اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات قتل دختر بچه در گروگانگیری 6 میلیاردی



اخبار حوادث - دادستان بناب گفت:
جزئیات قتل دختر بچه در گروگانگیری 6 میلیاردی

مرد آشنا توطئه گروگانگیری 5/1 میلیون یورویی دختر دانش‌آموزی را طراحی کرد که پایان بسیار هولناکی داشت.

تاجر آهن در بناب وقتی سه آدم‌ربا دستگیر شدند باور نمی‌کرد دخترش به قتل رسیده است. ظهر یکشنبه ششم مهرماه سال جاری وقتی زنگ آخر مدرسه دخترانه‌ای در بناب به صدا درآمد دختران دانش‌آموز با خنده و شادی از مدرسه خارج شدند و هر یک به سمت خانه‌‌هایشان رفتند. «زهرا» 12 ساله نیز غافل از اینکه سرنوشت شومی در کمینش است سوار سرویس مدرسه شد تا به خانه برود. دقایقی نگذشته بود که راننده سرویس وارد خیابان بنفشه شد و دید خیابان در دست تعمیر است. به ناچار زهرا از خودرو پیاده شد تا قدم‌زنان به سمت خانه برود.


دختر دانش‌آموز هنوز چند قدم برنداشته بود که ناگهان سه مرد مرموز به وی نزدیک شدند و دست و پایش را گرفته و به زور سوار خودرو کردند. خودروی گروگانگیران با سرعت سرسام‌آوری خیابان بنفشه را ترک کرد و سه مرد خشن با بی‌اعتنایی به گریه‌ها و التماس‌های دختر دانش‌آموز خود را به مخفیگاهشان رساندند.


   ساعتی بعد
ساعتی نگذشته بود، وقتی مادر چشم به راه نگران دخترش شد دلشوره عجیبی گرفت و نمی‌دانست چه سرنوشتی برای زهرا رقم خورده است. مرد تاجر وقتی همسرش تماس گرفت و از بازنگشتن دخترشان خبر داد هنوز اقدامی نکرده بود که زنگ موبایلش به صدا درآمد. آن سوی خط مرد ناشناس ادعای هولناکی داشت.


وی گفت دخترش را گروگان گرفته‌اند و اگر 5/1 میلیون یورو – 6 میلیارد و 750 میلیون تومان- را در مدت 48 ساعت آینده تهیه نکند جان دخترک به خطر می‌افتد و زهرا را خواهند کشت.  پدر زهرا که تاجر آهن است وقتی تهدید آدم‌ربایان را جدی دید همان لحظه به آنان قول داد پول را تهیه و سر قرار خواهد رفت.


پدر نگران به فکر تهیه پول بود تا 48 ساعته آن را تهیه و در ازای نجات جان دخترش بپردازد. 48 ساعت گذشت اما خبری از تماس آدم‌ربایان با خانواده مرد تاجر نشد. پدر نگران وقتی دید آدم‌ربایان با وی تماس نگرفتند از ترس اینکه مبادا جان دخترش به خطر افتاده باشد ماجرای این گروگانگیری را به تیم‌های قضایی و پلیسی بناب خبر داد. «سعید قاسمی‌وند» دادستان عمومی بناب درباره این آدم‌ربایی به خبرنگار شوک گفت: روز یکشنبه ششم مهرماه سال جاری پس از تعطیلی شیفت صبح مدارس، یک دانش‌آموز در راه بازگشت به خانه از سوی سه آدم‌ربا ربوده شد. بلافاصله برای نجات جان زهرا وارد عمل شدیم و پی بردیم ربایندگان در ازای آزادی دختر پول میلیاردی درخواست کرده و قرار گذاشته‌اند دو روز بعد محل قرار را اطلاع بدهند.


وی افزود: با توجه به اینکه تماس تلفنی از سوی گروگانگیران با پدر زهرا صورت نگرفته بود نیروهای امنیتی و قضایی برای ردیابی آنان وارد عمل شدند و سرانجام با گذشت هفت شبانه‌روز روز 13 مهرماه سال جاری سه آدم‌ربا به دام افتادند. به گفته وی متأسفانه دو روز پس از آدم‌ربایی، دختر 12 ساله توسط ربایندگان جنایتکار خفه شده و در حیاط خانه یکی از آنان دفن شده بود که یکشنبه شب جنازه وی توسط مأموران از زیر خاک بیرون کشیده شد.


وی در پایان گفت: انگیزه ربایندگان باجگیری بوده و یکی از آنان از آشنایان و فامیل‌های دور خانواده مرد تاجر بوده است. بنابر این گزارش، جسد دختر دانش‌‌آموز در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت تا علت اصلی مرگ شناسایی شود.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
جزئیات گروگانگیری ۵ روزه در شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل دختر دانشجو با «سیانور» برای گروگانگیری ۳ میلیاردی



قتل دختر دانشجو با «سیانور» برای گروگانگیری ۳ میلیاردی

گروگانگیر سه میلیاردی که دختر دانشجو را با سم سیانور به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه مدعی شد قصد خودکشی داشته اما دختر جوان به اشتباه آبمیوه مسموم را خورده بود.

