اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزایری: قدرت موشکی خط قرمز ایران است


معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم موضع گیری به موقع و قاطع دستگاه دیپلماسی کشور در قبال گستاخی مقامات آمریکایی گفت: برای چندین بار می‌گوییم قدرت موشکی غیر قابل مذاکره و خط قرمز ایران اسلامی است.

خبرگزاری فارس:  سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امریکا پس از دیدار با اعضای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر آمادگی برای همکاری با ایران در حل و فصل موضوع آزمایش‌های موشکی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دکترین و راهبردهای دفاعی بازدارنده و امنیت ساز خود را مستقل از خاص و نیت قدرت‌های مستکبر و بیگانگان طراحی و دنبال می‌کند و اجازه دخالت به احدی در این زمینه را نخواهد داد.

وی افزود: به مدعیان قدرت جهانی یادآوری می‌کنیم  ملت ایران از بهمن 57 از نقش و تاثیر آن‌ها در تعیین مقدرات دفاعی کشورمان خلع ید کرده‌اند و نشان داده‌اند هر دستی که بخواهد در این زمینه دخالت کند را قطع خواهند کرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ظاهرا گوش امریکایی‌ها به روی حرف حق و خواست ملت‌ها بسته است و تمایل دارند همواره از موضع زورگویی و قلدرمابانه با کشورهای مستقل و آزاده سخن بگویند، گفت: برای چندمین بار تاکید می‌شود قدرت موشکی غیر قابل مذاکره و از خطوط قرمز ملت ایران بوده و برای توسعه توانمندی‌های دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: به رغم مواضع صریح رهبری معظم و خواست خدشه ناپذیر ملت ایران، ظاهرا امریکایی‌ها همچنان در رویای سریال برجام‌ها هستند که یکی از آن‌ها سلب اقتدار دفاعی و تضعیف قدرت موشکی نیروهای مسلح ما است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران قربانی تهاجمات آمریکا و متحدان منطقه‌ای کاخ سفیده بوده و راهبرد خود را بر عدم غفلت راهبردی برابر سیاست‌ها و نقشه‌های آن‌ها قرار داده است، تصریح کرد: امریکایی‌ها همچنان در چنبره محاسبات غلط علیه ایران گرفتار هستند. به آن‌ها توصیه می‌کنیم با عینک شفاف و واقع بین به مسائل جهانی به ویژه آنچه در ایران و منطقه می‌گذرد نظاره کنند و بدانند مدت‌ها است که عینک کدخدایی و خود را ابرقدرت بلامنازع جهان دانستن زیر پای ملت ها شکسته است.

وی تصریح کرد: اگر امریکایی‌ها مقداری به هزینه‌هایی که در دهه‌های اخیر در منطقه پرداخته‌اند بیاندیشند، کمی رعایت احتیاط را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم برخورد قاطع و شفاف با دخالت امریکایی‌ها در مسائل ایران به ویژه در حوزه دفاعی گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می‌رود در قبال گستاخی‌های امریکا به ویژه وزیر امور خارجه ایالات متحده به موقع و قاطعانه واکنش نشان دهند و با اعلام وحدت راهبردی و اراده ملی در ایران اسلامی برای صیانت،‌ تقویت و توسعه ظرفیت‌های دفاعی و موشکی وجود هرگونه شکاف و دوگانگی در این زمینه را از ذهن مقامات امریکایی پاک کنند.

وی افزود: به فضل الهی و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری نفوذ جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون در فراتر از منطقه توسعه یافته و جوامع بشری را شیفته گفتمان انقلاب اسلامی ساخته است تداوم خواهد یافت و در آینده‌ای نه چندان دور حقیقت بیداری ملت‌ها افول سلطه آمریکایی را رقم خواهد زد.

