اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقف پیشروی لجستیکی داعش به دیرالزور


یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند بر بخش‌های گسترده‌ای از منطقه «حویجه صکر» در نزدیکی فرودگاه نظامی «دیرالزور» پس از درگیری‌های شدید و سخت که کشته و زخمی شدن و به اسارت گرفتن شماری از تکفیری‌های داعشی را در پی داشت، تسلط یابند.

خبرگزاری فارس: جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از شهر دیر الزور در شرق سوریه و مرکز استان دیر الزور حکایت از آن دارد که یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، بر بخش‌های گسترده‌ای از منطقه «حویجه صکر» در نزدیکی فرودگاه نظامی «دیر الزور» پس از درگیری‌های شدید و سخت که کشته و زخمی شدن و به اسارت گرفتن شماری از تکفیری‌های داعشی را در پی داشت، تسلط یابند.

یک منبع نظامی سوری در این خصوص تاکید کرد که هدف از عملیات حویجه صکر تامین امنیت مناطق پیرامونی فرودگاه نظامی دیر الزور و توسعه کمربند امنیتی پیرامون آن و قطع راه‌های امداد و کمک‌رسانی و انتقال تجهیزات نظامی از سمت «حسکه» به شهر دیر الزور و برای داعش بود.

این منبع نظامی با اشاره به اینکه عملیات ارتش سوریه در مناطق دیگر شهر دیر الزور با هدف بیرون راندن گروه تکفیری داعش از آن ادامه دارد،‌ اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش سوریه در استان حسکه، در شمال شرقی سوریه مواضع داعش در روستاهای مغلوجه، الغره، بو تلیل، المبطوح و سکره در منطقه «جبل عبدالعزیز» از توابع ریف غربی این استان و منطقه «الکم الصینی» و روستاهای قرار گرفته در مسیر حسکه - دیر الزور در ریف جنوبی حسکه و روستاهای کنهو و مستریحه در ریف الیعربیه و اطراف شهرک مبروکه در ریف غربی رأس العین را هدف گرفته و منهدم کردند.

اما از منطقه عین العرب در ریف شمالی حلب خبر می‌رسد که درگیری‌های شدید و سخت میان مبارزان کُرد و عناصر تکفیری داعش در سه محور همچنان ادامه دارد و به موازات آن داعش با 29 گلوله خمپاره نقاطی در این شهر و گذرگاه مرزی بین عین العرب و ترکیه را گلوله باران کرد.

خبرنگار اعزامی به عین العرب تاکید کرد که مبارزان کُرد در حال پیشروی در محور شرقی شهر هستند و تلاش دارند، بر دو منطقه «آسایش العام» و «مربع حکومتی» تسلط یابند.

خبرنگار اعزامی ما به منطقه در ادامه از دفع حمله شدید داعش توسط مبارزان کُرد خبر داد که طی آن عناصر این گروه تکفیری تلاش داشتند، به سمت میدان «آزادی» شهر عین العرب پیشروی کنند که با شکست مواجه شدند و در نتیجه آن تعدادی از این عناصر تکفیری کشته و زخمی شدند.

خبرنگار ما در خصوص تحولات میدانی جاری داخل شهر عین العرب نیز گزارش داد که هم اکنون درگیری‌های شدیدی اطراف بیمارستان دولتی عین العرب در محور جنوبی شهر جریان دارد و مبارزان کُرد تلاش می‌کنند، به هر طریق ممکن این بیمارستان را باز پس گیرند و داعش هم اکنون در ساختمان مرکز فرهنگی شهر متمرکز شده است.

خبرنگار اعزامی ما به عین العرب در ادامه به پیشروی کمیته‌های مردمی حمایت از کُردهای سوریه به سمت تپه «رادیو و تلویزیون» در محور غربی شهر عین العرب باز هدف خارج کردن آن از کنترل داعش و دور کردن بیش از پیش این گروه تکفیری از عین العرب خبر داد.

خبرنگار اعزامی به منطقه تاکید کرد که درگیری‌ها همچنان در شهر ادامه دارد و پیشروی مبارزان کُرد در محورهای مختلف شهر به معنای سیطره آنها بر عین العرب نیست که نیازمند تجهیزات و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بسیار برای تحقق این امر است.


ویدیو مرتبط :
بمباران کامیون های لجستیکی داعش در الانبار توسط ارتش عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش پایگاههای خود در دیرالزور سوریه را تخلیه کرد



اخبار,اخبار بین الملل, گروه تروریستی داعش

 

 اخبار بین الملل  - داعش پایگاههای خود در دیرالزور سوریه را تخلیه کرد

 براساس خبرهای رسیده، گروه تروریستی داعش برخی از پایگاههای خود را در استان دیرالزور سوریه ترک کرده و در مکان های دیگر مستقر شده است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری دیلی استار لبنان، ابو اسامه از اعضای گروهک تروریستی داعش از دیرالزور در اینترنت اعلام کرد که داعش شروع به خالی کردن تمامی پایگاههای خود در استان دیرالزور کرده است.

گزارش شده است که در چندین منطقه دیرالزور داعش پایگاههای خود را تخلیه کرده و این اقدام در پی احتمال حملات هوایی آمریکا صورت گرفته است. در شهر میادین در مرز عراق نیز داعش از هشت پایگاه خود خارج شده است و فقط سه پایگاه را فعال در اختیار دارد.

اوایل سال جاری میلادی داعش کنترل بخش وسیعی از استان دیرالزور را به دست گرفت.

در حالی گمانه زنی ها در مورد حمله هوایی آمریکا در خاک سوریه همچنان مطرح است که دولت سوریه تاکید کرده است، بدون اجازه از دولت دمشق هرگونه اقدام نظامی آمریکا در خاک سوریه تجاوز محسوب می شود و سوریه خود را به دادن پاسخ به این تجاوزگری ملزم می داند.


 اخبار بین الملل - ایرنا