اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات جدید درباره سارق مسلح طلا فروشی


یکی از سارقان پرونده سرقت مسلحانه از طلافروشی منطقه خانی آباد – خیابان ماهان، قاتل فراری پرونده بروجرد بود که در اردیبهشت ۹۳ بعد از به رگبار بستن مردی ۶۰ ساله از محل متواری شده بود.

خبرگزاری مهر: یکی از سارقان پرونده سرقت مسلحانه از طلافروشی منطقه خانی آباد – خیابان ماهان، قاتل فراری پرونده بروجرد بود که در اردیبهشت ۹۳ بعد از به رگبار بستن مردی ۶۰ ساله از محل متواری شده بود.

 سرهنگ آریا حاجی زاده با اشاره به پرونده سرقت مسلحانه از طلافروشی منطقه خانی آباد – خیابان ماهان، ضمن اشاره به کشف تمامی طلا و جواهرات سرقت شده از طلافروشی به کشف دومین پرونده جنایت در این پرونده اشاره و عنوان داشت: در زمان دستگیری چهار متهم پرونده سرقت مسلحانه، یکی از متهمان خود را با هویت مجعول داوود گودرزی معرفی می کند که در ادامه تحقیقات هویت واقعی وی بنام دانیال.د ( متولد ۱۳۶۷ ) شناسایی شد و در بررسی سوابق موجود در بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار مشخص می شود که وی به اتهام مشارکت در قتل عمد در شهرستان بروجرد از اردیبهشت ماه سال گذشته تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان بروجرد قرار داشته است.

سرهنگ حاجی زاده در توضیح پرونده قتل شهرستان بروجرد در سال عنوان داشت: در مورخه ۷ اردیبهشت ۹۳، وقوع یک فقره تیراندازی منجر به جنایت به پلیس آگاهی شهرستان بروجرد ارجاع شد که در آن شخصی با هویت مشخص ( ۶۰ ساله ) بر اثر اصابت چند گلوله شلیک شده از اسلحه جنگی کلاش به قتل رسیده بود.

وی گفت: در تحقیقات بعمل آمده توسط همکاران بنده در پلیس آگاهی بروجرد، پسر مقتول به عنوان مظنون دستگیر شد و در تحقیقات تکمیلی به استخدام فردی بنام حسین جهت قتل پدرش در ازای دریافت مبلغ ۵۰ میلیون تومان اعتراف کرد. بلافاصله حسین نیز در همان زمان دستگیر شد و ضمن اعتراف صریح به مشارکت در جنایت در قبال دریافت پول از پسر مقتول، عامل اصلی جنایت را یکی از دوستانش بنام دانیال معرفی می کند اما این شخص ( دانیال ) با اطلاع از دستگیری حسین، از آن زمان متواری می شود.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعتراف صریح دانیال به ارتکاب جنایت گفت : پس از شناسایی هویت واقعی متهم ( دانیال ) به عنوان متهم تحت تعقیب پرونده قتل، بلافاصله هماهنگی لازم با پلیس آگاهی بروجرد انجام و اطلاعات این پرونده جهت انجام تحقیقات از متهم در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت؛ با انجام تحقیقات، متهم که در اظهارات اولیه مدعی ارتکاب جنایت توسط همدست خود ( حسین ) شده بود، ضمن اعتراف صریح به ارتکاب جنایت به کارآگاهان عنوان داشت که در مورخه ۷ اردیبهشت ۹۳ هوا تاریک شده و مقتول نیز در مسیر بازگشت به محل سکونت خود بود؛ حسین راننده موتور و من نیز در حالیکه یک قبضه اسلحه جنگی کلاش به همراه خود داشتم، ترک نشین او بودم. زمانی که مقتول داخل کوچه شد، حسین با موتور به او نزدیک شد و من رگبار گلوله را به روی او بستم که چند گلوله به مقتول برخورد کرد و ما نیز به سرعت از محل فرار کردیم.


ویدیو مرتبط :
لحظه دستگیری سارق مسلح طلا فروشی در گلستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سارق مسلح طلا فروشی در کرج



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

دزد نقاب‌دار که توانسته بود با شلیک گلوله از یک طلافروشی در کرج سرقت کند با تلاش مأموران آگاهی استان البرز در کمتر از 48 ساعت دستگیر شد.

