اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جناب لاریجانی! از شرافت مجلس دفاع کنید + سند



لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی

جناب لاریجانی! از شرافت مجلس دفاع کنید + سند

در حالی که دکتر علی لاریجانی در مقام ریاست مجالس هشتم و نهم، در دفاع از حیثیت مجلس در برابر قانون شکنی های دولت احمدی نژاد، هزینه زیادی پرداخته است، برخی از نمایندگان مجلس با اقدامات غیرقابل توجیه خود موجب خدشه دار شدن اعتبار خانه ملت در افکار عمومی شده اند.

 مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت زمانی می تواند در برابر دروغگویی، قانون شکنی و منفعت جویی سایر مسئولان بایستد که اعضای این نهاد قانونی خود کارنامه سفید و درخشانی داشته باشند و در غیر این صورت، مردم حمایت لازم را از مجلس نخواهند کرد.

 

در این میان فشارهای وارد شده از سوی برخی نمایندگان به دولت اعتدال برای بحران سازی در حالی صورت می گیرد که برخی از این افراد خود دارای سوابق رانت بوده و به دلیل به خطر افتادن رانتها شعار به خطر افتادن اسلام و ارزشها را سر می دهند.

 

برای نمونه به مهرداد بذرپاش، یکی از مخالفین دولت در مجلس اشاره می شود.

 

او کیست؟

مهرداد بذرپاش متولد 1359 که رییس بسیج دانشجویی دانشگاه شریف بود، بعد از مشاورت شهردار، با انتخابات 1384، مشاور جوان رییس جمهور می شود و سپس بدون یک روز سابقه مدیریت صنعتی در 26 سالگی به مدیریت یکی از بزرگترین مجموعه های خودروسازی منصوب شده و معاونت رییس جمهور و ریاست سازمان ملی جوانان را هم تجربه می کند.

 

بذرپاش پس از انتخابات ریاست جمهوری، با وجود مشاغل متعدد به تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می دهد و در درس رفتار سازمانی با نمره 9 مردود می شود، اما با موافقت شورای آموزشی دانشگاه، نمره وی به 18 تغییر کرده و در امتحان دیگری نیز نمره مشابه می گیرد؛ اما نمره نهایی او، یکباره به نمره قبولی بالا تغییر می کند.

 

بذرپاش سپس بدون دادن کنکور دکترا، با نامه ای از وزارت علوم به عنوان دانشجوی دکترای دانشگاه علامه پذیرفته می شود و زمانی که موضوع توسط رسانه ها فاش می شود، احمدی نژاد ناگزیر دستور رسیدگی به پرونده وی را می دهد و بذرپاش با انتشار بیانیه ای از تحصیل در دانشگاه علامه انصراف می دهد، اما در عمل این اتفاق رخ نمی دهد.

 

مهرداد بذرپاش به تحصیل در دروه دکترا بدون کنکور ادامه می دهد، اما یکی از برجسته ترین اساتید دانشکده مدیریت که هم اکنون ریاست انجمن مدیریت استراتژیک ایران را برعهده دارد، وی را با نمره 4 مردود می کند و این استاد تمام بعدها توسط رییس دانشگاه علامه به علل واهی بازنشسته شده و اکنون مشغول تدریس در دانشگاه تهران است.

 

مهرداد بذرپاش که با دختر وزیر آموزش پرورش احمدی نژاد نیز ازدواج کرده بود و در یک مصاحبه تلویزیونی با رشیدپور شرکت کرده و با تمجید از اسفندیار رحیم مشایی خود را زاپاس المشایی معرفی کرده بود، در اواخر دولت احمدی نژاد به سمت اصولگرایان مخالف وی تغییر جهت می دهد و در طیف ایثارگران جای می گیرد.

 

وی با حمایت جریان ایثارگران به نمایندگی مجلس می رسد، بذرپاش به دلیل مشکلات تحصیلی و نمرات وی، از تحصیل در دوره دکترا پس از چندسال انصراف می دهد و در سال 1389 مجددا  بدون کنکور و با نامه وارد دانشگاه می گردد.

