اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنجال یک فیلم در حادثه مرگبار شارلی ابدو


اخیراً فیلم مستندی در شبکه‌های اجتماعی درباره مشکوک بودن حادثه حمله تروریستی به مجله شارلی ابدو و متهم کردن مسلمانان به منظور ایجاد اسلام هراسی منتشر شده که در آن سه نکته و سوال کلیدی وجود دارد.

روزنامه جمهوری اسلامی: اخیراً فیلم مستندی در شبکه‌های اجتماعی درباره مشکوک بودن حادثه حمله تروریستی به مجله شارلی ابدو و متهم کردن مسلمانان به منظور ایجاد اسلام هراسی منتشر شده که در آن سه نکته و سوال کلیدی وجود دارد.

نخست آنکه این حادثه با چند دوربین «هندی کم» و یا گوشی‌های تلفن همراه از زوایای مختلف فیلمبرداری شده که نشان می‌دهد علیرغم آنکه حادثه در حداقل زمان ممکن صورت گرفته و قاعدتاً نباید فرصت چنین فیلمبرداری‌هایی وجود داشته باشد، این اقدام از پیش طراحی شده بود.

نکته دوم اینکه در صحنه‌های نمای نزدیک تیراندازی به پلیسی که از ترس در کف پیاده رو دراز کشیده، برش‌های فیلمبرداری و مونتاژهایی صورت گرفته و حتی علیرغم آن به خوبی پیداست که تیر شلیک شده توسط تروریست‌ها نه به سر و بدن فرد بلکه به کف سنگفرش پیاده‌رو اصابت می‌کند زیرا در صورت اصابت گلوله مسلسل، قطعاً باید مغز هدف متلاشی شده و خون از آن جاری شود درحالی که چنین نبود ولی مقامات فرانسوی از کشته شدن پلیس خبر دادند.

نکته سوم اینکه چگونه می‌توان باور کرد تروریست‌هایی که برای شناخته نشدن خود نقاب به چهره دارند، در داخل خودروئی که از آن برای این عملیات استفاده کرده‌اند، کارت‌های شناسایی و اوراق هویت خود را جا گذشته باشند؟ این حادثه، سرانجام با کشته شدن متهمان این حادثه به انتها رسید تا پرونده به این ترتیب برای سوءاستفاده‌های بعدی مختومه شود!


ویدیو مرتبط :
پرده برداری نویسنده انگلیسی از رسوایی حادثه شارلی ابدو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به فیلم القاعده درباره حمله به مجله شارلی ابدو



اخبار,اخباربین الملل,حمله به  مجله شارلی ابدو در پاریس


 اخبار بین الملل -   آمریکا صحت فیلم القاعده را تایید کرد

وزارت‌ خارجه آمریکا اعلام کرد: ویدئویی که القاعده با انتشار آن مسئولیت حملات مرگبار به مجله شارلی ابدو در پاریس را بر عهده گرفت، موثق است. اما مقامات آمریکایی هنوز نسبت به برعهده گرفتن مسئولیت حملات اخیر توسط القاعده محتاط و نامطمئن هستند.

به گزارش ایسنا، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اشاره به تایید صحت این ویدئو از سوی آژانس اطلاعاتی این کشور گفت، مقامات اطلاعاتی آمریکا هنوز در حال بررسی صحت این ادعا هستند.

وی در این باره افزود: ما هنوز در حال تکمیل تعهدات خود جهت شناسایی عوامل این حملات هستیم.

شاخه القاعده در شبه‌جزیره عرب روز چهارشنبه با انتشار ویدئویی مسئولیت حمله به دفتر مجله شارلی ابدو را که در آن 12 نفر کشته شدند، بر عهده گرفت. در این ویدئو یکی از اعضای این شاخه القاعده اعلام کرد که طرح‌ریزی و تامین منابع مالی این حمله بر عهده این گروه بوده است. با این حال این گروه مسئولیت حمله روز جمعه در فرانسه را که در آن پنج تن دیگر کشته شدند، بر عهده نگرفته است.

شاخه اقاعده در شبه‌جزیره عرب یکی از فعال‌ترین گروه‌های القاعده است.


  اخبار  بین الملل  - ایسنا