اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جایزه آمریکا برای عناصر گروه حقانی



اخبار,اخباربین الملل,شبکه تروریستی حقانی


 اخبار بین الملل - جایزه ۳۰ میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعات محل اختفای فرماندهان حقانی

آمریکا برای هرگونه اطلاعاتی که به تعیین محل پنج فرمانده ارشد شبکه تروریستی حقانی منجر شود، بیش از ۳۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرده است.

به گزارش  فارس به نقل از «اکانامیک تایمز»، آمریکا جایزه‌ای 30 میلیون دلاری برای هرگونه اطلاعاتی که به تعیین محل پنج نفر از رهبران شبکه تروریستی حقانی منتهی شود، تعیین کرده است.

وزارت خارجه آمریکا تا پنج میلیون دلار برای دریافت اطلاعات در مورد هر یک از چهار عضو ارشد شبکه حقانی، «عزیز حقانی»، «خلیل الرحمن حقانی»، «یحیی حقانی» و «عبدالرووف ذاکر» اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا همچنین پاداش 5 میلیونی که قبلاً برای اطلاعات مربوط به «سراج الدین حقانی» رهبر این گروه تروریستی تعیین کرده بود را به 10 میلیون دلار افزایش داد.

شبکه تروریستی حقانی که یک گروه وابسته به طالبان است، در سال 2012 توسط آمریکا و سازمان ملل به عنوان یک شبکه تروریستی شناخته شد.

سراج الدین، پسر «جلال الدین حقانی» بنیانگذار شبکه حقانی است. وی طرح‌ریزی حمله ژانویه 2008 به هتل «سرنا» کابل را صورت داد و یک شهروند آمریکایی و پنج نفر دیگر نیز کشته شدند.

بی بی سی نیز گزارش کرد که گروه حقانی در سال‌های اخیر، بزرگترین عمیات را در افغانستان علیه ناتو و آمریکا رهبری کرده است.

حمله به هتل اینترکنتیننتال کابل، در ماه ژوئن 2011، حمله به سفارت آمریکا در کابل در ماه سپتامبر 2011 و همچنین حمله همزمان به چند هدف مهم در شهر کابل در سال 2012 از اقداماتی است که گروه حقانی مسئولیت آنها را به عهده گرفته و مقام های ناتو و افغان نیز گفته‌اند که این حملات کار گروه حقانی بوده است.


 اخبار بین الملل - فارس


ویدیو مرتبط :
بعضی از عناصر داخلی چراغ سبز به آمریکا نشان می دهند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا جندالله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد



بی بی سی - وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای گروه "جندالله " را به دلیل حملاتی که در سال های اخیر در ایران انجام داده است، در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

 

در این بیانیه که روز چهارشنبه ۳ نوامبر (۱۲ آبان) منتشر شد، آمده است که از سال ۲۰۰۳ میلادی اعضای گروه جندالله در حمله های متعددی سبب کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان ایرانی و مقامات دولتی این کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران شده اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که جندالله از انواع شیوه های تروریستی شامل حمله های انتحاری، شبیخون، آدم ربایی و ترور استفاده می کند.

مقامات ایالات متحده آمریکا، نام جندالله را در فهرست ۴۷ گروهی قرار داده است که به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی شامل تحریم های اقتصادی و محدودیت های مسافرتی خواهند شد.

تیر ماه سال جاری خورشیدی، در یکی از تازه ترین عملیات انتحاری که گروه جندالله مسئولیت آن را به عهده گرفته است، همزمان با برگزاری یک مراسم مذهبی، دو انفجار انتحاری در فاصله زمانی کوتاهی اتفاق افتاد که در اثر آن بیش از ۲۷ نفر کشته و ۱۶۹ نفر مجروح شدند.

پس از وقوع انفجار، گروه جندالله با صدور اعلامیه در سایت این گروه مسئولیت این اقدام را برعهده گرفت و از دو نفر به اسامی عبدالباسط ریگی و محمد ریگی نام برد و گفت که آنان پاسداران و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را که در مراسمی به مناسبت روز سوم شعبان - روز پاسدار - در مسجد جامع زاهدان اجتماع کرده بودند هدف حمله قرار دادند.

اواخر خرداد ماه یکی از شعبه های دادگاه انقلاب اسلامی ایران، عبدالمالک ریگی، رهبر پیشین گروه جندالله را به اتهام "قتل، جرح، اخاذی، ایجاد رعب و وحشت، آدم ربایی و گروگانگیری، همکاری با بیگانگان و اخذ کمک های مالی و اطلاعاتی" به اعدام محکوم کرد. این حکم در روز سی ام خرداد ماه اجرا شد.