اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جروزالم پست : پروژه 1 میلیارد دلاری جنگ سایبری ایران



 

 

جروزالم پست : پروژه 1 میلیارد دلاری جنگ سایبری ایران

 

یك روزنامه اسراییلی در گزارشی مدعی شد كه ایران اخیرا یك پروژه یك میلیارد دلاری برای تقویت توان جنگ سایبری خود تعریف كرده است .

روزنامه اسراییلی جروزالم پست با طرح این ادعا نوشته است كه هدف این پروژه تقویت توان دفاعی و تهاجمی سایبری ایران و نیز به استخدام درآوردن كارشناسان برجسته حوزه سایبر را شامل می شود.

جروزالم پست در ادامه می نویسد ایران در ماه های گذشته مواجه با حملات سازمان یافته سایبری علیه تاسیسات هسته ای و نظامی خود بوده است .

بر اساس این گزارش اسراییل نیز اخیرا یك واحد جنگ سایبری در ارتش خود راه انداخته است كه اهدافی مشابه با اهداف واحد جنگ سایبری ایران دارد.

جروزالم پست در ادامه به طرح این ادعای شبكه اسپانیایی زبان " یونی ویژن " پرداخته كه بر اساس آن ادعا شده اخیرا دیپلمات های ایرانی و ونزوئلایی در مورد انجام حملات سایبری علیه اهدافی در آمریكا از جمله نیروگاه های هسته ای این كشور گفتگوهایی داشته اند .

این گزارش روزنامه اسراییلی در حالی مطرح می شود كه روز پنج شنبه نیز مدیر گوگل در گفتگو با شبكه تلویزیونی " سی ان ان " آمریكا با اشاره به این موضوع كه ایرانی ها قابلیت و استعداد بالایی در جنگ سایبری دارند مدعی شد كه ایران از این لحاظ یك تهدید جدی برای امنیت سایبری در جهان است .

" اریك اشمیت " به سی ان ان گفت :‌"  ایرانی‌ها به تازگی توانستند از طریق هک هوشمندانه، کنترل رفت و آمد اطلاعات اینترنتی را به دست بگیرند . هیچ کس به درستی نتوانست بفهمد آنها چگونه این کار را کردند. آنها به دلایلی که به درستی برای ما روشن نیست، به طرز غیرمنتظره‌ای در جنگ سایبری با استعداد هستند  بنابراین به وضوح ایرانی‌ها در آینده، تهدیدی برای امنیت سایبری به شمار خواهند رفت."

مدیر گوگل در ادامه خاطر نشان كرده است  که همیشه این نگرانی وجود دارد که ایرانی‌ها به نحوی به نرم‌افزارهای کدگذاری شده، نفوذ کرده باشند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
جنگ سایبری ایران و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جروزالم پست: ایران به دنبال تدارک حمله سایبری علیه اسرائیل است



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,حمله سایبری ایران علیه اسرائیل

 

اخبار سیاست خارجی - جروزالم پست: ایران به دنبال تدارک حمله سایبری علیه اسرائیل است

ایران نیروهای نخبه از جوانان را انتخاب و توانایی های آنها را در مدیریت جنگ الکترونیک توسعه می دهد. این همان موضوعی است که راز افزایش ملموس توجه اسرائیل به دفاع سایبری در مقابل حملات الکترونیکی و مبارزه با جاسوسی الکترونیکی را فاش می کند.

 رسانه های غربی به ویژه آمریکایی به تازگی گزارش های مشروحی را درباره قدرت بخش های الکترونیک ایران در حملات سایبری منتشر کرده اند و همین موضوع نگرانی اسرائیلی ها را برانگیخته است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در گزارش نخست صفحه اول خود نوشت: ایرانی ها دارای بانکی از اهداف غیرقابل پیش بینی و ناگهانی برای حملات سایبری آینده علیه اسرائیل هستند.

در این گزارش اضافه شده است: کارشناسان اسرائیلی گفته اند ایران به دنبال زمینه سازی آینده الکترونیک است که قطعا چنین آینده ای با جنگ یا بدون جنگ برای اسرائیل، غیرقابل تحمل خواهد بود.

"یعقوب لابین" تحلیلگر امور نظامی در بخشی از این گزارش گفته است: قدرت سایبری ایران به عنوان یک کشور بسیار متفاوت با قدرت شرکت هاست که تلاش می کنند سازمان ها و بخش های زیرساختی کشورهای دیگر را مورد حمله قرار دهند. ایران در حال جذب بهترین و بزرگترین کارشناسان کامپیوتری و حمایت از آنهاست.

"استی بیشین" عضو واحد جاسوسی ارتش اسرائیل که برای مدت زمان زیادی در بخش جمع آوری اطلاعات و شنود فعالیت می کرد نیز گفت: مهاجمان سابیری ایرانی به خوبی ساختار اینترنت و فضای سایبری و طبقه بندی دفاعی را می شناسند به همین دلیل، نفوذ در شبکه های اینترنتی و به دست آوردن فهرست مسؤولین برای آنها آسان است. کافی است به عنوان یک فرد خیالی وارد شبکه های اجتماعی شد و سپس نفوذگران اهداف خود را محقق کنند.

بیشین که هم اکنون ریاست بخش برنامه های سایبری را در صنایع فضایی اسرائیل برعهده دارد افزود: هدف این جاسوسی ها مشخص کردن نقاط ضعف در شبکه های اینترنتی است که برای امنیت ملی اسرائیل بسیار مهم است. چنین حملاتی می تواند بر کارکرد اساسی کابینه اسرائیل تاثیر بگذارد. هنگامی که یک دستگاه کامپیوتر به ویروس مبتلا می شود آنها می توانند به هدف داخلی و اصلی برسند و سپس اطلاعات مورد حمله را برای هکرها بفرستند تا زمینه حمله گسترده فراهم شود.

وی افزود: شبکه آب و برق، فرودگاه ها، شبکه حمل و نقل درون و برون شهری و فعالیت های نظامی از جمله مراکزی هستند که می توانند هدف حملات سایبری باشند. در چنین حملاتی، مهاجم می تواند پنهان شده و مانع از پیگیری خود شود. به همین دلیل، دفاع واقعی در برابر چنین حملاتی وجود ندارد.

به گفته کارشناسان اسرائیلی، ایران دارای تجربه، توانایی علمی و فناوری و آگاهی لازم برای توسعه توانمندی های خود در زمینه حملات سایبری و تحقق اهداف است به ویژه که جمهوری اسلامی ایران نیروهای نخبه از جوانان را انتخاب و توانایی های آنها را در مدیریت جنگ الکترونیک علیه دشمنان خود توسعه می دهد. این همان موضوعی است که راز افزایش ملموس توجه اسرائیل به دفاع سایبری در مقابل حملات الکترونیکی و مبارزه با جاسوسی الکترونیکی را فاش می کند.
اخبار سیاست خارجی - عصرایران