اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیراندازی مرگبار در دانشگاه کالیفرنیا


وقوع تیراندازی در محوطه دانشگاه یو.سی.ال.ای در کالیفرنیا دو کشته بر جای گذاشت.

خبرگزاری ایسنا: وقوع تیراندازی در محوطه دانشگاه یو.سی.ال.ای در کالیفرنیا دو کشته بر جای گذاشت.

پلیس اعلام کرده است که ماموران در جست‌وجو برای یافتن عامل این تیراندازی هستند. هنوز مشخص نیست که این فرد، خود یکی از کشته‌شدگان این تیراندازی بوده است یا نه.

پلیس همچنین جلوی رفت و آمد به محوطه دانشگاه را گرفته و از دانشجویان خواسته است در داخل این محوطه بمانند.

یکی از محققان دانشگاه یو.سی.ال.ای به بی بی سی گفت، به دنبال تیراندازی و مسدود شدن ورود و خروج به محوطه دانشگاه، او و همکارانش در محل کار خود پناه گرفته اند.

در میان کشورهایی که خاک آن‌ها درگیر جنگ مسلحانه نیست، آمریکا بالاترین میزان قتل به وسیله سلاح گرم را در جهان دارد. در سال ۲۰۱۵ در ایالات متحده حداقل ۱۳ هزار تن بر اثر شلیک سلاح گرم کشته و همچنین حدود ۲۷ هزار تن با شلیک گلوله زخمی شده اند.


ویدیو مرتبط :
تیراندازی در کالیفرنیا به تروریستی بررسی میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات تیراندازی مرگبار در کالیفرنیا


پلیس کالیفرنیا اعلام کرد که در پی تیراندازی در دانشگاه سنتا مانیکای کالیفرنیا شش نفر کشته شدند.

خبرگزاری ایسنا:  پلیس کالیفرنیا اعلام کرد که در پی تیراندازی در دانشگاه سنتا مانیکای کالیفرنیا شش نفر کشته شدند.

طبق گزارش‌های رسانه‌های آمریکا، مظنون در پی تیراندازی پلیس کشته شد. پلیس کالیفرنیا تصریح کرد، مظنون در ابتدا در یکی از خانه‌های اطراف دانشگاه دو نفر را به قتل رساند و سوار یک خودرو شده و از محل فرار کرد.سپس وی دو نفر دیگر را در مسیر دانشگاه سنتا مونیکا و دو فرد دیگر را در محوطه دانشگاه کشت.

شاهدان عینی گفتند، تیرانداز لباس تیره رنگ و جلیقه ضد گلوله به تن داشت و از سلاح نیمه خودکار استفاده کرد.به گزارش شبکه بی بی سی، وی وارد کتابخانه دانشگاه شد و به روی دانشجویان آتش گشود اما کسی در این تیراندازی زخمی نشد.

پلیس سپس در کتابخانه دانشگاه با مظنون درگیر شد و او را کشت."رودی فلورس" از مقام‌های پلیسی کالیفرنیا گفت که شاهدان عینی فردی را دیده‌اند که از خیابان به خودروها و اتوبوس‌ها تیراندازی می‌کند.یکی از دانشجویان نیز گفت، خودرویی را دیده است که بدنه آن در اثر اصابت گلوله سوراخ شده و شیشه‌هایش شکسته شده بود.

پلیس کالیفرنیا اکنون مظنون دومی را نیز دستگیر کرده است.رئیس پلیس کالیفرنیا تصریح کرد، درباره اینکه تیرانداز به تنهایی عمل کرده و یا همدست داشته است، شک و شبهاتی وجود دارد.

این دانشگاه تنها چند ساختمان با مکانی فاصله دارد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در آن در یک مراسم جمع آوری کمک‌های مالی شرکت کرد.نیروی محافظتی اوباما اعلام کرده است که از ماجرا مطلع است و این موضوع تاثیری بر برنامه رئیس‌جمهور نگذاشته است.