اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب لغو ویزا برای زائران اربعین



اخبار,اخبار اجتماعی ,زائران اربعین

یک منبع در دولت عراق امروز چهارشنبه در واکنش به اخباری مبنی بر عدم نیاز به ویزا برای شرکت در مراسم اربعین، در مرز مهران ، تاکید کرد که داشتن ویزا برای ورود زائران به عراق برای شرکت در مراسم اربعین الزامی است.

یک مسئول در وزارت خارجه عراق درتماس با خبرنگار ایرنا در بغداد، اظهارنظر یک مقام در استان ایلام را که گفته است 'امسال کشور عراق پذیرفته که زوار از دریافت ویزا معاف باشند'، رد کرد و گفت: ورود زائران به عراق برای شرکت در مراسم اربعین نیاز به ویزای دولت عراق دارد.

برخی رسانه های محلی، از قول امام جمعه ایلام، در نشست با کمیته های مردمی اربعین حسینی در دهلران، نوشته اند: 'امسال کشور عراق پذیرفته که زوار از دریافت ویزا معاف باشند و این روند در اربعین امسال لحاظ خواهد شد'.

منبع یاد شده در وزارت خارجه عراق در ابراز گلایه ای در خصوص اعلام این مطلب گفت: اگر چنانچه لازم باشد هر تغییری در شیوه ورود زائران اربعین به عراق صورت بگیرد، این امر حق دولت عراق است که آن را اعلام کند.

وی باردیگر تاکید کرد که زائران اربعین بدون ویزای رسمی دولت عراق، به مرزهای ورودی کشورش مراجعه نکنند.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
لغو سفر بدون ویزا برای ایرانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب خبر لغو روادید زائران ایرانی اربعین


سفارت عراق در ایران لغو روادید ایام اربعین حسینی برای زوار ایرانی را تکذیب و تاکید کرد که زائران ایرانی با گذرنامه و روادید راهی مرزها شوند.

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول در سفارت عراق در ایران در گفت‌وگویی لغو روادید زوار اربعین حسینی را تکذیب و تاکید کرد که زائران حتماً با گذرنامه و روادید راهی مرزها شوند.

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر لغو روادید در برخی سایت‌ها منتشر شده بود که سفارت عراق در ایران و نیز سفارت ایران در عراق این موضوع را تکذیب کردند.

در ایام اربعین حسینی بیش از یک میلیون و دویست هزار زائر ایرانی عازم نجف اشرف و کربلای معلی هستند.