اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات حادثه تروریستی مرز ایران و پاکستان


فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تشریح واقعه شب گذشته، جزئیات تازه ای از این حادثه مطرح کرد.

خبرگزاری مهر: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تشریح واقعه شب گذشته، جزئیات تازه ای از این حادثه مطرح کرد.

سردار قاسم رضائی در اینباره اظهار داشت: عصر روز دوشنبه در منطقه مشترک مرزی ایران و پاکستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان مرزبانان این منطقه بر اساس وظایف ذاتی که حفظ و مراقبت از مرزها است، در حال انجام ماموریت بودند که یک گروه تروریستی از خاک پاکستان تقریبا در ۲۰ متری مرز در ارتفاعات منطقه، با ایجاد درگیری ضمن تعدی و تجاوز به حقوق و خاک کشورمان ۸ نفر از مرزبانان این منطقه را به شهادت رساندند.

وی افزود: با توجه به این که مرزبانان این منطقه بدون همکاری دولت پاکستان در حقیقت مرزبانی دو کشور را برعهده دارند اما متاسفانه با بی توجهی طرف پاکستانی مواجه هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد:در طول یک سال گذشته بیش از ۷۰ فقره درگیری و تجاوز مرزی از خاک پاکستان را شاهد بودیم و هر اتفاق مرزی که در این منطقه رخ می دهد عقبه آن به پاکستان برمی گردد و این موضوع قابل قبول کشور ما نیست.

وی با اشاره به این که کشور پاکستان مامن متخلفان شده، افزود: بیش از ۸۰ گروه متخلف، قاچاقچی و ... که از دست قانون جمهوری اسلامی ایران فرار نموده اند در خاک پاکستان اسکان یافته و از همان جا هدایت گروه خرابکارانه را بر عهده دارند.

رضائی ضمن تسلیت به خانواده شهدا گفت: از دولت پاکستان می خواهیم همیت مرزی داشته و نسبت به کنترل مرزهای کشور خود اهتمام بیشتری نشان دهند تا بیش از این شاهد این گونه اتفاق های تلخ نباشیم.

سردار قاسم رضائی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی بامداد امروز به منظور بررسی حادثه تروریستی مرزهای جنوب شرق ایران به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

شب گذشته طی کمین اشرار مسلح در منطقه مرزی معروف به میل ۲۳۹ در جنوب شرق ایران هشت مامور مرزبانی شهید شدند.


ویدیو مرتبط :
جزئیات حادثه تروریستی در سراوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش پاکستان به حادثه تروریستی در مرز ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , حادثه تروریستی

تسنیم اسلم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز چهارشنبه گفت: پاکستان به شدت این اقدام تروریستی را محکوم و با خانواده های قربانیان و دولت ایران ابراز همدردی می کند.

دولت پاکستان به ایران تضمین داد که سرویس های امنیتی این کشور در حال تحقیق در خصوص حادثه تروریستی اخیر هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پاکستان تودی؛ پاکستان همچنین از مقامات ایران خواسته است هر گونه شواهد و اطلاعات موجود مربوط به این حادثه را در اختیار اسلام آباد قرار دهند.

دوشنبه شب در درگیری ماموران مرزبانی کشورمان و اشرار حد فاصل نگور- جکیگور در جنوب سیستان و بلوچستان 8 نفر از مرزبانان کشورمان به شهادت رسیدند.

تسنیم اسلم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز چهارشنبه گفت:  پاکستان به شدت این اقدام تروریستی را محکوم و با خانواده های قربانیان و دولت ایران ابراز همدردی می کند.


اخبار سیاست خارجی -  واحد مرکزی خبر