اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولد شش قلوهای «ریزه میزه» در سه دقیقه



 

 

تولد شش قلوهای «ریزه میزه» در سه دقیقه

 

رسانه های رسمی آمریكا از تولد شش قلوها در سه دقیقه در یك زایشگاه در ایالت تگزاس خبر دادند.

 

رییس بیمارستان و زایشگاه منطقه «دالاس كاونتی» در ایالت تگزاس در این باره به رسانه های آمریكا خاطرنشان كرد: «هیثر كارول» ۳۰ ساله در حالی كه چند هفته در این بیمارستان بستری بود اوایل هفته جاری با عمل سزارین شش قلوهای خود را به دنیا آورد و همگی این نوزادان نیز در سلامت كامل هستند.

 

تنها نكته جالب تولد شش قلوها این است كه همگی این نوزادان در سه دقیقه به دنیا آمدند، به طوری كه عمل سزارین در ساعت ۸:۰۵ صبح به وقت محلی آغاز شد و در ساعت ۸:۰۸ به پایان رسید.

 

این پزشك در ادامه یادآور شد: برای انجام عمل سزارین و تولد این شش قلوها بیش از ۵۰ متخصص در اتاق عمل حضور داشتند. همچنین نوزادان پنج دختر و یك پسر هستند و وزن آنان بین نیم كیلوگرم تا یك كیلوگرم متغیر است، به طوری كه لقب شش قلوهای «ریزه میزه» را به آنان داده اند.

 

به گزارش ایسنا، براساس گزارش روزنامه دیلی میل، این زن جوان پس از تولد شش قلوهایش گفت: با تولد این نوزادان صاحب ۹ فرزند شده ایم؛ چرا كه هم اكنون سه فرزند خردسال داریم. همچنین من در هفته بیست و هشتم بارداری بودم كه شش قلوها متولد شدند.

 

برساس گزارش بیمارستان و زایشگاه منطقه «دالاس كاونتی» این دومین تولد شش قلویی در سال جاری میلادی است، به طوری كه دو هفته پیش هم یك زن اهل ایالت «پنسیلوانیا» شش قلوهای سالمی به دنیا آورد./خبرگزاری ایسنا


ویدیو مرتبط :
ریزه میزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد سه‌ قلوهای نادر در آمریکا + عکس



یک زن آمریکایی در حالی صاحب سه‌ قلوهای همسان شد که دو نوزادش از ناحیه لگن به یکدیگر چسبیده‌اند.

پزشکان آمریکایی با بیان اینکه این نوع از تولد، بسیار نادر اتفاق می افتد و از هر 50 میلیون در یک مورد رخ می دهد، اظهار داشتند که در حال حاضر وضعیت جسمانی این سه قلوهای دختر مساعد است.

پدر سه قلوها نیز گفت: هر سه فرزندم دوست داشتنی هستند و مهم نیست با چه وضعیتی به دنیا آمده اند. با این وجود دوقلوهای به هم چسبیده برای مراقبت های بیشتر و عمل جراحی تحت درمان قرار دارند.

به گفته پزشکان دوقلوهای به هم چسبیده پیش از آغاز روند جداسازی لازم است شش ماه تا یک سال تحت مراقبت ویژه باشند.

 

اخبار,اخبار علمی , تولد سه قلو ها

 

اخبار علمی - ایسنا