 

ماجرای یک افشاگری

پیرو افشای قرار گرفتن نام بذرپاش در میان صد نفر هیات علمی روزهای آخر ریاست شریعتی در دانشگاه علامه، وی با انتشار جوابیه ای مشابه بیانیه سال 1386، مجددا موارد خلاف واقعی را اظهار کرد.

 

در واقع صرف نظر از روشهای ناپلئونی در تحصیل، آنچه بیشتر آزاردهنده است، این است که فردی که ردای نمایندگی مردم تهران را پوشیده، با وجود ورود به هیئت علمی در لیست از ما بهتران، با صداقت کامل! اظهار می کند که "بدلایل شخصی مخالفت خود را اعلام نموده".

 

 وی اخیرا در پاسخ به برخی روزنامه ها گفت:بنده در سال 1377 وارد دانشگاه شریف در رشته مهندسی صنایع شدم و در سال 82 فارغ التحصیل و در سال 82 وارد دوره کارشناسی ارشد دانشگاه علامه شدم تا سال 84 ؛ پس می بینید هم کارشناسی و هم کارشناسی ارشد خود را در دوره اصلاحات گذراندم.

 

اگر خلافی شده نفرمائید که عملکرد دوستان زیر سؤال می رود. در دوره دکتری که زمانی که در دولت مسئولیتی نداشتم واحدهای درسی خود را با معدل17،5 و امتحان جامع خود را در یک مرحله با موفقیت سپری نمودم و پروپوزال پایان نامه خود را در گروه تخصصی و شورای تحصیلات تکمیلی به تصویب رساندم؛ حال نکند می فرمائید که همه اینها را اساتید به ایشان نمره داده اند؟

 

نمرات مردودی بنده از مردودی به قبولی ناگهان تغییر نموده است نیز از اساس کذب محض است و از کسانی که اطلاعی از نحوه اداره دانشگاه دارند باید پرسیده شود که آیا می شود نمرات را در شورای دانشگاه تغییر داد؟ لازم به ذکر است این مطلب خلاف را یکی از افرادی که آن هم به دلیل فساداخلاقی با حکم کمیته انضباطی از دانشگاه اخراج شده بود به شما گفته که از اساس کذب است.

 

اینکه رئیس دانشگاه علامه بدلیل توسعه گروه‌ها و دانشکده‌ها افزایش تعداد دانشجویان به صورت نوبه ای تقاضای هیئت علمی بویژه از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه را بدهد امری نه تنها مذموم نیست بلکه درست و مناسب است و احتمالاً اگر این کار در زمان مدیریت سابق دانشگاه انجام می گرفت که انجام شد امری بسیار پسندیده علمی و درخور بود ولی راجع به اینجانب لازم است عرض کنم بنده بدلایل شخصی مخالفت خود را روزهای گذشته هرچند کار قانونی بوده است به رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده، معاون دانشکده و برخی از اعضای گروه علمی اعلام نموده بودم

 

ابهامات!

1-   بذرپاش مدعی شده است در دولت اصلاحات تحصیل وی انجام شده، در حالیکه مطابق اسناد موجود، وی در 20 اسفند سال 1385 از پایان نامه خود دفاع کرده است و سال 1386 یعنی دو سال پس از به قدرت رسیدن احمدی نژاد فارغ التحصیل شده است.

 

2-   وی منکر تغییر نمره خود از مردودی به قبولی در دانشگاه شده است و استاد مربوطه را متهم به مفاسد اخلاقی کرده، در حالی که ورقه امتحانی وی دردانشکده موجود بوده و قابل بررسی است.

 

3-   بذرپاش مدعی شده است که عضویت وی در هیات علمی با درخواست رییس دانشگاه انجام شده و وی مخالفت کرده است. در حالیکه سند تقاضای شخص وی برای عضویت در هیات علمی منتشر می گردد.

