اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت‌ نام زائران اربعین در «سماح» تمدید شد


سازمان حج و زیارت اعلام کرد: مهلت ثبت نام زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

خبرگزاری میزان: مهلت نام نویسی از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح که پیش از این بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تا ساعت 16 روز گذشته (پنج شنبه) تعیین شده بود، تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

متقاضیان زیارت اربعین می‌توانند بصورت گروهی در قالب مانیفست تا 50 نفر ثبت نام کرده و روادید اعزام به عراق دریافت کنند.

در اطلاعیه سازمان حج آمده است: دفاتر خدمات زیارتی موظفند تا اطلاع ثانوی نسبت به دریافت مدارک زائران اربعین اقدام کنند و متقاضیان زیارت اربعین می توانند با مراجعه به سامانه http://samah.haj.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود برای دریافت روادید اربعین اقدام کنند.

همچنین مشتاقان زیارت عتبات در اربعین حسینی از مراجعه به مرزهای کشور بدون داشتن ویزا جدا خودداری کنند.


ویدیو مرتبط :
همراه با زائران اربعین حسینی - چند قدم مانده تا اربعین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت‌نام در «سماح» تا اطلاع ثانوی تمدید شد/ زائران بدون ویزا به مرز‌ها مراجعه نکنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه داشتن ویزا و گذرنامه برای سفر به عراق الزامی است، گفت: ثبت نام در سامانه"سماح" تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: زائرانی که قصد شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی را دارند باید توجه کنند که داشتن ویزا و گذرنامه‌ معتبر الزامی و کشور عراق به‌هیچ عنوان زائرانی را که بدون ویزا وارد کشورش شوند، را نمی‌پذیرد.

وی افزود: قرار بود تا ساعت 16 امروز ثبت‌نام در سامانه سماح به اتمام برسد که برای پایان‌دادن به شایعاتی که در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حذف ویزا و گذرنامه آمده است، ثبت‌نام در این سامانه تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه آماده پذیرش زائران هستند و عزیزان توجه کنند که تردد از مرزهای استان خوزستان راحت‌تر خواهد بود چراکه در مرز مهران با ازدحام جمعیت مواجه شده‌ایم.

وی گفت: از افراد متقاضی مشرف‌شدن به عتبات عالیات می‌خواهیم که بدون داشتن ویزا به مرز‌ها مراجعه نکرده و از مبدأ نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

اخبار اجتماعی - تسننیم