اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توکلی: مجلس تنها به برجام بله یا خیر بگوید


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در مورد توافق نامه ها از جمله برجام هسته ای تنها می تواند بله و خیر بگوید، البته در این راستا مجلس حق تحفظ نیز دارد.

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در مورد توافق نامه ها از جمله برجام هسته ای تنها می تواند بله و خیر بگوید، البته در این راستا مجلس حق تحفظ نیز دارد.

احمد توکلی افزود: این بدان دلیل است که در کلیات توافق نامه ها فردی چانه زنی های لازم را داشته، توافق را تنظیم و طرف مقابل را راضی کرده است، از این رو نمی شود کاری غیر از آن کرد ، البته در این راستا حق تحفظی وجود خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد گزارشات امروز(دوشنبه) محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در مورد برنامه جامع اقدام مشترک گفت: آنان توفیقات خوبی بدست آوردند ولی مشکلاتی هم وجود دارد.

توکلی خاطرنشان کرد: فعلا باید مجلس بررسی های لازم را بر برنامه جامع اقدام مشترک داشته باشد و اقدامات کارشناسی لازم در این راستا صورت گیرد.


ویدیو مرتبط :
مصلحت نیست مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری: مجلس تنها به برجام بله یا خیر بگوید


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تشکیل کمیسیون ویژه برجام هسته ای ضرورتی نداشت گفت: مجلس تنها می تواند به متن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بله یا خیر بگوید.

پایگاه خبری انتخاب: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تشکیل کمیسیون ویژه برجام هسته ای ضرورتی نداشت گفت: مجلس تنها می تواند به متن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بله یا خیر بگوید.

علی مطهری افزود : به نظرم ضرورتی نداشت کمیسیون ویژه برجام هسته ای تشکیل شود زیرا مجلس نمی تواند وارد جزییات این برجام شود و طبعا ما ارایه پیشنهاد در اینجا نداریم ؛ در نتیجه ، تشکیل این کمیسیون فایده چندانی ندارد.

وی ادامه اداد: ولی بالاخره کار قانونی است و مجلس تصمیم گرفته این کمیسیون ویژه تشکیل شود.

مطهری که با ایرنا گفتگو می کرد، اضافه کرد: در کمیسیون ویژه هسته ای می توانند جزییات را برای خود بررسی کنند ولی در نهایت، در صحن علنی مجلس فقط می توان به متن توافق بله یا خیر گفت.

وی ادامه داد: می توان پروتکل الحاقی را هم به صورت مشروط تصویب کرد یعنی شرط هایی بگذاریم ؛ همانطور که آمریکا هم پروتکل الحاقی را با شرایطی پذیرفته است؛ البته این کار را باید در زمان خودش انجام دهیم نه الان.