اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح درباره روند پرونده بابک زنجانی


وکیل مدافع بابک زنجانی متهم پرونده نفتی درباره روند مطالعه پرونده موکلش که به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای رسیدگی ارجاع شده گفت: تازه اوایل کار هستیم و فکر می‌کنم برای مطالعه کامل پرونده دو ماه دیگر زمان نیاز داشته باشیم.

خبرگزاری تسنیم: وکیل مدافع بابک زنجانی متهم پرونده نفتی درباره روند مطالعه پرونده موکلش که به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای رسیدگی ارجاع شده گفت: تازه اوایل کار هستیم و فکر می‌کنم برای مطالعه کامل پرونده دو ماه دیگر زمان نیاز داشته باشیم.

رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی رباره پرونده بابک زنجانی که برای رسیدگی به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارسال شده است اظهار کرد: فعلا مشغول مطالعه پرونده هستم و خوشبختانه دادگاه در این راستا کمال همکاری را دارد و برخوردها بسیار خوب بوده است.

وکیل مدافع بابک زنجانی در پاسخ به این سئوال که مطالعه پرونده چه مقدار زمان می‌برد، افزود: تازه اوایل کار هستیم و مطالعه پرونده زمان زیادی می‌برد؛ فکر می‌کنم برای مطالعه کامل پرونده دو ماه دیگر زمان نیاز داشته باشیم.

کوهپایه‌زاده اصفهانی در پاسخ به این سئوال که آیا وکلای جدیدی به پرونده اضافه شدند یا خیر؟ گفت: فعلاً همکار جدیدی به پرونده اضافه نشده و به تنهایی مشغول مطالعه و یادداشت‌برداری از پرونده هستم.

بر اساس این گزارش، پرونده بابک زنجانی با صدور کیفرخواست از سوی دادستانی تهران به شعبه 15 دادگاه انقلاب برای رسیدگی ارجاع شده است. وکیل بابک زنجانی پیشتر گفته بود این پرونده حدود 200 هزار صفحه دارد و اخلال در نظام اقتصادی، مهم‌ترین عنوان اتهامی موکلش است.

سخنگوی قوه‌قضائیه نیز در هشتاد و یکمین نشست خبری خود گفته بود: وکلای این پرونده برای مطالعه آن باید وقت بسیاری بگذارند و کنار این پرونده پرونده‌های دیگر را قبول نکنند. اگر می‌خواهند در پایان کار حق‌الوکاله میلیاردی بگیرند باید مانند یک کارمند روزانه 7 الی 8 ساعت به دادگاه رفته و پرونده را مطالعه کنند.


ویدیو مرتبط :
افشاگری درباره پرونده بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح درباره پرونده «بابک زنجانی» و «م.ر»


وزیر دادگستری گفت: پرونده بابک زنجانی در دادسرا به صورت جدی در دست پیگیری است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر دادگستری گفت: پرونده بابک زنجانی در دادسرا به صورت جدی در دست پیگیری است.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی افزود: گروهی در داخل و خارج از کشور اموال زنجانی را رصد می کنند و این موضوع با کمک دفاتر خارج از کشور پیگیری می شود.

وی بیان کرد:در این زمینه با بانک های مختلف، رایزنی هایی صورت گرفته و هیات هایی به خارج اعزام شده تا اموالی که شناسایی شده را کنترل و مدیریت کنند و اموال جدید این فرد نیز مورد بررسی و شناسایی قرار گیرد.

بابک زنجانی به عنوان یکی از بدهکاران بانکی مطرح است.

وزیر دادگستری همچنین درباره پرونده ای موسوم به ˈم. رˈ یکی از مدیران سابق دولت نیز گفت: این پرونده که نام برخی افراد دیگر نیز در آن مطرح شده اکنون در دادگاه در حال پیگیری است.

پورمحمدی،در پاسخ به سوالی پیرامون پرونده های مفاسد اقتصادی گفت:دولت یازدهم تمام توان خود را به کار گرفته است تا فسادی در زمینه مسائل اقتصادی صورت نگیرد.

وزیر دادگستری گفت: اراده این دولت مقابله جدی با فساد است و بخشی از آن کنترل کارکنان و مدیران می باشد و برای بهبود سلامت اداری، شفاف سازی و سیستم سازی باید دولت الکترونیک تقویت شود که تحقق این مهم باعث کاهش فساد خواهد شد.

پورمحمدی گفت:دولت همکاری کاملی با قوه قضاییه برای رسیدگی پرونده های فساد اقتصادی دارد و قوه قضاییه نیز اراده جدی برای مقابله با این پرونده ها دارد.

وی بیان کرد: پرونده های فساد اقتصادی با جدیت و سرعت در حال رسیدگی است و دولت هم دستورداده هر اطلاعاتی که دادسراها و دادگاه ها نیاز دارند، در اختیار محاکم قضایی قرار گیرد.

وزیر دادگستری درباره فعالیت سازمان تعزیزات حکومتی در ماه مبارک رمضان گفت: سازمان تعزیزات حکومتی مراقبت و تحرک بیشتری در این ماه خواهد داشت.

وزیر دادگستری برای شرکت در آیین بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل به شهرکرد سفر کرد.