 ساعت ۲۳ روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه سال گذشته زنی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کرد: فرد یا افراد نا‌شناسی از طریق ارسال پیامک مدعی ربودن دخترم شده و در ازای آزادی وی درخواست مبلغ ۳ میلیارد تومان پول کرده‌اند.

 

با آغاز تحقیقات از مادر یاسمن ۲۲ ساله، وی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: دخترم حدود ساعت ۱۳ روز چهارشنبه با خودرو شخصی خود و به قصد رفتن به کافی نت از خانه خارج شد و تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از وی بی‌اطلاع بودم تا اینکه از طریق تلفن همراه وی پیامکی برای من مبنی بر ربوده شدن دخترم ارسال شد که در آن آدم ربایان در ازای آزادی یاسمن درخواست مبلغ ۳ میلیارد تومان وجه نقد در قالب ۳۰۰ بسته تراول پنجاه هزار تومانی کرده و تهدید کردند که در صورت اطلاع موضوع به پلیس دیگر دخترتان را نمی‌بینید.


همزمان با ارائه آموزش‌های لازم به مادر فقدانی، بلافاصله مشخصات خودرو شخصی فقدانی - یک دستگاه خودرو تویوتا کرولا - به همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم سراسری پلیس ثبت و دیگر اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه آدم ربایان آغاز شد.

 

در ادامه تحقیقات پلیسی و در ردیابی‌های تیم‌های ویژه آگاهی، در کمتر از ۲۴ ساعت مخفیگاه فرد درخواست کننده پول به نام«حمیدرضا. گ» ۲۵ ساله در منطقه کامرانیه جنوبی شناسایی شد اما با توجه به احتمال هرگونه اقدام برای تهدید جان دختر ربوده شده، کارآگاهان این شخص را تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار دادند تا با شناسایی دیگر همدستان احتمالی، در یک عملیات غافلگیرانه اقدام به دستگیری ربایندگان و آزادی گروگان کنند.


ادامه تحقیقات پلیسی نشان داد که «حمیدرضا» از هم دانشگاهی‌های یاسمن است که از حدود یک سال پیش با وی در یک دانشگاه تحصیل کرده و به همین علت، گروگان را به خوبی می‌شناسد. با جمع بندی اطلاعات به دست آمده در خصوص هویت حمیدرضا‌، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که وی در هر شکل ممکن و به تصور خود با هدف شناسایی نشدن از سوی پلیس، اقدام به کشتن یاسمن خواهد کرد که با انجام هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی، حمیدرضا شامگاه ۲۲ دی ماه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی از مدارک شخصی متعلق به یاسمن کشف شد.


با دستگیری متهم، بلافاصله تحقیقات از وی آغاز شد و در حالی‌که ابتدا منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت فقدانی بود اما با توجه به دلایل و مدارک غیر قابل انکار، سرانجام لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که پیش از ارسال پیامک برای مادر یاسمن، جسد وی را به سوهانک انتقال داده و در آنجا دفن کرده است.


با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که صبح روز‌گذشته جلسه محاکمه به ریاست قاضی اصغرزاده برگزار شد. در این جلسه اولیای‌دم مقتول برای قاتل دخترشان تقاضای قصاص کردند.


سپس حمیدرضا در جایگاه قرار گرفت و گفت: ۲۰ دی ماه، به بهانه انجام پروژه تحقیقاتی با یاسمن در فرمانیه ملاقات کرده تا به کافی‌نت برویم. با توجه به اینکه از قبل تصمیم به خودکشی داشتم، به اتفاق یاسمن و به بهانه خوردن آبمیوه در مقابل یک آبمیوه فروشی در خیابان اندرزگو توقف کرده و پس از خرید دو لیوان آب پرتقال در یکی از لیوان‌ها سم سیانور ریختم تا خودکشی کنم.

 

می‌خواستم در حضور یاسمن خودکشی کنم زیرا او از مشکلاتم خبر داشت. اما اشتبا‌ها آبمیوه حاوی سم را به یاسمن دادم. بعد از مرگ یاسمن با خودروی او جسد را به سوهانک برده و در آنجا دفن کردم. من قصد کشتن او را نداشتم و فقط می‌خواستم خودکشی کنم.


متهم در خصوص انگیزه خود در خصوص ارسال پیامک و درخواست مبلغ ۳ میلیارد تومان نیز مدعی شد: پس از دفن کردن جسد یاسمن، با توجه به اطلاعاتی که از وضعیت مالی خانواده یاسمن داشتم تصمیم به این کار گرفتم.


پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند./قانون