(برای مشاهده اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا اینجا را کلیک کنید)


ویدیو مرتبط :
قدرت موشکی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سردار جزایری: کاخ سفید بداند قدرت موشکی از خطوط قرمز ایران است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سردار  جزایری

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: کاخ سفید بداند که ظرفیت‌های دفاعی و قدرت موشکی به ویژه در دوره پرفتنه و پر تهدید کنونی از خطوط قرمز ملت ایران و پشتوانه امنیت ملی کشور بوده و به احدی اجازه دست اندازی به آن داده نخواهد شد.

به گزارش فارس ، سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با مضحک خواندن تلاش اوباما در گره زدن تسهیل فرایند لغو تحریم‌ها به توقف برنامه موشکی کشورمان اظهار داشت: پیمان شکنی و بدعهدی ذات منطق امریکایی است و معاهدات با دولت‌ها تا هنگامی مقبول و مورد پذیرش و تمکین کاخ سفید است که کشورها به گونه‌ای عمل کنند که خود را نیازمند سلطه امریکایی بدانند و بگویند ما تحت این سلطه می‌توانیم منافع مورد نظر را تأمین و امریکایی‌ها هم منافع خودشان را بدست آورند.

وی افزود: البته محاسبات امریکایی در قبال جمهوری اسلامی و ملت ایران کاملا غلط و اشتباه است و تجربه نشان داده است که هوشمندی نظام و بصیرت، آگاهی، غیرت‌مندی و استقلال طلبی و خود اتکایی ایرانی ها همواره آرزوی آنها در این زمینه را بر باد داده است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با وقیحانه خواندن اظهارات رئیس هیأت حاکمه امریکا تصریح کرد: کاخ سفید بداند که ظرفیت‌های دفاعی و قدرت موشکی به ویژه در دوره پرفتنه و پر تهدید کنونی از خطوط قرمز ملت ایران و پشتوانه امنیت ملی کشور بوده و به احدی اجازه دست اندازی به آن داده نخواهد شد.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه بدعهدی امریکا واقعیت درس آموز و انکار ناپذیر امروز به شمار می رود و دولت و ملت ایران بایستی خود را مهیای مواجهه هوشمندانه و موفق با آثار و پیامدهای آن کنند، گفت: نسخه نجات بخش و تضمین کننده موفقیت‌های بزرگ و پیشرفت‌های آینده کشور راهبرد باور و اتکاء به توان داخلی است لذا ضروری است همه دستگاه‌ها و فعالان اقتصادی و مراکز ملی و آموزشی مربوطه با لبیک به رهبر معظم انقلاب در راستای شعار سال 95 اقدام و عمل نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی و مقاومت اقتصادی را در دستور کار قرار دهند.

وی تأکید کرد: مطالبه رهبری معظم و ملت عزیز ایران سرعت بخشیدن به کلید زدن اقدامات معطوف به اقتصاد مقاومتی است و نیروهای مسلح نیز آماده هرگونه کمک به دولت و نقش آفرینی در عرصه این فریضه بزرگ ملی هستند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح هرگونه غفلت و کوتاهی در اهتمام و اقدام نسبت به این راهبرد بزرگ را نابخشودنی و مستوجب قضاوت‌های سخت نسل‌های آینده دانست و خاطرنشان کرد: دوره شعار و رویکردها و رفتارهای تشریفاتی در موضوع اقتصاد مقاومتی به پایان رسیده است اکنون زمان اقدام و عمل است و از همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود با عبور از وعده‌ها و وعیدهای بی پشتوانه و فریبنده جبهه دشمن با تکیه بر توانمندی‌های بومی و ظرفیت‌های ملی اقتصاد مقاومتی را مسیر موفقیت در عرصه حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم قرار داده و بدخواهان نظام و ملت ایران را ناامید و رسوا سازند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان گفت: کلید حل مشکلات جاری عرصه اقتصادی در داخل کشور است و نباید به کلید زنگ زده و شکننده‌ای که خارجی‌ها به ما نشان می‌دهند امید بست. خوشبختانه تجربه موفق نیروهای مسلح در این زمینه پشتوانه بسیار مناسبی است که می‌توان با درس آموزی از آن از مشکلات پیش روی با سرعت عبور کرد.


 اخبار سیاسی -  فارس