 سردار کامرانی صالح عصر دوشنبه گذشته در نشست خبری گفت: ساعت 19 و 30 دقیقه پانزدهم اسفندماه سال جاری پیرمرد سالخورده‌ای در تماس با مرکز فوریت‌های 110 از یک سرقت مسلحانه از طلافروشی حوالی خیابان مصباح کرج خبر داد.


مأموران کلانتری 11 پس از مخابره خبر بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند. اما سرعت عمل دزد آنقدر زیاد بود که پلیس نتوانست به‌وی برسد و دزد در یک چشم برهم زدن ناپدید شد.


دزد که بسیار ترسیده بود از بیم آنکه تحت تعقیب پلیس یا مردم قرار گیرد هنگام فرار اقدام به شلیک تیر هوایی کرده بود.


یدالله، صاحب طلافروشی که 50 سال سن دارد در گفت‌وگو با شوک می‌گوید: تقریباً ساعت 30‌‌:19 دقیقه بود، پسر جوانی که چند بار از طلافروشی خرید کرده بود دوباره وارد مغازه شد همزمان با وی زن جوانی نیز مشغول دیدن سینی طلا‌ها بود.

 

کمی صبر کرد هنگامی که مشتری از مغازه بیرون رفت مرا با تهدید اسلحه روی صندلی نشاند و خواست سینی گوشواره و انگشترها را به وی بدهم.خیلی ترسیده بودم و دستانم می‌لرزید تقریباً 300 گرم طلا را برداشت و زمانی که می‌خواست ازمغازه بیرون برود با در بسته روبه‌رو شد، از من خواست مغازه را باز کنم، پافشاری کردم و او با شلیک گلوله به پایم مجبورم کرد در را برایش باز کنم.


مردم تا صدای گلوله را شنیدند به کمک آمدند اما او به سرعت فرار کرد طوری که بعد از رسیدن پلیس دیگر ردپایی از دزد جوان نبود.


سردار کامرانی صالح درباره نحوی دستگیری این دزد جوان گفت: اگر چه او با پوشاندن بخش اعظم صورت خود به وسیله ماسک، شناسایی‌اش را سخت کرده بود، اما پلیس توانست به وسیله فیلم‌هایی که در دوربین مداربسته طلافروشی بود و همچنین شگردی که وی در سرقت به‌کار برده بود او را در کمتر از 48 ساعت دستگیر کند و تمام طلاهای سرقت شده را به مال باخته برگرداند.


به‌گزارش خبرنگار شوک، سرهنگ گل صباحی رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره دستگیری دزد جوان با هویت مصطفی گفت: با تشکیل تیم ویژه‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت و بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار و انجام چهره نگاری‌های فرضی ردپای دزد مورد نظر در یکی از قهوه‌خانه‌های کرج شناسایی شد و تحت تعقیب قرار گرفت و در یک فرصت مناسب دستگیر شد. با بازجویی سارق جوان که 30 سال سن داشت وی به سرقت مسلحانه خود اعتراف کرد.


گفت‌وگو با سارق مسلح
به چه جرمی دستگیر شدی؟
سرقت از طلافروشی.


چند سال سن داری؟
30 سال.


قبلاً به چه‌کاری مشغول بودی؟
مغازه داشتم.


چه شد که به فکر سرقت از طلافروشی افتادی؟
فکر کردم می‌توانم این طوری زودتر پولدار شوم.


الآن که دستگیر شدی چطور؟
اشتباه کردم. نه تنها به مقصد نرسیدم بلکه جوانی‌ام را از بین بردم.


نقشه سرقت را خودت کشیده بودی؟
بله.


زمـــان دستگیری در قهوه‌خانه حضـــــور داشتی؟ آنجا چه می‌کردی؟
با دوستانم بودم. البته همین قهوه‌خانه باعث شد به فکر سرقت بیفتم.


ازدواج کردی؟
خیر.


سابقه کیفری داری؟
خیر و هرگز اصلاً فکر نمی‌کردم دستگیر شوم.


بیشترین انگیزه سرقت‌ات چه بود؟
مشکلات مالی، البته حالا که فکر می‌کنم بسیار کوته فکر بودم و افکار بلند پروازانه‌ام باعث درد سرم شد.


چرا دراین مدت طلاهای سرقتی را نفروختی؟
آنقدر ترسیده بودم که اصلاً نمی‌توانستم کاری انجام دهم.


اخبار حوادث - روزنامه ایران