 

4-   تقاضای بورسیه بذرپاش در آخرین روزهای دولت احمدی نژاد، یعنی 31 تیرماه 1392 ارسال شده و ظرف 2 روز یعنی 2مرداد پس از بررسی توسط مدیران خوشنام! وزارت علوم با آن موافقت شده و جالب است این فاصله دو روزه که بین ارسال نامه و ارسال موافقت با آن وجود دارد و معمولا در سایر نامه های وزارت علوم حداقل دو هفته است، در ماه رمضان بوده است.

 

5-   جالب تر اینجاست که نامه جذب هیات علمی وی نیز در دوم مرداد صادر شده و در 5 مرداد، یعنی به فاصله دو روز، مردانی مسئول هیئت نظارت وزارت علوم که پیش از این موضوع دکترای داماد نابغه وی در رسانه ها افشا شده بود،  با آن موافقت کرده که این فاصله نیز در ماه مبارک رمضان و پنجشنبه و جمعه بوده است و این که جناب مردانی چرا به چنین اقداماتی دست زده است، جای بررسی دارد.

 

لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی

 

لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی

لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی

 

لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی

 

اکنون انتظار از دکتر لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی آن است که اولا با رانتخواری علمی و تحصیلی که از بدترین نوع رانتهاست، برخوردی قاطع کرده و ثانیا اجازه ندهند حیثیت و شرافت مجلس با مخالفت و کارشکنی های چنین افرادی  به چالش کشیده شود./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
دفاع پسر از شرافت پدر.حتما ببین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید لاریجانی ازتجمع مقابل مجلس



 

 

انتقاد شدید لاریجانی ازتجمع مقابل مجلس

 

رییس مجلس شورای اسلامی، گفت:« روز سه شنبه در موضوع طرح ساماندهی به موسسات آموزش غیردولتی نكاتی را به استحضار رساندم. هر چند به نظر بنده ورود مجلس به این موضوع در شرایط فعلی به مصلحت نبود، اما اولا مجلس و نمایندگان دارای حق رسیدگی به كلیه‌ امور كشور را دارند. ثانیا با توجه به وجود شورای محترم نگهبان در مواردی كه خروج از قانون اساسی رخ دهد موضوع حل خواهد شد و به هیچ‌وجه بن‌بستی در كار وجود ندارد، اما برخی شعارهایی كه روز گذشته اجتماعی كه برخی از عزیزان بسیجی دانشجو در جوار مجلس مطرح كردند به هیچ‌وجه با مصالح نظام و ادب اسلامی سازگار نبود.»

رییس قوه مقننه تصریح كرد:« شعارهایی كه به اینجانب داده شد قاعدتا حجت شرعی دارند و بنده مساله‌ای با آن بیانات ندارم و آن باید بین بنده و خدا باشد، اما توهین به یك نهاد مهم و یك قوه از سه قوه‌ی كشور، نه سنت امام (قدس سره) بود و نه راه و مسلك رهبر معظم انقلاب.»

لاریجانی به تعدادی از شعارهای داده شده در روز گذشته اشاره كرد و گفت:" وای بر این مجلس جاسبی‌گرا"،"مجلس بی‌كفایت حمایت حمایت"،"وكیل جاسبی‌گرا استعفا استعفا"،"مجلس اشرافیت مایه‌ ننگ ملت"،"نماینده جاهل نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم"،"خانه ملت ننگ ملت"،"مجلس بی‌ولایت تعطیل باید گردد"،"مرگ برمنافق"،"مافیای مجلس پیوندتان مبارك" تابلوی كیف انگلیسی را هم برای توهین مجلس آوردند.

رییس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این شعارها و متاسفانه مطالب موهن دیگر در بنرها چیزی نبود كه مخفی باشد، در منظر تمام رسانه‌های داخلی و خارجی این اقدامات صورت گرفت.

