اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنسیت سوم در انسان هم کشف شد!


محققان آمریكایی در ادعایی عجیب اعلام كرده‌اند كه موفق به كشف جنسیت سوم در انسان شده‌اند كه نه مذكر است و نه مونث!

خبرگزاری ایسنا: محققان آمریكایی در ادعایی عجیب اعلام كرده‌اند كه موفق به كشف جنسیت سوم در انسان شده‌اند كه نه مذكر است و نه مونث!

 پروفسور «ویلایانور راماچاندران»، مدیر مركز تحقیقات مغز و ادراك دانشگاه كالیفرنیا در این تحقیق با 32 فرد دو جنسیتی شامل 11 زن و 21 مرد مصاحبه كرده است.

افراد با مشكل عدم تجانس جنسیتی اعلام كرده‌اند كه جنسیت آنها به طور ناخواسته از مرد به زن و از زن به مرد تغییر می‌كند. یك سوم از این افراد اعلام كرده اند كه این حالت روحی تغییر جنسیت در آنها قابل پیش بینی است و حداقل یكبار در هفته دچار این حالت می شوند.

مطالعات مقدماتی مدعی است كه طیف ضعیف و ناشناخته‌ای از جنسیت سوم وجود دارد كه بین دو جنسیت مذكر و مونث قرار می‌گیرد.

محققان اعلام كرده‌اند كه نتیجه این پژوهش قطعی نیست و تحقیقات بیشتری در این زمینه باید صورت گیرد.

به گفته محققان احتمال آن وجود دارد كه این حالات روحی مربوط به نوعی اختلال چند شخصیتی باشد.

نتایج این پژوهش همچنین نشان می‌دهد: افراد با مشكل عدم تجانس جنسیتی مستعد ابتلا به اختلالات دو قطبی و یكسان دستی (ambidexterity) هستند.

دكتر «راماچاندران» پیش از این نیز پژوهشهای مختلفی در خصوص توانایی‌های عجیب ذهن انسان انجام داده است كه از آن جمله پدیده اختلاط حواس (synaesthesia) است كه برخی افراد می‌توانند طعم كلمات، صدای رنگ‌ها و احساس صداها را درك كنند.


ویدیو مرتبط :
تعیین جنسیت در انسان و حیوانات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف قابلیت انسان در بو کشیدن جنسیت‌ها



اخبار ,اخبار علمی ,کشف قابلیت انسان در بو کشیدن جنسیت‌ها

 

اخبار علمی - کشف قابلیت انسان در بو کشیدن جنسیت‌ها

پژوهش جدید محققان آکادمی علوم چین نشان داده که انسانها می‌توانند جنسیت انسانهای دیگری که به آنها علاقمند هستند را بو بکشند.

اگر بوی خوشبوکننده‌ها، عطرها و لباسهای شسته شده را کنار بگذاریم، همه انسانها از یک بوی منحصربفرد و متمایز برخوردارند که این امر بویژه در زمان یافتن جفت مناسب بیشتر به نمایش درمی‌آید.

پژوهشهای پیشین نشان داده بود که جنسیتهای مختلف به تولید فرمونهای جنسی می‌پردازند اما پژوهش جدید نشان داده که این فرمونها چیزی را در ناهشیار انسان تحریک می‌کنند.

در آزمایشات انجام شده، مردها توانستند بوی زنان و مردان را تشخیص دهند.

به گفته محققان، این نتایج وجود فرمونهای جنسی انسان را مورد بحث قرار می‌دهد. بر اساس این پژوهش، بینی انسان می‌تواند بوی جنسیت را از ترشحاتی از بدن تشخیص دهد که حتی فکر نمی‌کنیم بتوانیم چنین چیزی را در سطح هشیار استشمام کنیم.

بوی مواد فعال استروئیدی Androstadienone در مردان و Estratetraenol در زنان بر درک انسان از حرکات مردانه یا زنانه تاثیر می‌گذارد.

پژوهشهای پیشین نشان داده بود که ماده Androstadienone موجود در زیر بغل مردان می‌تواند باعث ارتقای حال خوب در زنان شود که تاثیری بالعکس را در مردان دارد. ماده Estratetraenol که اولین بار در ادرار زنان شناسایی شد، از تاثیر مشابهی بر روی مردان برخوردار است.

اگرچه هنوز مشخص نبود که آیا این مواد شیمیایی به عنوان سرنخ جنسی محسوب می‌شوند یا خیر.

پژوهش جدید محققان از زنان و مردان خواست تا به مشاهده حرکات گردشگرهای نور متمرکز بر روی یک نمایشگر بپردازند.

این گردشگرها شامل 15 نقطه نور به نمایندگی از 12 مفصل اصلی در بدن انسان به اضافه لگن، قفسه سینه و سر بودند.

از هر شرکت‌کننده خواسته شد تا مرد یا زن بودن این نقاط بدل دیجیتالی را تعیین کنند.

افراد این کار را در دوره‌های چند روزه در مواجهه با مواد Androstadienone، Estratetraenol یا یک بوی محلول کنترل میخک تکمیل کردند.

استشمام Androstadienone توسط زنان، آنها را بسوی تعیین هیکلها به شکل مرد جلب کرد. این در حالی بود که در مورد مردها این بو تعیین‌کننده نبود.

در عوض بوی Estratetraenol بطور سیستماتیک مردان را بجای زنان به سمت تعیین زنانه‌تر بودن نشانگرهای نوری سوق داد.

به گفته دانشمندان، این یافته‌ها برای اولین بار به ارائه شواهد مستقیم از ارتباط‌گیری استروئیدهای انسان با اطلاعات جنس مخالف پرداخته است که به شکل ناهمسانی بر دو گروه جنسیتی بر پایه گرایشات جنسی آنها موثر است.

علاوه بر این، پژوهش محققان چینی نشان می‌دهد که درک جنسیت بصری انسان، به استفاده از سرنخهای زیستی حسگر شیمیایی ناخودآگاه استفاده می‌کند، اثری که تا کنون ناپیدا مانده بود.

نتایج این پژوهش در مجله Current Biology منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا