اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقفی در مسکن مهر نیست


عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور گفت: توقفی در مسکن مهر کار نیست و کار با قدرت و سرعت پیش می‌رود.

خبرگزاری فارس: عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور گفت: توقفی در مسکن مهر کار نیست و کار با قدرت و سرعت پیش می‌رود.

حبیب‌الله طاهرخانی ظهر امروز در بازدید از طرح مسکن مهر پردیس در خصوص صحبت‌های اخیر مبنی بر متوقف شدن کار در مسکن مهر اظهار داشت: توقفی در کار نیست؛ فراز و نشیب در مسکن مهر وجود دارد، اما کار متوقف نشده است.

وی تصریح کرد: با تزریق تسهیلات 5 میلیون تومانی، بسیاری از پروژه‌ها فعال شده و در مقاطعی مشکلات حادی وجود داشت؛ ولی خوشبختانه با پرداخت این تسهیلات، منابع مالی جدیدی در مسکن مهر پرند و پردیس تعریف شد که باعث شده کارها به‌سرعت در حال پیشرفت باشد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور افزود: حتی درصد پیشرفت از دوران اوج مسکن مهر نیز که مربوط به اسکلت زنی و ... بوده و پیمانکاران در این مراحل مهارت بیشتری دارند، بهتر بوده و بخش سخت کار مرحله نازک‌کاری است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور افزود: در کارهایی که در مرحله نازک‌کاری انجام می‌شود، نیازی به دستگاه‌های سنگین مانند لودر و . . . نیاز نیست، کارگران داخل واحدها مشغول به کار هستند و مشغول نصب کاشی، نازک‌کاری، رنگ زدن و موارد دیگر بوده و در محوطه حضور ندارند.

طاهرخانی ادامه داد: در این مرحله، ماشین‌آلات عمرانی نیازی به حضور در پروژه‌ها ندارند و در فاز 11 شهر جدید پردیس تمام در‌ها و نصبیات دپو شده و برای همین ترددی وجود ندارد؛ بنابراین در خارج از پروژه‌ها عبور و مروری دیده نخواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور ادامه داد: مبنای اصلی ما برای فعال بودن پروژه، تعداد کارگران فعال در سایت‌هاست؛ آمارها به‌صورت روزانه توسط مشاوران و ناظران پروژه‌ها رصد می‌شود و ما نیز به‌صورت رندمی این آمار را بررسی می‌کنیم.

طاهرخانی بیان کرد: هر زمان هم نمایندگان مردم قصد چک کردن این فعالیت‌ها را داشتند، می‌توانند با حضور در پروژه‌ها، تعداد کارگران حاضر در سایت را آمارگیری کنند و به‌صورت تصادفی به بلوک‌ها سر بزنند.

وی تصریح کرد: در فاز 11 شهر جدید پردیس حداقل 6 هزار تن کارگر مشغول به کار هستند که مشاور از ریز حضور کارگران در هر بلوک اطلاع دارد و می‌تواند آمار آن‌ها را ارائه دهد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور افزود: برخی مسئولان دولت قبل مصاحبه کرده بودند که مسکن مهر متوقف ‌شده و این واقعاً بی‌انصافی است که بدون اطلاعات اظهار نظر کنند؛ ما آمادگی این را داریم که هر مسئولی تمایل به بررسی مقدار فعالیت‌ها داشت، با حضور در سایت‌ها از ریز فعالیت‌ها آگاه شود.

طاهرخانی ادامه داد: مقرر شد بازدید دوره‌ای متقاضیان از سایت‌ها فعال شود تا مردم با حضور در سایت‌ها از فعالیت‌ها آگاه شوند و دیگر شایعات بر ذهن آن‌ها اثری نداشته باشد؛ نقص اصلی کار از مجموعه ما بوده که بازدیدهای دوره‌ای را کمی کمرنگ کرده بودند و با اقدامات اخیر این بازدیدهای دوره‌ای مجدداً فعال خواهد شد تا مردم از پروژه‌های روبنایی و زیربنایی و ساخت مسکن مهر بازدید کنند.


ویدیو مرتبط :
نظر مردم زلزله زده سرپل ذهاب درباره مسکن مهر : مسکن مهر دو نفر کشته داده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار درباره پیامک جعلی مسکن مهر



 

هشدار درباره پیامک جعلی مسکن مهر

 

به گزارش آتی پس از ارسال پیامك‌هایی به برخی شهروندان با عنوان "شما برنده زمین یا اولویت برای انتخاب مسكن مهر شده‌اید" از سوی افراد سودجو، مسئولان توصیه كردند كه مردم به شدت مراقب فریبكاری سودجویان باشند؛ چرا كه نمونه‌هایی از كلاهبرداری از این روش گزارش شده است.

با توجه به مراجعه مکرر برخی هموطنان به ویژه در شهرهای شمالی کشور، مشخص شد عده ای افراد سودجو پیام کوتاهی با عنوان " هم وطن عزیز شما برنده 250 متر زمین با سند منگوله دار واقع در ... فقط با پرداخت 500 هزار تومان شده اید. تسویه در محضر" برای مردم نقاط مختلف کشور ارسال کرده اند.

اراضی یادشده زراعی و مشاعی بوده است و به هیچ عنوان در محدوده شهرهای جدید و طرح توسعه آینده این شهرها قرار ندارد و هیچ گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری برای این زمینها وجود ندارد.

نهادهای مسئول از مردم خواسته اند به محض دریافت این پیامك به مراجع ذیصلاح گزارش دهند...../تحلیل:عصرایران