وی با طرح این سوال كه «آیا درست است كه قوه‌ مقننه كشور كه مفتخر به اسلامی بودن و ولایی بودن است این‌گونه در معرض ناسزا و دشنام قرار گیرد؟»، گفت: این مجلس را متهم به كیف انگلیسی می‌كنید؟ این مجلس را متهم به بی‌ولایتی و تهدید به تعطیل می‌كنید؟ این مجلس خمینی است، این مجلس خامنه‌ای است.

در این هنگام نمایندگان با سردادن الله اكبر خامنه‌ای رهبر و احسنت احسنت سخنان لاریجانی را تایید كردند.

لاریجانی اظهار كرد: این مجلس خامنه‌ای است كه شما درباره‌ او چنین گفتید. آیا این راه و رسم رفتار حزب‌اللهی و ولایی است؟ كجای سنت 30 ساله‌ی انقلاب از لسان امام و رهبر معظم انقلاب كوچك‌ترین توهینی به مجلس سراغ دارید؟ این مصداق بی‌بند و باری گفتاری كه رهبر معظم چند سال پیش انذار دادند، نیست؟ آیا وقت آن نرسیده قدری در رفتار و گفتار خود تجدیدنظر كنید؟

وی افزود: گیریم كه در مصوبه‌ای از صدها مصوبه‌ی مجلس، ایرادی وجود دارد، آیا این حق است این گونه توهین‌های ناحق به مجلس شود؟ بنده ضمن تاسف از این رفتار غیراسلامی و غیرولایی و محكوم كردن این گفتارها نسبت به مجلس شورای اسلامی به این عزیزان جوان نصحیت می‌كنم كه مراقب باشید برای انجام وظیفه‌ی اسلامی خود، دچار ده‌ها لغزش غیراسلامی نشوید و آن مراكزی كه این تجمعات را شكل می‌دهند، به رفتار خود توجه كنند.

نماینده مردم قم در مجلس، گفت: این دفاع از رهبری نیست. رهبری نیازی به این حركات ضعیف ندارد. همه قوا تحت نظر ولایت فقیه هستند و مفتخرند.

به گزارش ایسنا، این بخش سخنان دكتر لاریجانی با الله اكبر، خامنه‌ای رهبر و مرگ بر ضد ولایت فقیه نمایندگان همراه شد.

در ادامه‌ی لاریجانی افزود: مجددا عرض می‌كنم در شرایط فعلی كشور به هیچ‌وجه این‌گونه كشمكش‌ها را به مصلحت جامعه نمی‌دانم. زمان همدلی و مقاومت است نه تفرقه و تخریب و متاسفم كه این‌گونه اقدامات و شعارها، مستمسكی برای رسانه‌های بیگانه فراهم كرد كه به اختلافات دامن بزنند.

لاریجانی همگان را به وحدت دعوت كرد و گفت: در شرایط آرام و متعادل، كشور می‌تواند از حقوق ملت دفاع كند. درست است كه شورای انقلاب فرهنگی نهاد محترمی است اما مجلس شورای اسلامی یك قوه‌ی كشور است و احترام همه‌ی نهادها و قوا، دال به فهم درست راه رهبری است.

رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح كرد: ضمنا همان‌گونه كه روز گذشته هم بیان شد اگر برخی دوستان نصیحت حقیر را می‌پذیرفتند و از طرح موضوع منصرف می‌شدند، به صلاح مجلس و كشور بود، اما فعلا هم با تدبیر موضوع حل خواهد شد؛ و بی‌جهت نباید به این مساله چه داخل مجلس و چه بیرون آن دامن زد؛ و ان‌شاءالله از طریق درست و قانونی موضوع حل خواهد شد.

لاریجانی در پایان از نمایندگان مجلس خواست نسبت به این مسائل با مدارا عمل كنند.

در پایان نطق لاریجانی، باز هم سخنان وی با احسنت گفتن نمایندگان همراه شد...../تحلیل:ایسنا