اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جایگزین آمپول دندانپزشكی کشف شد


دانشمندان دانشگاه كمبریج مدعی شده‌اند كه یك ژل جدید بیهوشی متعلق به گیاهی در اعماق جنگل‌های آمازون در پرو می‌تواند جایگزین آمپول دندانپزشكی شده و ییماران را از هراس درد این آمپول نجات دهد.

 ایسنا:  دانشمندان دانشگاه كمبریج مدعی شده‌اند كه یك ژل جدید بیهوشی متعلق به گیاهی در اعماق جنگل‌های آمازون در پرو می‌تواند جایگزین آمپول دندانپزشكی شده و ییماران را از هراس درد این آمپول نجات دهد.

قبایل بومی پرو در قرن‌ها پیش موفق به شناسایی ویژگی‌های جالب ضد درد گیاه Acmella oleracea شده و از این ماده برای درمان دندان‌درد، زخم،‌ آبسه و پاكسازی دندانها استفاده می‌كردند.

دكتر فرانسوا باربیرا فریدمان از دانشگاه كمبریج كه در سال 1975 به عنوان اولین غربی در میان جامعه مخفی قبایل پذیرفته شده و 30 سال گذشته را به زندگی در میان این افراد گذرانده، این درمان را در جراحی‌های دندانی مدرن قابل استفاده خوانده است.

به گفته وی این گیاه كه با متوقف كردن پایانه‌های عصبی برای ارائه یك تاثیر بی‌حسی كار می‌كند، تا بیش از یك ساعت دوام داشته و در مراحل اولیه کارآزمایی‌های بالینی بدون هیچ تاثیر جانبی با موفقیت عمل كرده و رضایت بیماران را در پی داشته است.

این دارو در صورت ادامه یافتن آزمایشات، احتمالا تا سال 2014 به عنوان یك جایگزین طبیعی برای ضددردهای مصنوعی داروهای ضد عفونت وارد بازار خواهد شد.

این ژل از گیاه گل دار زرد رنگ Acmella oleracea اعماق جنگلهای آمازون حاصل شده و در قرون 18 و 19 با عنوان گیاه دندان درد توسط ملوانان به جنوب آسیا نیز منتقل شد.

از این داروی گیاهی می‌توان در ععصب كشی و كاشت دندان و همچنین كاهش درد كشیدن دندان در كودكان استفاده كرد.


ویدیو مرتبط :
کشف کرم جایگزین بوتاکس که بازیگران استفاده میکنند/کاملا گیاهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پالس الکتریکی بدون درد جایگزین آمپول بی‌حس‌کننده دندان



اخبار , اخبار علمی, تزریق آمپول بی‌حسی

بسیاری از مردم از دندانپزشکی می‌ترسند زیرا با وجود تزریق آمپول بی‌حسی باز هم بافت، درد را حس می‌کند؛ اکنون دانشمندان نشان داده‌اند که یک پالس برق می‌تواند بطور عمیق بی‌حسی موضعی در محل مورد نظر ایجاد کند.

دانشمندان دانشگاه سائوپائولو در برزیل دو داروی رایج بی‌حسی موسوم به پریلوکائین هیدروکلراید و لیدوکائین هیدروکلراید را با یک پلیمر برای تشکیل یک هیدروژل ترکیب کردند. این پلیمر برای چسبناک کردن ترکیب، به آن اضافه و به دیواره دهان خوکها اعمال شد.

 

با استفاده از فرآیندی موسوم به یونتوفورزیس، یک جریان الکتریکی ملایم و بدون درد به داخل این هیدروژل اعمال شد. در نتیجه، نفوذ پریلوکائین هیدروکلراید به داخل بافت 12 برابر افزایش یافت و تاثیر بی‌حسی آن نیز نه تنها بسیار سریعتر بود، بلکه همچنین دوام بیشتری داشت.

دانشمندان اکنون در حال ساخت یک دستگاه یونتوفورزی هستند که بطور خاص برای استفاده در دهان طراحی شده است. البته دانشمندان مدعی هستند که این فناوری یا شاخه‌های آن می‌تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد.
این تحقیق در مجله Colloids and Surfaces B: Biointerfaces منتشر شده است.

اخبار علمی - ایسنا