اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جراحی «تیروپلاستی» بر روی جوان مشهدی


عمل جراحی تغییر تن صدا (تیروپلاستی) بر روی یک جوان 21 ساله به طور موفقیت آمیز در بیمارستان قائم (عج) مشهد انجام شد.

خبرگزاری ایرنا: عمل جراحی تغییر تن صدا (تیروپلاستی) بر روی یک جوان 21 ساله به طور موفقیت آمیز در بیمارستان قائم (عج) مشهد انجام شد.

دکتر احسان خدیوی که این عمل جراحی را انجام داده است گفت: جوان مورد جراحی قرار گرفته از نظر هورمونی و علائم بلوغ طبیعی بوده اما صدای او در حالت زنانه باقی مانده بود.

دانشیار گوش،حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این عمل جراحی در مدت حدود نیم ساعت تحت بی حسی موضعی انجام شد.

وی اظهار کرد: تغییر تن صدای انسان از مردانه به زنانه و از زنانه به مردانه اغلب برای افرادی انجام می شود که در سن بلوغ علائم آن را پیدا کرده اما صدای آنها در حالت زنانه و یا مردانه باقی مانده است.

وی با بیان اینکه عمل های جراحی تغییر تن صدا با تکنیک خاصی بر روی طناب های صوتی فرد انجام می شود، افزود: در کشور ما اغلب افرادی که با این مشکل مواجه هستند به دلیل عدم اطلاع از انجام این عمل، برای درمان اقدام نمی کنند.

خدیوی خاطر نشان کرد: در ابتدا برای افرادی که صدای آنها با جنسیتشان تطابق ندارد، دوره های گفتار درمانی گذاشته می شود و در صورت عدم معالجه با گفتار درمانی، عمل جراحی تیروپلاستی پیشنهاد می گردد.

وی گفت: این عمل جراحی برای افرادی که تغییر جنسیت داده اند نیز قابل انجام است.


ویدیو مرتبط :
سومین عمل جراحی مغز دکتر مشهدی زاده در بیمارستان سجاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش جالب یک دختر جوان بعد از جراحی دندان عقل +تصاویر



اخبار گوناگون - واکنش جالب یک دختر جوان بعد از جراحی دندان عقل +تصاویر

اخیرا ویدئوی بسیار جالبی در فضای مجازی منتشر شده است که واکنش جالب یک دختر جوان بعد از جراحی دندان عقلش را به نمایش می کشد.

اخیرا ویدئوی بسیار جالبی در فضای مجازی منتشر شده است که واکنش جالب یک دختر جوان بعد از جراحی دندان عقلش را به نمایش می کشد. این دختر امریکایی 15 ساله بعد از جراحی دندان عقلش در حالی که اشک می ریزد رو به دوربین به مادرش میگوید چرا دکتر لب پایینی او را بریده است. او با گریه میگوید لبش را حس نمیکند .

 

اخبار , اخبار گوناگون , جراحی دندان عقل

 

مادرش در حالیکه میخندد سعی میکند با یک رژلب که روی لب او میکشد ثابت کند او لب دارد اما این دختر با گریه میگوید میداند که آنها سعی میکنند او را آرام کنند اما او لب ندارد و اضافه میکند آرزو داشته از رژ لب های گوناگون استفاده کند اما حالا بدون لب از زندگی سیر شده است. مادرش میگوید وقتی اثر بی حسی جراحی از بدن او خارج شد به این فیلم کلی خندیده است ، آنها این فیلم را در یوتوب منتشر کردند و تا کنون بیش از 180 هزار نفر این فیلم را دیده اند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جراحی دندان عقل

اخبار گوناگون - پرداد