اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات جدید از واقعه دردناک «معراجی‌ها»


طراح صحنه‌های اکشن "معراجی ها" جزئیات واقعه دردناک صبح دیروز چهارشنبه 18 دی در پشت‌صحنه این کار را شرح داد.

خبرگزاری مهر: طراح صحنه‌های اکشن "معراجی ها" جزئیات واقعه دردناک صبح دیروز چهارشنبه 18 دی در پشت‌صحنه این کار را شرح داد.

کیوان رضایی طراح صحنه‌های اکشن فیلم - سریال "معراجی ها" در توضیح حادثه پیش آمده در پشت صحنه این اثر گفت: من و گروهم بنا به برنامه ریزی که شده بود، در بالای تپه ای نزدیک صحنه فیلمبرداری مشغول تمرین بودیم که این اتفاق ناخوشایند به وقوع پیوست.

وی افزود: طبق صحبت‌هایی که با زنده یاد شریفی و مسعود ده نمکی داشتیم قرار بود من و گروهم در شعاع بالاتری از سنگر، حدود 10 متر بالاتر مشغول تمرین شویم و با وقوع انفجار اصلی برای فیلمبرداری، گروه به صورت چپ و راست غلت بزنند و پایین بیایند.

رضایی یادآور شد: ما مشغول تمرین بودیم که ناگهان انفجار رخ داد و تنها متوجه شدیم که ماشین زنده‌یاد شریفی در حال سوختن و ترکش هایی نیز به سمت ما در حال حرکت است.

طراحی صحنه‌های اکشن "معراجی‌ها" تصریح کرد: به این ترتیب همگی افراد 5 تا 10 دقیقه به حالت درازکش بودیم تا ترکش ها به ما اصابت نکند. با پایان پرتاب شدن ترکش ها، زمانی که از جایمان بلند شدیم، متاسفانه متوجه شدیم ماشین شریفی و افرادی که کنار آن ایستاده بودند به کل سوخته اند.

رضایی در پایان تأکید کرد: شریفی به همراه رضا فرجی جانشین تولید، کارگر صحنه و یکی از مسئولان شهرک سینمایی دفاع مقدس در این حادثه از دنیا رفتند. هوز علت اصلی وقوع این حادثه مشخص نیست. تاکنون مسئولان کشوری و مدیران تلویزیون و سازمان سینمایی نیز به محل وقوع حادثه آمده‌اند.


ویدیو مرتبط :
بررسی جزییات واقعه صدای آسمان آستارا و واکنش های مختلف به آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوجوان 12 ساله‌ای که زندگی‌‌اش را در فراموشی سپری می‌کند / جزییات یک اتفاق دردناک در شهر ری



اخبار,اخبار حوادث ,طوفان تهران

 

اخبار حوادث - روایتی تلخ از طوفان تهران؛
نوجوان 12 ساله‌ای که زندگی‌‌اش را در فراموشی سپری می‌کند / جزییات یک اتفاق دردناک در شهر ری

قربانی 12 ساله طوفان تهران پس از 5 روز بیهوشی هم اکنون زندگی اش را در فراموشی سپری می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نیما مثل همیشه بعد از ظهر روزهای زوج کوله بار باشگاهش را بست و برای تمرین کشتی با برادر کوچکترش به راه افتاد و مادر و لبخند گرمی دو فرزندش را بدرقه کرد به این امید که بروند و با ورزش کردن تنی سالم داشته باشند.

نیما در حالیکه دست برادرش را سفت گرفته بود در کوچه پس کوچه های شهر ری قدم می زد تا به باشگاه ورزشی که کمی با خانه‌شان فاصله داشت برسد که ناگهان طوفانی با سرعت 120 کیلومتر وارد تهران شد، طوفانی که درختان را از جای در می آورد و دکل های برق را خم می کرد.

نیما و برادرش که از که از ترس یکدیگر را در آغوش گرفته بودند به گوشه ای پناه بردند، اما حیف چراکه سنگ نمای ساخنمانی که بسیار ناایمن به دیوار ساختمان چسبیده بود بر اثر شدت باد کنده شده و بر روی سر نوجوان 12 ساله فرود می آید.

شدت ضربه آنقدر زیاد بود که نیما از هوش می رود و سرش دچار خونریزی شدید می شود، مردم از ناله ها و فریاد های برادر نیما متوجه حادثه ای هواناک می شود و سریعا با اطلاع این موضوع به خانواده نیما او را ابتدا به بیمارستان هفت تیر منتقل می کنند اما به دلیل نبود امکانات کافی در این  بیمارستان توسط پرسنل بیمارستان هفت تیر بیمار در حالی که با مرگ چند قدم فاصله داشت به بیمارستان پیامبر اکرم (ص) منتقل می شود.

پس از تلاش تیم پزشکی، نیما 12 ساله از مرگ رهایی می یابد و پس از گذشت 5 روز بیهوشی کامل علائمی از بیداری جسمی به دست می آورد.

اکنون نیما، خانواده اش را می شناسد اما تمامی اتفاقات پیرامون خود را برای چند ساعت می تواند در حافظه اش حفظ کند به طوری که به گفته خانواده نیما او حتی پس از هر ملاقات اتفاقات قبلی را به یاد نمی آورد.

خانواده نیما از هموطنان دلسوز ایرانی خواستند تا برای سلامتی فرزندشان دستی به دعا بلتد کنند.

گفتنی است؛ شاید اگر شهرداری در نظارت و صاحب ملک توجه ویژه ای بر روی استحکام سنگ نماهای ساختمانی داشتند و اگر بیمارستان امکانات لازم برای درمان نیما را داشت شاید این اتفاق کمرنگ تر رخ می داد و اکنون نیما زندگی اش را در فراموشی سپری نمی کرد.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران