اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جانباختگان شاخص ایرانی فاجعه منا (+عکس)



حجت الاسلام محمدصادق اخوان، معاون برنامه ریزی و آمار مرکز شوراهای حل اختلاف کشور نیز یکی دیگر از افرادی است که در فاجعه منا به شهادت رسید؛ ولی پیکر وی نیز تاکنون به کشور بازنگشته است.»

فاجعه منا یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی است که طی چند صد سال اخیر در حریم امن الهی اتفاق افتاد که باعث کشته شدن بیش از 4 هزار نفر از حجاج خانه خدا شد که در این میان برخی از شخصیت های مهم سیاسی کشور نیز دیده می شود که متاسفانه هنوز پیکر برخی از آنها پیدا نشده است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,جانباختگان فاجعه منا


رکن‌آبادی از سناریوی ترور در لبنان تا به شهادت رسیدن در عربستان
غضنفر اصل رکن آبادی، دیپلمات ایرانی که از سال 1389 تا اردیبهشت 1393 سفیر ایران در لبنان بوده، یکی از افراد مطرحی است که هنوز بعد از گذشت 20 روز از فاجعه منا پیکر آن که اعلام شده جزو جانباختگان به شمار می رود، پیدا نشده است.

نکته قابل تامل در خصوص رکن آبادی این است که تنها بعد از گذشت 4 روز از فاجعه منا یعنی در روز 6 مهر ماه شبکه تلویزیونی العربیه که از سوی خاندان سعودی اداره می‎شد، مدعی شد نام رکن‎آبادی در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,جانباختگان فاجعه منا


پایگاه اطلاع رسانی این شبکه تلویزیونی در خبر خود عنوان کرده بود:  نام غضنفر رکن آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است.

بر اساس بررسی های انجام شده نام رکن آبادی در میان اسامی حجاج ایرانی نیز دیده نمی شود.

خبرگزاری سعودی با اشاره به خبر خود که به نقل از منابع آگاه منتشر کرده بود، این چنین تحلیل کرد که در صورت تایید این خبر، حضور غضنفر رکن آبادی در مکه باید به شیوه نامعلوم صورت گرفته باشد و "غضنفر رکن ابادی" سفیر پیشین ایران در لبنان در راس ماموریت امنیتی در عربستان قرار گرفته و برای ادای مراسم حج با وجود پر بودن برنامه های کاری اش به عربستان اعزام شده است.

این صحبت ها در حالی مطرح می شود که در سال 2013 زمانی که سفارت ایران در بیروت مورد حمله انتحاری قرار گرفت، هدف اصلی این انفجارها ترور رکن‎آبادی عنوان شده بود، البته بعد از دستگیری عوامل این انفجار مشخص شد که اعضای این اقدام تروریستی از گردان گردان‌های "عبد الله عزام" که از سوی دولت سعودی حمایت مالی و اطلاعاتی می شود، بوده است.

معاون برنامه ریزی و آمار مرکز شوراهای حل اختلاف کشور از قربانیان فاجعه منا
حجت الاسلام محمدصادق اخوان، معاون برنامه ریزی و آمار مرکز شوراهای حل اختلاف کشور نیز یکی دیگر از افرادی است که در فاجعه منا به شهادت رسید؛ ولی پیکر وی نیز تاکنون به کشور بازنگشته است.

وی در سال ١٣٣٩ و در شهر قم چشم به جهان گشود، پس از گذراندن دوره سطوح ابتدایی حوزوی در مدرسه آیت الله گلپایگانی، سوابق درخشانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و قوه قضاییه، از خود بر جای گذاشت.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,جانباختگان فاجعه منا


حجت الاسلام اخوان از ائمه جماعات شناخته شده تهران بود که در سال های زندگی ارزشمند خود خدمات زیادی را در جبهه فرهنگی به کشور و نظام تقدیم کرد.

 

وی همچنین در دوران دفاع مقدس نیز بمدت ٦ ماه در جبهه حضور داشت و از سال ١٣٨٧ در مسجد الزهرا(س) واقع در محله شهر آرا به عنوان امام جماعت خدمت می کردند.

وی همچنین قبل از مسجد الزهرا(س)، در مسجد شهید چمران به فعالیت مشغول بودند. وی در دوره اخیر عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه و همچنین معاون برنامه ریزی و آمار مرکز شوراهای حل اختلاف کشور نیز بوده است.

مفقود بودن پیکر علی‌اصغر فولادگر، از اعضای سپاه پاسداران
علی اصغر فولادگر، کارشناس مسائل خاورمیانه و یکی از اعضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است که متاسفانه هنوز پیکر این شهید نیز پیدا نشده است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,جانباختگان فاجعه منا


تشییع پیکر محمدرحیم آقایی‌پور، حسن حسینی مقدم و احمد فهیما از کارکنان وزارت خارجه

محمدرحیم آقایی پور، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی نیز از در این فاجعه به شهادت رسیده است.

وی اولین سفیر ایران در لوبلیانا بود که در دوره وزارت منوچهر متکی وزیر خارجه اسبق به این سمت منصوب و در دوران وزارت علی‌‌اکبر صالحی وزیر خارجه سابق سفارت ایران در اسلوونی افتتاح شد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,جانباختگان فاجعه منا


احمد فهیما نیز که معاون اداره نمایندگی های تشریفات وزارت امور خارجه را بر عهده دارد، یکی دیگر از جانباختگانی که خوشبختانه پیکر این جانباخته فاجعه منا به کشور بازگشته و با مراسم باشکوهی به خاک سپرده شده است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,جانباختگان فاجعه منا


حسن حسینی مقدم، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز از جانباختگان این فاجعه به شمار می رود که پیکر وی با حضور سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت خارجه ؛ مهدی دانش یزدی معاون مالی اداری، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور، ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه و مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه در مرو برگزار شد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,جانباختگان فاجعه منا

سرنوشت پیکر اولین فرماندار زن بندر ترکمن به کجا رسید؟
مرجان نازقلیچی، اولین فرماندار زن بندر ترکمن هم جزو جانباختگان فاجعه منا به شمار می رود که با وجود اینکه پیکر وی به کشور بازگشته است ولی خانواده نازقلیچی بعد از رویت پیکرش عنوان کردند که این پیکر به مرجان نازقلیچی تعلق ندارد و هنوز مشخص نیست از این رو باید عنوان کرد که سرنوشت پیکر این جانباخته فاجعه منا نیز در وضعیت نامعلومی قرار دارد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,جانباختگان فاجعه منا


از جمله مسئولیت های وی می توان به مدیر کانون فرهنگ اجتماعی بانوان ساعی از بدو تاسیس، بازرس علی البدل مجمع قاریان راه نور بندرترکمن، عضو شورای حل اختلاف بندرترکمن، مسئول روابط عمومی و سایت خبری فرمانداری ترکمن و .... اشاره کرد.

7 نفری که در این گزارش از آنها یاد شد، جزو افراد شاخص ایرانی فاجعه منا هستند که بعد از گذشت زمان زیادی از این فاجعه هنوز پیکر 3 و یا به عبارت دیگر 4 نفر از آنها پیدا نشده است و با توجه به گفته های سعید اوحدی مبنی بر دفن 17 نفر از زائران ایرانی در عربستان که هویت 5 نفر از آنها هنوز مشخص نیست، امید می رود که هر چه سریع تر پیکر این افراد نیز پیدا شود؛ چرا که در غیر این صورت کار شناسایی پیکرهای آنها بسیار سخت و زمان بر خواهد شد.

اخبار اجتماعی - نسیم


ویدیو مرتبط :
صحنه هایی از تشییع پیکر جانباختگان فاجعه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این زائران ایرانی مجهول الهویه و مجروح شده در فاجعه منا را شناسایی کنید/ عکس



 مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تصاویر 6 مجروح مجهول‌الهویه در فاجعه منا را برای شناسایی از سوی خانواده هایشان منتشر کرد.

از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تصاویر 6 مجروح مجهول‌الهویه در فاجعه منا منتشر شد تا خانواده‌ها در صورت شناسایی با شماره اعلام شده تماس بگیرند.

اخبار,اخبار اجتماعی, مجروحان مجهول‌الهویه

 

اخبار,اخبار اجتماعی, مجروحان مجهول‌الهویه


خانواده‌ها در صورت شناسایی با شماره‌های 00966125290273 - 00966506206053 از داخل ایران و 0125290273 - 0506206053 از داخل عربستان تماس بگیرند.


   اخبار اجتماعی  -  ایسنا