اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات استخدام در آموزش و پرورش


معاون توسعه مدیریت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استخدام و ورود ۱۰ هزار نفر به آموزش و پرورش، گفت: پنج هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و پنج هزار نفر از طریق کنکور سراسری از مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

خبرگزاری فارس: محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا به غیر از نفراتی که از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش می‌شوند، امکان جذب در این دستگاه از طریق دیگر وجود دارد؟»، اظهار داشت: بله، امسال در مهر از دو طریق، ورودی نیروی انسانی به آموزش و پرورش خواهیم داشت.

وی افزود: روش نخست پنج هزار نفری هستند که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند و از طریق آزمون استخدامی پذیرش می‌شوند و پس از آن یکسال دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان سپری می‌کنند و از مهر سال 1395 استخدام پیمانی آموزش و پرورش می‌شوند.

بطحایی به روش دومی که قرار است تعدادی نیرو جذب آموزش و پرورش شود اشاره و خاطرنشان کرد: روش دوم رویه سابقی است که از طریق دانشگاه فرهنگیان نیرو جذب آموزش و پرورش می‌شد که این کار ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال نیز پنج هزار نیرو از طریق کنکور سراسری که دارای مدرک دیپلم هستند از مهر ماه جذب آموزش و پرورش شده و به مدت چهار سال در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل و آموزش خواهند پرداخت.

وی گفت: این افراد از وقتی که وارد آموزش و پرورش شوند استخدام می‌شوند و حقوق آنها نیز برقرار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
شرایط عجیب آموزش و پرورش برای استخدام !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات استخدام 12 هزار نیرو در آموزش و‌ پرورش



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر آموزش وپرورش گفت: آزمون سال‌آینده استخدامی وزارت آموزش و پرورش زود‌تر از سال‌جاری برگزار می‌شود.

علی‌اصغر فانی در حاشیه گردهمایی معاونین پژوهشی و برنامه ریزی استان‌ها در پاسخ به پرسشی درباره موافقت دولت با استخدام ۱۲ هزار نیرو در این وزارتخانه، گفت: صحبت‌های کلی مطرح شده است فقط باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجوز صادر کند.

وی با اشاره به این مطلب که اگر تعداد دقیق استخدام در اختیار ما به صورت کتبی قرار گیرد، اعلام خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: سال آینده آزمون استخدام وزارت آموزش و پرورش زود‌تر از سال جاری برگزار می‌شود تا با مشکلی روبرو نشویم.

وزیر آموزش و پرورش سیاست جدی این وزارتخانه را پذیرش بوم از بوم عنوان کرد و گفت: ممکن است در شروع کار مشکلاتی وجود داشته باشد اما این سیاست را‌‌ رها نمی‌کنیم؛ چرا که ماندگاری نیرو مهم است.

فانی درباره آلودگی هوا و تعطیلی مدارس گفت: سلامت دانش آموزان برای ما اهمیت دارد و باید دانش آموز سالم داشته باشیم تا بتوانیم آموزش را با کیفیت دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان ذیربط درخواست می‌کنیم اقدامات دیگر را برای مقابله با آلودگی هوا انجام دهند و تمام اقدامات را منوط به تعطیلی مدارس نکنند، اظهار داشت:  این موضوع در کمیته اضطرار آلودگی مطرح کرده‌ایم.

 

اخبار اجتماعی - مهر