اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح مجلس درباره شکایت از قوه مجریه


مدیرکل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر پایگاه اطلاع رسانی دولت مبنی بر «شکایت آقای علی لاریجانی و همچنین رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نیز یعقوب خلیل‌نژاد علیه رییس‌جمهور» گفت: شکایت قوه مقننه از قوه مجریه شکایت لاریجانی از احمدی نژاد نیست.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر پایگاه اطلاع رسانی دولت مبنی بر «شکایت آقای علی لاریجانی و همچنین رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نیز یعقوب خلیل‌نژاد علیه رییس‌جمهور» گفت: شکایت قوه مقننه از قوه مجریه شکایت لاریجانی از احمدی نژاد نیست.

کیایی توضیح داد: آن‌چه مطرح شده است،‌ شکایت دایره حقوقی مجلس و کمیسیون اصل نود از دولت به دلیل اجرا نشدن دو مورد از قوانین مصوب مجلس بوده است.

وی با بیان این‌که «دو مورد شکایت،‌ مربوط به تاریخ‌های 25 اسفند 89 توسط کمیسیون اصل 90 و 27 فروردین سال 90 توسط دایره حقوقی مجلس بوده است» اظهار کرد: آن‌چه که مطرح شده است،‌ شکایت رییس مجلس از رییس قوه مجریه نیست، بلکه شکایت قوه مقننه از دولت به دلیلی عدم اجرای قوانین است.


ویدیو مرتبط :
سخنان امام خمینی درباره قوه مجریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سومین شکایت مجلس از دولت در یک روز/ پرونده دولت در اجرای قانون هدفمندی به قوه قضاییه رفت



سومین شکایت مجلس از دولت در یک روز/ پرونده دولت در اجرای قانون هدفمندی به قوه قضاییه رفت

نمایندگان مجلس امروز همچینن دو شکایت دیگر از تخلفات دولتی درباره برداشت غیر قانونی از بانکها و اجرای نادرست اصل 44 قانون اساسی را با رای خود به دادگاه فرستادند.

 

مجلس شورای اسلامی به ارجاع پرونده تخلف دولت در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به قوه قضاییه رای داد و بر این اساس این پرونده خارج از نوبت در دادگاه بررسی می شود.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه بررسی گزارش کمیسیون طرح تحول اقتصادی از تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها را طبق ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار داشتند و آن را برای بررسی به قوه قضاییه ارسال کردند.

 

نمایندگان مجلس امروز همچینن دو شکایت دیگر از تخلفات دولتی درباره برداشت غیر قانونی از بانکها و اجرای نادرست اصل 44 قانون اساسی را با رای خود به دادگاه فرستادند.

گفتنی است ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس اذعان می دارد: هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هركدام از كمیسیون ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنكاف از اجراء قانون یا اجراء ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به كمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

كمیسیون حداكثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره 2- درصورتی كه مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریك از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(89) قانون اساسی در دستوركار مجلس قرار خواهد گرفت./عصرایران