنا: نایب رییس اتحادیه زنان کارگر با اشاره به سقوط دو زن در حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری گفت: چه کسی باید جوابگوی اتفاقاتی باشد که در کارگاه‌های فاقد شرایط ایمن رخ می‌دهد؟ جواب این خانواده‌های داغدار را باید چه کسی بدهد؟

فاطمه وحدت افزود: تمام اعضای اتحادیه زنان کارگر از فوت دو زن در کارگاه تولید پوشاک ناراحت هستند چون در روز تولد پیامبراکرم(ص)،‌ دو زن، دو مادر و دو همسر از دست رفتند. یکی از این مادران فرزندی معلول داشت و دیگری مادر یک دختر و یک پسر بود و برای خوشبختی آنان آرزو داشت.

نایب رییس اتحادیه زنان کارگر تاکید کرد: اگر مسئولان فرصت اشتغال فراهم کنند آنان شاغل می‌شوند و دستفروشی نمی‌کنند؛ علاوه بر آن چرا کارگاه‌ها از شمول قانون بیمه خارج شده‌اند. این کارگاه‌ها کارگرانشان را بیمه نمی‌کنند.

وی افزود: چه کسی باید جوابگوی اتفاقاتی باشد که در کارگاه‌های فاقد شرایط ایمن رخ می‌دهد؟ ما نمی‌خواهیم تقصیر این حادثه را گردن کسی بیندازیم و آماده همکاری با نهادهای مختلف برای پیشگیری از اتفاقات بعدی هستیم.

ملیحه محبوب‌نژاد عضو کمیته اجتماعی حزب اسلامی کار- نیز گفت: وقتی کارگاه‌ها شمول قانون کار نمی‌شود، نظارتی بر ایمنی آنها صورت نمی‌گیرد. در نتیجه چنین سوانحی رخ می‌دهد. متاسفانه در ایران برای جان مردم ارزش قایل نیستیم. زنان با دستمزد کمی کار می‌کنند و در یک روز تعطیل دو نفر از آنان برای اداره خود کار می‌کنند.

وی در پایان مدعی شد: اگر برای جان مردم ارزش قایل بودیم، شهرداری پس از خرید تجهیزات آتش‌نشانی از یک شرکت آلمانی، به این شرکت اجازه بازرسی می‌داد و در یک کامیون‌داری در جنوب تهران خودروهایش را تعمیر نمی‌کرد.


ویدیو مرتبط :
شبکه کلمه نتوانست جواب سوالات شریفی را بدهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل‌عام یک خانواده عراقی به دست داعش به دنبال شنیدن جواب رد



اخبار,اخبار بین الملل,داعش

 

 اخبار بین الملل - قتل‌عام یک خانواده عراقی به دست داعش به دنبال شنیدن جواب رد

وزارت حقوق بشر عراق از یک جنایت شنیع دیگر داعشی‌ها در ادامه سلسله جنایاتی که این گروه تروریستی مرتکب می‌شود پرده برداشت.

به گزارش ایسنا ، به نقل از پایگاه شبکه خبری العربیه، وزارت حقوق بشر عراق در بیانیه‌ای در سایت رسمی خود اعلام کرد: تکفیری‌های داعش در جنایتی هولناک تمام اعضای یک خانواده را که دختر 14 ساله‌شان را به یکی از داعشی‌ها به نام جمال صدام ملقب به ابوعبدالله ندادند، کشتند.

به گزارش وزارت حقوق بشر عراق، خانواده این دختر عراقی که شامل پدر، مادر و سه فرزند بود به دست داعش کشته و سپس دختر این خانواده به محلی نامعلوم برده شد.

این وزارتخانه افزود: با افزایش سقط جنین به دنبال طرح جهاد نکاح، داعش یک اداره کشاورزی در شهرستان حویجه را به بیمارستان زنان تبدیل کرده است.

علاوه بر این، 30 جوان از طائفه الجبور در منطقه العلم در استان صلاح‌الدین توسط این تکفیری‌ها ربوده و هفت ساختمان مسکونی در منطقه یثرب در این شهرستان منفجر شد.

این اطلاعات در گزارش وزارت حقوق بشر عراق در ادامه سندسازی جنایات این گروه تروریستی در حق شهروندان آورده شده است.


 اخبار بین الملل  - ایسنا