اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جریمه یک جراح به خاطر دریافت زیرمیزی


یک متخصص جراحی مغز و اعصاب در اصفهان به دلیل دریافت زیرمیزی از بیمار، توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان جریمه نقدی شد.

خبرگزاری ایرنا: یک متخصص جراحی مغز و اعصاب در اصفهان به دلیل دریافت زیرمیزی از بیمار، توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان جریمه نقدی شد.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: پرونده این پزشک متخلف که از بیمار مبلغ 20 میلیون ریال زیرمیزی گرفته بود با شکایت شاکی در شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان رسیدگی شد.

غلامرضا صالحی افزود: پزشک متخلف با احراز تخلف توسط شعبه رسیدگی کننده، علاوه بر محکومیت به استرداد مبلغ اخذ شده به شاکی، به پرداخت مبلغ 40 میلیون ریال جریمه نقدی (دو برابر مبلغ زیرمیزی) در حق دولت نیز محکوم شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پارسال از برخورد جدی با پزشکان زیرمیزی بگیر در اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: در کشور جایی برای طبابت این قبیل افراد وجود ندارد.
دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به تهیه و تدوین کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت افزود: این کتاب مقدمه ای است بر اینکه حقوق ارایه دهندگان خدمت به نحو شایسته تامین و از پرداخت های غیرقانونی پیشگیری شود.

مدیر روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان اصفهان نیز روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پزشکان متخلف که اقدام به دریافت زیرمیزی می کنند؛ بار اول به جریمه نقدی معادل دو برابر رقم دریافتی محکوم می شوند.

محسن شکیب راد افزود: پزشکان متخلف در بار دوم دریافت زیرمیزی به جریمه نقدی معادل پنج برابر رقم دریافتی و برای بار سوم به جریمه نقدی معادل 10 برابر رقم دریافتی محکوم می شوند.

وی تصریح کرد: در صورت ارتکاب جرم برای بیشتر از سه بار، مجوز طبابت پزشک متخلف لغو خواهد شد.

افرادی که از پزشکان متخلف بابت دریافتی های غیرقانونی (زیرمیزی) شکایت دارند می توانند به اداره کل تعزیرات حکومتی یا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
نیمه شبنامه11/معوقات بانکی/زیرمیزی به خاطر تورم است/

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جریمه پرسپولیس به خاطر کثرت دریافت کارت


پرسپولیس به علت گرفتن 5 کارت زرد، جریمه نقدی شده است. جریمه‌ای که در تاریخ لیگ فوتبال بی‌سابقه بوده است.

ورزش سه: در حالی که دریافت کارت زرد به معنای تام کلمه، بی انضباط بودن نیست و دریافت کارت زرد ممکن است یکسره به علت بازی فیزیکی باشد اما پرسپولیس به خاطر گرفتن کارت زرد، جریمه شده است.

اگر دریافت کارت زرد، جزو رذایل قابل جریمه فوتبالی باشد بسیاری از بهترین و ارزشمندترین بازیکنان فوتبال ایران در سالیان گذشته مستحق این عقوبت هستند.

نکونام با 25 کارت زرد و یک کارت قرمز، حسین کعبی با 24 کارت زرد و یک کارت قرمز، تیموریان با 23 اخطار و یک اخراج. علی کریمی با 15 کارت زرد، محمد نصرتی با 13 کارت زرد، مسعود شجاعی با 13 کارت و یک کارت قرمز، معدنچی با 12 کارت زرد و یحیی گل‌محمدی با 11 کارت زرد، پرکارت‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ملی هستند.

با این حال اکثر این بازیکنان اخطار و اخراج‌ها را به علت مسائل فنی فوتبال کسب کرده و هیچکدام از این نفرات به خاطر کثرت کارت زرد، محرومیتی مافوق محرومیت قانونی بعد از 2 کارت زرد یا کارت قرمز نداشته است.

5 کارت زرد در یک بازی اتفاقی است که در تاریخ لیگ ایران به کرات صورت گرفته، در تاریخ لیگ‌برتر موارد کسب 8 کارت زرد یا 3 کارت قرمز را در یک بازی داشته‌ایم اما برای اولین بار تعدد کارت زرد و قرمز باعث صدور یک چنین رای ویژه ای شده است. آن هم صدور کارت در بازی که قانون تعریف شده ای ندارد و همواره به سلیقه داور در نوع کنترل بازی مربوط است.